PDA

View Full Version : G-sharp / Xpression / G-major / Intellifex?



Angel
3 september 2007, 11:32
Ik ben opnieuw een klein rackje(1.Wireless-2.Tuner-3.Effect) aan het maken en wou hierin één plaats gebruiken voor effecten maar weet niet welke. Ik ben op zoek naar één die makkelijk te programmeren is, maar wel minstens 2 effecten na elkaar kan gebruiken. Graag jullie raad.

dml
3 september 2007, 11:40
G-sharp is heel makkelijk te bedienen, alleen zit je vast aan de opbouw van het apparaat. Hij heeft twee fx-units waarvan de laatste unit altijd de Reverb-unit is. De Lexicon MX200 is een vergelijkbaar apparaat maar heeft twee identieke fx-units, waardoor je ook bijv. twee delays achter elkaar kan plaatsen.

Als ik zou moeten kiezen tussen Rocktron en TC, zou ik eerder voor Rocktron gaan, klinkt mij wat muzikaler in de oren. Maar da's mijn smaak (heb G-major en Xpression zelf gehad).

paulusdeBKB
3 september 2007, 23:22
Je noemt de G-sharp en de Rocktron Intellifex, ik ga er dus vanuit dat je effectbehoefte bescheiden is? Intellifex heeft iig geen phaser/flanger etc. Alleen chorus, pitch, delay & reverb. G-sharp alleen modulatie (chorus?) delay & reverb.

De Intellifex is niet heel eenvoudig te bedienen, maar het wordt heel veel makkelijker als je even de Intellifex patch editor downloadt vanaf de Rocktron site.

Angel
4 september 2007, 07:00
Ja, mijn effectgebruik is zeer miniem. Vooral chorus en delay, af en toe een flanger of phaser. De G-sharp heeft die in zijn mars, maar weet ondertussen dat je er maar één van deze tegelijkertijd kan gebruiken samen met een reverb.

Nocki
19 september 2007, 12:25
Leuk! Ikzelf heb nu ook zo'n rackje. Ik gebruik de intellifex. Ook ik heb al van alles gehad maar ben om voor de intellifex. gewoon goed geluid, geen ton-suck en toch best goed in te stellen. geen problemen dus!

ik kan je de intellifex van harte aanbevelen!

paulusdeBKB
19 september 2007, 15:03
Ik ook, zolang je maar in de gaten houdt dat de intellifex GEEN flanger en phaser aan boord heeft! Alleen chorus, pitch shift, delay en reverb. Maar dan wel erg goed!

Zoek je toch wat meer smaakjes, dan kun je ook eens kijken naar de Rocktron Replifex.

Angel
25 september 2007, 17:00
Ok, intellifex gevonden, maar mis toch voor één of twee nummers een phaser en een flanger. Ik zie nu toevallig een G-sharp op het net staan. Zijn er hier gebruikers van de G-sharp die wat meer kunnen zeggen over het toestel qua geluid?