PDA

View Full Version : ibanez of cort



royboy
2 september 2007, 22:16
hallo iedereen

welk merk is eigenlijk het beste voor acoustische :B gitaar ibanez of cort
alvast bedankt

greetzzz royboy :gitarist:

Lexvandoef
2 september 2007, 22:58
Ik zelf vind de Corts wat meer body en punch hebben dan de ibanezzen die ik heb geprobeerd, net wat meer leven, wat meer echte gitaar en geen speelgoed als het ware.

Als je trouwens ook nog eens wat Tanglewoods kan proberen moet je dat ook doen, daar heb ik destijds voor gekozen ipv een ibanez of cort, omdat die prettiger speelde en meer klink als een echte acoustische gitaar. Veel body en punch idd, en goede gebalanceerde bassen, middens en hoog. Lekker warm en toch rinkelend als het ware.

gijsbreghtgitaar
3 september 2007, 10:22
Ik zou eerder voor een Cort gaan. Die gitaren verbazen me toch elke keer weer. Naar mijn mening is een cort van € 300,- net zo goed als een Ibanez van €700,-. (Hoewel dit natuurlijk weer lekker algemeen gesteld is)
En ibanez is een gearriveerd merk. je betaald ook een stuk naam bij ibanez. Voor Cort telt dat nog veel minder.

Maar neem bijvoorbeeld de Cort 100. Dat is echt een lekker gitaartje voor weinig geld. Cort heeft in de lagere prijsgebieden heel schappelijke istrumenten.

En om een ander voor te zijn: je oren zijn alles ! :)
Ik zou mezlf dus niet beperken tot cort of Ibanez, maar gewoon bij een winkel in de buurt gaan testen en luisteren.
Als je al een gitaar hebt neem je die mee. Je weet van je eigen klank wat je mooi vind en wat je anders zou willen. Je kunt dan in de winkel de klanken vergelijken. Alleen luisteren wat mooi is kan ook natuurlijk. Maar het is vaak heel moeilijk om een vergelijk te maken terwijl je in een winkel zit.

Succes.

Jip
3 september 2007, 12:12
Ongeveer zelfde prijsklasse: Yamaha FG 411. Ik heb er de 12 snaar versie van, het zijn heerlijke gitaartjes!

Ghostface
3 september 2007, 13:23
Ik heb zelf een Cort akoestische, dit is echt wel een goede gitaar.
Ibanez heb ik nooit akoestische versies van geprobeerd.
Ik heb wel een stuk of wat gitaren van andere merken geprobeerd, maar de Cort was qua klank en bespeelbaarheid gewoon veel beter.
Het is btw ook de enige gitaar die ik langer dan anderhalf jaar heb gehad.

Pais
3 september 2007, 15:12
Geen van beide

Jip
3 september 2007, 15:34
Geen van beide

Dank je wel Pais, voor je subtiele medewerking in dit topic.

Pais
3 september 2007, 16:28
Sorry moest ik zeggen van mn collega.
Maar eveneens graag gedaan

sanderz
3 september 2007, 18:54
Ja Pais, het is tamelijk negatief van je collega om 'geen van beide' te laten zeggen. Als je het wat optimistische wilt benaderen, zeg je de volgende keer 'allebei!'

Dus welke is beter: Cort of Ibanez? Allebei. :roll:

Mijn advies is: ál je centjes die je aan een gitaar wilt spenderen meenemen en opmaken aan de gitaar die jij het coolst vindt en het best vindt klinken - en vooral niet kijken naar het merk. Als je een gitaar ziet die beter is, maar meer kost; naar huis en verder sparen.

Ik hanteer de regel: "ik ben te arm om goedkoop te kopen"

Pais
3 september 2007, 19:17
Ja Pais, het is tamelijk negatief van je collega om 'geen van beide' te laten zeggen. Als je het wat optimistische wilt benaderen, zeg je de volgende keer 'allebei!'

Dus welke is beter: Cort of Ibanez? Allebei. :roll:

:seriousf: Ik zal het doorgeven.

gitaarmans
5 september 2007, 19:27
ik heb zelf een cort en ik ben er heel tevreden mee. Ik weet niet of ze ook goed zijn als ze minder kosten dan die van mij, maar zo te horen van de anderen zijn die ook goed :)

royboy
6 september 2007, 18:29
oke nu weet ik genoeg ik heb ni pas een cort gekocht ik ben er tevreden
ik heb de klanken gehoord maar ze waren zowa even goed ajwel i cort net wat bter vond drm vroeg ik het hoer en blijkbaa is cort btr
btw heb een cort mr 100f blk

Nobilta
6 september 2007, 18:45
royboy, is alles in orde jongen?

guitartub
6 september 2007, 19:27
oke nu weet ik genoeg ik heb ni pas een cort gekocht ik ben er tevreden
ik heb de klanken gehoord maar ze waren zowa even goed ajwel i cort net wat bter vond drm vroeg ik het hoer en blijkbaa is cort btr
btw heb een cort mr 100f blk

HuH????

Btw,
Ik was gister even bij Peter Verspuy aan het neuzen en ik trof daar een uitstekende collectie accoustics, zowel budgets voor de beginner als de wat meer professionele instrumenten. Eveneens voor de linkshandigen meer keuze.
Te Gek!

@ Royboy: Hoofdletters, punten en komma,s. Misschien maakt dat je relaas iets duidelijker.