PDA

View Full Version : nbg



niekb
2 september 2007, 22:48
http://brick61.hyves.org/104000001-104050000/104014801-104014900/104014847_5_KEJV.jpeg

Vol trots! :rockon:
Mijn nieuwe bouwsel en scheurplank.

EMG 85 in brug, 81 in neck
Mahonie hals en body
Duesenberg Z tuners
Brug is verstelbare wraparound.

Luke-wannabe
2 september 2007, 23:17
Heb je die zelf gebouwd? Ziet er best ok uit!

Nocki
2 september 2007, 23:17
Een gitaar van het nederlands bijbel genootschap? wauw!!! :)

Erg mooie en aparte gitaar, zelfbouw? of iets aangeklust? kan je meer vertellen?

niekb
2 september 2007, 23:35
Een gitaar van het nederlands bijbel genootschap? wauw!!! :)

Erg mooie en aparte gitaar, zelfbouw? of iets aangeklust? kan je meer vertellen?

Uhu.. heilig hout :sssh:

T is idd zelfbouw. Ik heb alleen het fretboard herbruikt. Deze komt van een '70 lp kloon van echt spaanplaat.
Het ontwerp heb ik ook gemaakt, uiteraard zwaar geinspireerd door ome Les Paul.
Vandaag is ie voor het eerst in de oefenruimte geweest, hij rockt zeker. (als t goed is zaterdag on stage in Zwolle)
Ook oversterkt klinkt ie ook behoorlijk luid.
Ik moet de frets nog wel een keer aanpakken maar wacht nog op de juiste vijl.. Dan kan ie ook beter geintoneerd worden.

morroow
3 september 2007, 07:31
Ha niek,

Ik dacht nog toen ik hem gister met jou mee zag komen in de oefenruimte, of je ook op dit forum zou zitten maar ja hoor daar ben je.
Ik was de andere persoon zonder instrument in de oefenruimte van de endorser. Zag er wel vet uit die gitaar en ik vond de finish (ik weet dat ie nog niet helemaal klaar was) ook supervet.

tabmaniac
3 september 2007, 10:12
netjes hoor! ziet er uit alsof die verdomd hard kan scheuren! :blast:

niekb
3 september 2007, 10:30
netjes hoor! ziet er uit alsof die verdomd hard kan scheuren! :blast:

Dat doet ie! Door de 85 in brug heeft ie wat meer laag. Is wat minder schel dan de 81. Natuurlijk ook omdat ie compleet uit mahonie is gebouwd. Zaterdag in Hedon See My Solution, zie dat je uit Hardenberg komt. Kom ff checken. www.seemysolution.com

@ Marroow

He ook hier! grappig.
Ja thnx man, ik vind t erg relax dat ie bevallen is. Nog ff de boel finetunen en dan kan Lennart los zaterdag. Wordt een leuk feestje.
Qua finish gaat ie na zaterdag weer gestript worden en dan krijgt ie een grondige refinish. Is niet mn favo bezigheid maargoed uiteindelijk moet ie wel mooi strak worden.

Gegroet!

niekb
4 september 2007, 19:09
zijn er nog meer meningen? ben benieuwd.

GunMetalBlue
4 september 2007, 19:14
Ik vind'm erg merkloos eruit zien, en dat is altijd goed.

Gave gitaar, behalve dan dat-ie... zwart is en... EMG's heeft...

As them all...

tabmaniac
4 september 2007, 19:14
, zie dat je uit Hardenberg komt. Kom ff checken. www.seemysolution.com

sorrie, heb dan al een feestje..:( muziek klinkt zeer vet!

vulvasonic
4 september 2007, 20:06
Niek schat, ik kan een gitaar niet beoordelen op het uiterlijk en gezien vanaf een klein plaatje. Het enige zinnige wat ik zou kunnen zeggen is dat ik hier mijn mening kan geven over het uiterlijk.

En dus geef ik mijn mening over het uiterlijk:
Ik zie een gitaar die er zeer smaakvol uitziet, maar met een vorm die mij zo op het eerste gezicht niet zo heel erg kan bekoren. Aan die mening heb je feitelijk geen ene reet, want niets is zo onbelangrijk als het uiterlijk van een gitaar, zolang je er zelf maar tevreden over bent, want DAT is natuurlijk WEL heel belangrijk.

Maar nogmaals, veel meer kan ik er niet over zeggen.
Ik zou het wel heel gaaf vinden om goede close-ups te zien van de gitaar, liefst in hoge resolutie.

Voor wat het waard is, de gitaar oogt wel (in mijn optiek, zo op het eerste gezicht) als een heel duur, exclusief instrument. Ik vind 'm er zeer zeker niet goedkoop en merkloos uitzien. Eerder exotisch en waarschijnlijk gemaakt door een hele goede en peperdure topbouwer. :)

Ik vind het overigens wel ongelofelijk knap dat je tot zoiets in staat bent. Lijkt me geweldig om te doen, maar tevens erg moeilijk, kostbaar en tijdrovend. Petje af!

niekb
4 september 2007, 20:16
Niek schat, ik kan een gitaar niet beoordelen op het uiterlijk en gezien vanaf een klein plaatje. Het enige zinnige wat ik zou kunnen zeggen is dat ik hier mijn mening kan geven over het uiterlijk.

En dus geef ik mijn mening over het uiterlijk:
Ik zie een gitaar die er zeer smaakvol uitziet, maar met een vorm die mij zo op het eerste gezicht niet zo heel erg kan bekoren. Aan die mening heb je feitelijk geen ene reet, want niets is zo onbelangrijk als het uiterlijk van een gitaar, zolang je er zelf maar tevreden over bent, want DAT is natuurlijk WEL heel belangrijk.

Maar nogmaals, veel meer kan ik er niet over zeggen.
Ik zou het wel heel gaaf vinden om goede close-ups te zien van de gitaar, liefst in hoge resolutie.

Voor wat het waard is, de gitaar oogt wel (in mijn optiek, zo op het eerste gezicht) als een heel duur, exclusief instrument. Ik vind 'm er zeer zeker niet goedkoop en merkloos uitzien. Eerder exotisch en waarschijnlijk gemaakt door een hele goede en peperdure topbouwer. :)

Ik vind het overigens wel ongelofelijk knap dat je tot zoiets in staat bent. Lijkt me geweldig om te doen, maar tevens erg moeilijk, kostbaar en tijdrovend. Petje af!

Dank!

Het gaat me bij deze ook om hoe ie er uit ziet en dan vooral de vorm en setup. Kleur en elementen zijn sowieso aan te passen. Ik ga nog bezig met een sound/videoclip.

Het merkloze uitzien heb ik opgevat als een eigen uiterlijk. Haha ik vul het maar ff positief in. Ik ben van mening dat het oog ook wat wil. Natuurlijk moet een gitaar goed klinken want daar gaat het uiteindelijk om. Zeg maar t beste van die twee.