PDA

View Full Version : Bluesy Freekshow By Chris Roos You Tube.



Chris Roos
2 september 2007, 21:15
Lekker knallen over een kort bluesje van steve Ray Vaughan. Echt een lekkere backing om op los te gaan ( en dat doe ik dan ook :chicken: ) Speel hier op mijn nieuwe G&L Comanche. Te gekke gitaar heerlijke sound maar wel een moeilijke gitaar om op te spelen. Hele hoge actie waar weinig aan te doen is bij deze modellen. Maar dat komt de sound wel weer ten goede vind ik. Verder weer mijn trouwe kleine donder de roland microcube en een tja een webcam. op z'n 58 sec. loop ik echt grandioos vast dus heb ik er maar een take 2 er in geknald. Vragen en/of opmerkingen zijn altijd welkom. Mijn gitaar is hier een beetje out of tune en ik had geen zin om dat te fixen. Had de gitaar net en moest em toch nog helemaal afstellen naar mijn hand.

Regardz, :soul:

http://www.youtube.com/watch?v=6LkgWW2Kk60

Ibanez666
2 september 2007, 23:03
Niet helemaal mijn geluid (de omstandigheden in acht nemende natuurlijk), maar wel lekkere technieken om naar te luisteren en kijken. Voor mij weer een extra motivatie om weer flink te oefenen, hoewel die motivatie er sinds enkele maanden (na jaaaaaren van afwezigheid) weer ruimschoots is. Ik ben dan ook moed aan het verzamelen om flink wat stukjes op youtube te zetten en dit hier ook te posten.
Ben benieuwd naar je volgende post, want je bent tot nu toe de enige waar ik aardig van onder de indruk ben op dit forum :-)

Ik oefen op het moment veel van die gedempte Al di Meola stacato stukjes, wat vind jij daar van?

Chris Roos
3 september 2007, 08:00
Hey thanks man. Ach joh dat is ook precies de reden dat ik dit soort dingen post. Gewoon voor die gene die er ook daadwerkelijk iets mee kunnen. Al di Meola man die is te gek. Al vind ik zijn dingen op electrisch niet zo. Die gedempte etudes van Meola zijn erg goed en leerzaam als je voor strak snel en alternate gaat. Ik zou als ik jou was ook wat meer achter de schermen kijken als je bergrijpt wt ik bedoel. Ben erg beniewd naar jouw clips.

Regards,

G.G.
3 september 2007, 09:33
Knap gedaan.

maar nu je het over SRV hebt, lijkt me tof om jou eens te horen en zien met een ballad in de stijl van Riviera Paradise / Lenny / Bold as Love / Little Wing.

Gewoon zo'n lekkere begeleiding, mooi gefraseerd om de accoorden heen.

neem eens zoiets op, gewoon voor de fun, en om mij te plezieren.

Ibanez666
3 september 2007, 09:41
Hey thanks man. Ach joh dat is ook precies de reden dat ik dit soort dingen post. Gewoon voor die gene die er ook daadwerkelijk iets mee kunnen. Al di Meola man die is te gek. Al vind ik zijn dingen op electrisch niet zo. Die gedempte etudes van Meola zijn erg goed en leerzaam als je voor strak snel en alternate gaat. Ik zou als ik jou was ook wat meer achter de schermen kijken als je bergrijpt wt ik bedoel. Ben erg beniewd naar jouw clips.

Regards,


Ik heb die acoustische live cd met die drie gasten ;-)
Maar ik vind dat electrische werk echt helemaal te gek, rakketakketikketike :-)

Chris Roos
3 september 2007, 11:03
Knap gedaan.

maar nu je het over SRV hebt, lijkt me tof om jou eens te horen en zien met een ballad in de stijl van Riviera Paradise / Lenny / Bold as Love / Little Wing.

Gewoon zo'n lekkere begeleiding, mooi gefraseerd om de accoorden heen.

neem eens zoiets op, gewoon voor de fun, en om mij te plezieren.

O dat doe ik ook vaak hoor maar niet met een backing als deze. Als je zoekt op you tube vind je er vast wel een succes. Hier heb je er al vast 2

http://youtube.com/watch?v=K1Vy-AqMO4Q

http://youtube.com/watch?v=TEELifnlkMs&mode=user&search=

Regards,

Roy K.
5 september 2007, 15:48
Vet weer!! 8-)

DTmaster
5 september 2007, 16:17
Vind het wel cool maar waarom zo snel ik bedoel wel knap enzo maar het haalt de emotie van je muziek weg, doe iets meer rusten in je stuk dan krijg ik pas echt kippenvel :) dis speel minder en bouw het een beetje op.

Dan ben ik eens benieuwd wat je neer zet !!!


Ik zelf werk er ook aan rustig spelen enzo en ik weet dat soms lastig is aangezien je jezelf dan gewoon in de ADHD mode zet maar al die notendiaree haalt niks uit als je geen verhaal verteld.


zie hier mijn stuk http://media.putfile.com/Guns--Roses---paradise-citty laaste solo totaal overbodig snel , het is pas 2 jaar oud maar toen pas had ik zoiets " als je 10x moet zuchten in je eigen nummer is er iets mis haha

Ben benieuwd naar je volgende nummer,


DTmaster

Ibanez666
5 september 2007, 20:09
langzaam spelen is niet altijd emotie of andersom. Je bent eerder geneigd om iets langzaams emotioneel te vinden, net als een ballad of schuivelnummertje en het is misschien ook makkelijker om gevoelig te klinken als je langzaam speelt, maar ik vind niet dat snel spelen per definitie emotieloos is.

Daarnaast is emotie een gevoel dat iets bij je los maakt, als je zenuwachtig of aggressief wordt van een stukje, dan is dat ook emotie toch?

c.hultermans
5 september 2007, 21:20
Hij is weer top Chris!!

Je doet me denken aan Gurthie Govan, zo half fingers half pick techniek, goed gedaan hoor!!

btw, ik hoorde van Snoek dat ie ook bij je op les zit!? Geweldige gast is dat hehe, speelt ook wel een lekker potje weg....

Grtz,

Conrad

DTmaster
5 september 2007, 23:41
langzaam spelen is niet altijd emotie of andersom. Je bent eerder geneigd om iets langzaams emotioneel te vinden, net als een ballad of schuivelnummertje en het is misschien ook makkelijker om gevoelig te klinken als je langzaam speelt, maar ik vind niet dat snel spelen per definitie emotieloos is.

Daarnaast is emotie een gevoel dat iets bij je los maakt, als je zenuwachtig of aggressief wordt van een stukje, dan is dat ook emotie toch?


tuurlijk je hebt allemaal verschillende vormen maar ik geef alleen mijn visie weer !!

Chris Roos
6 september 2007, 14:02
Vind het wel cool maar waarom zo snel ik bedoel wel knap enzo maar het haalt de emotie van je muziek weg, doe iets meer rusten in je stuk dan krijg ik pas echt kippenvel :) dis speel minder en bouw het een beetje op.

Dan ben ik eens benieuwd wat je neer zet !!!


Ik zelf werk er ook aan rustig spelen enzo en ik weet dat soms lastig is aangezien je jezelf dan gewoon in de ADHD mode zet maar al die notendiaree haalt niks uit als je geen verhaal verteld.


zie hier mijn stuk http://media.putfile.com/Guns--Roses---paradise-citty laaste solo totaal overbodig snel , het is pas 2 jaar oud maar toen pas had ik zoiets " als je 10x moet zuchten in je eigen nummer is er iets mis haha

Ben benieuwd naar je volgende nummer,


DTmasterhahaha ja i.d.d. lijkt me cool om over een backing als deze lekker slow en emotioneel te spelen. Je kent mijn ander stukken toch ook wel. Ik pas mij meestal aan, aan de backing. Om mij te laten zien wat je bedoeld met een stukje over een backing van guns roses kan ik niet waarderen simpel omdat ik hun sound niet kan aan horen sorry ieder zijn ding. Je speelt het i.i.g. wel vet.

Regardz

Chris Roos
6 september 2007, 14:04
langzaam spelen is niet altijd emotie of andersom. Je bent eerder geneigd om iets langzaams emotioneel te vinden, net als een ballad of schuivelnummertje en het is misschien ook makkelijker om gevoelig te klinken als je langzaam speelt, maar ik vind niet dat snel spelen per definitie emotieloos is.

Daarnaast is emotie een gevoel dat iets bij je los maakt, als je zenuwachtig of aggressief wordt van een stukje, dan is dat ook emotie toch?

Zo die is in de roos hey. Mee eens. Ligt er natuurlijk ook wel aan met welke intentie je iets opneemt natuurlijk.

Regardz

Ibanez666
6 september 2007, 14:40
Zo die is in de roos hey. Mee eens. Ligt er natuurlijk ook wel aan met welke intentie je iets opneemt natuurlijk.

Regardz


pcies, beetje lullig als je agressief probeerd te spelen en de meisjes bij bosjes wegzwijmelenen.....hoewel...

Chris Roos
8 september 2007, 08:48
Hij is weer top Chris!!

Je doet me denken aan Gurthie Govan, zo half fingers half pick techniek, goed gedaan hoor!!

btw, ik hoorde van Snoek dat ie ook bij je op les zit!? Geweldige gast is dat hehe, speelt ook wel een lekker potje weg....

Grtz,

Conrad

Hey ja man hij had het er nog over. Ja die gast is echt lief man en een goeie leerling ook. Heel fanatiek. Hij was ook over jou erg te spreken. Bedankt voor je reactie btw.

Regards, :hippie:

HvV
9 september 2007, 11:56
Lekker knallen over een kort bluesje van steve Ray Vaughan.


Goeie techniek, goed gespeeld en een goeie sound ook. Kortom, u rockz !

Luke-wannabe
10 september 2007, 01:15
Klinkt te gek. Enige kritiek is de stroom van noten. Ik zou het niet de hele tijd zo jadajadajadajadajadajada houden. Beetje variatie in timing is niet op tegen :) Al met al vind ik echt elke video die je post erg goed. En deze ook weer. Echt te gek keep up the good work.

hendrix2
10 september 2007, 19:28
Lekker knallen over een kort bluesje van steve Ray Vaughan. Echt een lekkere backing om op los te gaan ( en dat doe ik dan ook :chicken: ) Speel hier op mijn nieuwe G&L Comanche. Te gekke gitaar heerlijke sound maar wel een moeilijke gitaar om op te spelen. Hele hoge actie waar weinig aan te doen is bij deze modellen. Maar dat komt de sound wel weer ten goede vind ik. Verder weer mijn trouwe kleine donder de roland microcube en een tja een webcam. op z'n 58 sec. loop ik echt grandioos vast dus heb ik er maar een take 2 er in geknald. Vragen en/of opmerkingen zijn altijd welkom. Mijn gitaar is hier een beetje out of tune en ik had geen zin om dat te fixen. Had de gitaar net en moest em toch nog helemaal afstellen naar mijn hand.

Regardz, :soul:

http://www.youtube.com/watch?v=6LkgWW2Kk60

Tot nu toe heb ik nooit echt kunnen genieten van de muziek die je maakt. Ik vond het technisch knap, maar het kon mij persoonlijk niet boeien. Ik merk wel dat het veel anderen enorm kan boeien dus leg ik er mij gewoon bij neer dat het niet echt mijn smaak is.

Maar dit vind ik dan weer wel heel lekker gespeeld. Klinkt erg goed!

Maar ik post eigenlijk om commentaar te geven op dit filmpje (je postte de link hierboven):
Scott Henderson - Brett Garsed kind of vibe (By Chris Roos).

Dit vind ik werkelijk ongelooflijk knap gespeeld. Het grijpt mij om een of andere reden aan. Het pakt me. Ik voel je haast lijden. Ik vind dit echt weergaloos gespeeld! Hoed af! Meer van dat!

Chris Roos
12 september 2007, 18:45
pcies, beetje lullig als je agressief probeerd te spelen en de meisjes bij bosjes wegzwijmelenen.....hoewel...
hahaha

Klinkt te gek. Enige kritiek is de stroom van noten. Ik zou het niet de hele tijd zo jadajadajadajadajadajada houden. Beetje variatie in timing is niet op tegen :) Al met al vind ik echt elke video die je post erg goed. En deze ook weer. Echt te gek keep up the good work.
Bedankt luke. Mee eens btw. het is alleen zo moeilijk om op een backing als deze in te houden. Ik geef toe dat ik me soms te veel laat gaan en dat dan soms zijn doel voorbij schiet. Maar jah het is zooooo lekker om te doen sorry :satisfie:

Maar dit vind ik dan weer wel heel lekker gespeeld. Klinkt erg goed!Maar ik post eigenlijk om commentaar te geven op dit filmpje (je postte de link hierboven): Scott Henderson - Brett Garsed kind of vibe (By Chris Roos). Dit vind ik werkelijk ongelooflijk knap gespeeld. Het grijpt mij om een of andere reden aan. Het pakt me. Ik voel je haast lijden. Ik vind dit echt weergaloos gespeeld! Hoed af! Meer van dat!
Dank je wel hendrix ben blij je toch soms enigzins te kunnen behagen met deze vorm van muziek. Muziek is i.d.d. een kwestie van gevoel. Het een pakt je en het ander weer net niet.
Regards allemaal en nogmaals bedankt vor de reply's :soul: