PDA

View Full Version : Alweer een nieuwe?



Daan_B
3 september 2007, 08:50
Goede morgen Beste mensen.

Ik heb sinds mei dit jaar een Fender mustang gekocht, speelt prima en heeft een lekker geluid.
Ik neem aan dat jullie zelf ook weten, dat er altijd wel een betere is!
Wat er voor mij mankeert aan de Mustang is: te weinig sustain en hij mag wel wat meer scheuren.

Enkele dagen geleden kwam ik op internet een Replica van een Gibson 56 Les paul goldtop tegen, gelukkig was het geen echte Gibson maar een Epiphone voor 500 euro.
De p90 elementen spreken mij wel aan, kan iemand hier iets meer over vertellen?

Cheers, Daan B.

TimmU
3 september 2007, 08:56
p90's maken herrie..heel veel herrie... :hippie:

Hendriks
3 september 2007, 09:11
Hele mooie gitaar . Nieuw of gebruikt?

Jip
3 september 2007, 10:26
Voor de elementen kan je het wel doen, maar verder zijn Epi's Les Paul gewoon ruk :chicken:

schizo910
3 september 2007, 10:29
Voor de elementen kan je het wel doen, maar verder zijn Epi's Les Paul gewoon ruk :chicken:

Ja en alle wijven met dikke tieten zijn hoeren...

vulvasonic
3 september 2007, 10:32
Ja en alle wijven met dikke tieten zijn hoeren...

Hoho, mijn vrouw is GEEN hoer!
Ze heeft slechts een begeerlijk stel prammen alwaar ik met veel graagte overheen pleeg te spuiten..... :D

Debaser
3 september 2007, 10:33
good morning vulva....

schizo910
3 september 2007, 10:41
Hoho, mijn vrouw is GEEN hoer!
Ze heeft slechts een begeerlijk stel prammen alwaar ik met veel graagte overheen pleeg te spuiten..... :D

Precies dat bedoel ik, broeder. En zo zijn ook niet alle Epi LP's gewoon ruk.

Jip
3 september 2007, 10:47
Precies dat bedoel ik, broeder. En zo zijn ook niet alle Epi LP's gewoon ruk.

De standaards heb ik 't dan over hè, en die vind ik dus wél ruk! :chicken:

Kim Wilson
3 september 2007, 10:54
De standaards heb ik 't dan over hè, en die vind ik dus wél ruk! :chicken:
En hoeveel heb je er werkelijk in je handen gehad?

G.G.
3 september 2007, 11:04
En hoeveel heb je er werkelijk in je handen gehad?

Begeerlijke dikke tieten?

Jip
3 september 2007, 11:05
En hoeveel heb je er werkelijk in je handen gehad?

Ik heb er zeker wel een aantal in m'n handen gehad. Maar smaken kunnen nou eenmaal verschillen?

Kim Wilson
3 september 2007, 11:05
Ghehe... :D

Jip
3 september 2007, 11:06
Begeerlijke dikke tieten?

Hoeren?! ;)

Kim Wilson
3 september 2007, 11:07
Ik heb er zeker wel een aantal in m'n handen gehad. Maar smaken kunnen nou eenmaal verschillen?
Oh ja, maar smaak is wat anders. Epi heeft prima LP Std's gemaakt. Ze ZIJN dus niet ruk, het is alleen jouw smaak niet. En dat kan prima. :)

Jay75
3 september 2007, 11:16
Dus die mustang, kan je niet lekker mee scheuren? Zoals bijv met een strat wel?

Ik zit er toch aan te denken een mustang te kopen, maar ik twijfel

Jay75
3 september 2007, 11:16
En dan bedoel ik niet metal ( bah ), maar gewoon lekker rocken!

vulvasonic
3 september 2007, 13:23
En dan bedoel ik niet metal ( bah ), maar gewoon lekker rocken!

Ach natuurlijk wel!
Al kan een ander elementje geen kwaad.

Mr.Fingers
3 september 2007, 14:12
Scheuren op een Mustang gaat perfect, kijk maar naar Daan Stuyven van Daan, hij speelt een stock Mustang

http://www.youtube.com/watch?v=P3chCIa1xpA&mode=related&search=

Epiphones met P-90's klinken met voldoende oversturing bijna hetzelfde, dus als je het goed wil doen, koop er dan ineens eentje met humbuckers

(epi's Les Paul zijn wel goed qua kwaliteit hoor)

Danielovich
3 september 2007, 15:03
mustangs scheuren fantastisch. heb je wel eens van American HI FI gehoord? die gitarist speelt er ook al jaren op;)

Daan_B
3 september 2007, 18:14
En dan bedoel ik niet metal ( bah ), maar gewoon lekker rocken!


Ik ook niet hoor, absoluut niet, maar rocken/punken/grungen idd xD.

Ik ga hem dit weekend ergens proberen, moet er alleen nog achter komen waar ze hem hier ergens hebben (omgeving Arnhem), iemand enig idee?

Jay75
3 september 2007, 22:59
mustangs scheuren fantastisch. heb je wel eens van American HI FI gehoord? die gitarist speelt er ook al jaren op;)


JA, en gezien in de Melkweg paar jaar geleden, kleine zaal!

Lache, niet eens opgevallen toen:)

Pepe
3 september 2007, 23:41
Scheuren op een Mustang gaat perfect, kijk maar naar Daan Stuyven van Daan, hij speelt een stock Mustang

http://www.youtube.com/watch?v=P3chCIa1xpA&mode=related&search=

Epiphones met P-90's klinken met voldoende oversturing bijna hetzelfde, dus als je het goed wil doen, koop er dan ineens eentje met humbuckers

(epi's Les Paul zijn wel goed qua kwaliteit hoor)

Een Mustang en een P90 LP nagenoeg hetzelfde met voldoende oversturing?
Voldoende is wel een heel relatief begrip hier. Ik zou haast zeggen, ik weet zo gauw geen groter verschil tussen 2 gitaargeluiden (maar misschien zijn de 3 seventies Mustangs van mij exemplarisch..http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Epi Les Pauls zijn goed als ze uit Japan komen dwz, een open book headstock of een elitist, de koreaanse en chinees zijn natuurlijk budget crap vergeleken daarmee.

Jay75
4 september 2007, 08:52
3 mustangs, wel tevreden over dus.
Is deze geschikt voor : surf, lekker bluesy a-la stevie ray met de juiste overdrive>? en miss nog iets harder>?

Heb je geen pics van die mustangs> en wat betaal je voor een 70s?

Orpheo
4 september 2007, 09:55
Een Mustang en een P90 LP nagenoeg hetzelfde met voldoende oversturing?
Voldoende is wel een heel relatief begrip hier. Ik zou haast zeggen, ik weet zo gauw geen groter verschil tussen 2 gitaargeluiden (maar misschien zijn de 3 seventies Mustangs van mij exemplarisch..http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Epi Les Pauls zijn goed als ze uit Japan komen dwz, een open book headstock of een elitist, de koreaanse en chinees zijn natuurlijk budget crap vergeleken daarmee.

is waar. die japanse en elitist versies zijn heel goed, maar die zijn ook heel duur. De koreaanse vind ik zelf heel erg prettig; de overall feel vind ik heel fijn, en ze spelen en klinken zeker niet slecht. De chinese versies spelen iets lekkerder, klinken iets minder, en de tjechische versies klinken t best maar spelen lastiger.

joke
4 september 2007, 18:20
alle vrouwen met dikke tieten zijn hoeren ,
en dat vertellen ze mij nu pas!!!

Jay75
4 september 2007, 18:55
alle vrouwen met dikke tieten zijn hoeren ,
en dat vertellen ze mij nu pas!!!

KIND! post wat nuttigs

Pepe
4 september 2007, 21:17
3 mustangs, wel tevreden over dus.
Is deze geschikt voor : surf, lekker bluesy a-la stevie ray met de juiste overdrive>? en miss nog iets harder>?

Heb je geen pics van die mustangs> en wat betaal je voor een 70s?

Ex gitaren, een early seventy Mustangs kon je een jaar of 15 geleden voor 7/800 gulden kopen maar ik pak dan toch liever, als het een Fender moet zijn, een tele of strat. Die pickupjes hebben weinig karakter wat mij betreft, beetje nikserigs. Voor surf heb je liever iets ronders ala jazzmaster en voor blues is het een beetje dunnig. Dat die Mustang weer enigzins in de kijker is gekomen komt soley door Cobain die er het etiket Alternative aanhing. Als je een mustang flink overstuurt krijg je een fuzzy nondescript wall of nails sound wat haaks staat op de midheavy metalsound en dat is precies wat Cobain zocht; alternative heavy en dat doet de mustang uitstekend.