PDA

View Full Version : Timo Somers' Emotional Jam



TimoSomers
2 september 2007, 21:05
Eyy guys.
Hier is ff een videotje van mij die speelt over een backtrack van andy timmons' cry for you.
Tis' meer een test, want m'n gitaar flikkerde net van 1 meter hoogte op een hardhouten punt, dus ff een test of alles nog goed klinkt.

http://nl.youtube.com/watch?v=0rg9z42lbXg

Chris Roos
2 september 2007, 21:20
Hey timo dit gaat de goede kant uit.

Dus!

Vind het tof dat je op jou leeftijd ook een mooie gevoelige solo weet te waarderen. Let wel op je bendings die zijn hier en daar te hoog. Maar verder petje af weer. Succes

Regardz.

Benjamin Blue
2 september 2007, 21:30
......petje af en buigen maar....
niet mijn stijl maar zekers niet slecht....en net als Chris zegt soms n beetje te hoge bendings..maar das wel weer snel weggewerkt met n tikkeltje meer oefenen.....
I hate to say it.....maar ge heb men respect verdiend.....en als dat van iemand zoals mij komt betekent dat heel wat ;)

Suc7 in de toekomst...misschien hoor k je ooit nog eens op men Radioke :hippie:

Lennert
2 september 2007, 21:51
sjiiiiit.. Echt n leuk stukkie muziek man! Misschien had je jezelf nog een ietsie pietsie meer in moeten houden :D (voor mij niet per se, ik hou er wel van ;) ) Maar echt gaaf, laat toch wel zien dat een aantal van de kritieken die tegen je gepost zijn ongegrond waren.

nielsduursma
2 september 2007, 21:56
Ey,

Waar heb je die backing vandaan??

Enne, over jou videotje kan ik nog niet oordelen, ik ga nu kijken! :hippie:

Elixir
2 september 2007, 22:07
Jaa... dit is nu een lekkere solo om te luisteren, en je laat toch alles zien wat je in huis hebt. Goede nootkeuze ook.
Ga zo door :) .

Reel Big Fish
2 september 2007, 22:23
Tis' meer een test, want m'n gitaar flikkerde net van 1 meter hoogte op een hardhouten punt, dus ff een test of alles nog goed

....

http://nojive5.typepad.com/photos/uncategorized/01360916thumbs_up_smiley.gif

benwave
2 september 2007, 23:10
Erg goed Timo... Geweldig hoor

tabmaniac
3 september 2007, 10:31
lekker man! klinkt goed!!
je speelt mij iig van het podium af..!:D

hoelang speel je?

TimoSomers
3 september 2007, 15:58
Thanks voor de comments :)
Ik speel nu zon 3 jaar.

Yanniick
3 september 2007, 18:29
De backingtrack kan je hier krijgen http://www.guitarbt.com/index.php?page=dl_info&cat=Andy%20Timmons&file=Andy%20Timmons%20-%20Cry%20For%20You&ext=mp3


Over de solo, ik vind dat je het best goed doet, alleen die snelle stukjes vind ik niks. Je hebt wel een heel vet geluid joh!

TimoSomers
3 september 2007, 22:38
De backingtrack kan je hier krijgen http://www.guitarbt.com/index.php?page=dl_info&cat=Andy%20Timmons&file=Andy%20Timmons%20-%20Cry%20For%20You&ext=mp3


Over de solo, ik vind dat je het best goed doet, alleen die snelle stukjes vind ik niks. Je hebt wel een heel vet geluid joh!

Dankje :) , ja ik kan me nou eenmaal niet 7 minuten lang inhouden :p .
M'n geluid komt gewoon uit een Line 6 spider 2, maar ben wel zon 3 uur bezig geweest met alles afstellen enzo. (ben nooit tevreden over m'n geluid, alhoewel ik nu wel in de buurt kom).

Ibanez666
4 september 2007, 08:08
De backingtrack kan je hier krijgen http://www.guitarbt.com/index.php?page=dl_info&cat=Andy%20Timmons&file=Andy%20Timmons%20-%20Cry%20For%20You&ext=mp3


Over de solo, ik vind dat je het best goed doet, alleen die snelle stukjes vind ik niks. Je hebt wel een heel vet geluid joh!

Ik kijk regelmatig op dit soort sites, maar kan nooit een instrumentaal gitaar nummer vinden op een melodie/solo over te spelen. Weet jij waar op deze site ik die kan vinden?

Reel Big Fish
4 september 2007, 12:02
Dankje :) , ja ik kan me nou eenmaal niet 7 minuten lang inhouden :p .
... dat maakt dit eigenlijk gewoon weer een ego trip, niet een emotional jam. :sssh:

TimoSomers
4 september 2007, 15:46
... dat maakt dit eigenlijk gewoon weer een ego trip, niet een emotional jam. :sssh:

Serieus, hier word ik echt gek van.
Je zit altijd te zeiken dat ik loop te ego trippen.
Hoe de fuck kun je in een filmpje zien dat ik een ego heb? (heb ik niet, sta bekend als bescheiden, als mensen vragen ; 'k heb gehoord dat jij gitaarspeelt, en best goed' zeg ik ' ja ik speek wel gitaar, maar of het goed is hangt van jouw mening af'. Ik ken er zat die zeggen: Jaaajaaa ik ben keigoed en keisnel en speel nummers van vai en heb in 013 gestaan etc etc.).
Dat ik me niet 7 minute lang kan inhouden betekent dat ik vind dat als je 7 minuten lang langzaam speelt, het eentonig word, + ik vind het fantastisch om langzaam en snel in een nummer te verwerken.
Dus kap alsjeblieft met deze zo-onnodige comments.


EDIT: Hoe kun je concluderen dat als ik een stuk snel speel het ineens niet meer emotioneel is?

Yanniick
4 september 2007, 17:49
Ik kijk regelmatig op dit soort sites, maar kan nooit een instrumentaal gitaar nummer vinden op een melodie/solo over te spelen. Weet jij waar op deze site ik die kan vinden?



Ik had eerst hetzelfde probleem, maar ik vond op deze site een stuk of 40 goeie backingtracks, gewoon een beetje rondneuzen op die site en je komt er heel veel tegen!:P De backingtrack van Timo vond ik via google.


Edit: Jaa ik kan wel begrijpen dat als je snel KAN spelen dat je het ook graag wilt doen :P Ik heb ook wel hetzelfde af en toe, al probeer ik laatste tijd zo min mogelijk snel te spelen.

ZonderZout
4 september 2007, 18:57
Damn, je speelt pas 3 jaar en nu al zo?
Hmmm... goeie leraar, of zelfstudie en elke dag oefenen?

TimoSomers
4 september 2007, 19:04
Damn, je speelt pas 3 jaar en nu al zo?
Hmmm... goeie leraar, of zelfstudie en elke dag oefenen?

Zelfstudie, maar dan wel tot het verslaafde aan toe :hippie:

MichaelSS
4 september 2007, 19:07
Ik vind het saai maar zeker weten niet slecht.

Big,, ben je jaloers? Je kraakt hem wel erg vaak af.

Ibanez666
4 september 2007, 19:08
Serieus, hier word ik echt gek van.
Je zit altijd te zeiken dat ik loop te ego trippen.
Hoe de fuck kun je in een filmpje zien dat ik een ego heb? (heb ik niet, sta bekend als bescheiden, als mensen vragen ; 'k heb gehoord dat jij gitaarspeelt, en best goed' zeg ik ' ja ik speek wel gitaar, maar of het goed is hangt van jouw mening af'. Ik ken er zat die zeggen: Jaaajaaa ik ben keigoed en keisnel en speel nummers van vai en heb in 013 gestaan etc etc.).
Dat ik me niet 7 minute lang kan inhouden betekent dat ik vind dat als je 7 minuten lang langzaam speelt, het eentonig word, + ik vind het fantastisch om langzaam en snel in een nummer te verwerken.
Dus kap alsjeblieft met deze zo-onnodige comments.


EDIT: Hoe kun je concluderen dat als ik een stuk snel speel het ineens niet meer emotioneel is?

Maak je niet zo druk joh! Ik weet wel dat je gevoelig bent voor dit soort dingen als je nog niet zo oud bent. Gewoon lekker lak aan hebben en je ding doen.

Reel Big Fish
4 september 2007, 19:22
Dus kap alsjeblieft met deze zo-onnodige comments.
Nou nou, doe ff normaal man.. wil je nou m'n mening of niet?

Ik heb al gezegd, ik doe het je niet na, petje af voor je skills, serieus chapeau, maar ik vind het een beetje inhoudloos gefriedel. Niks emotioneels aan... Dat JIJ het eentonig vind worden als je rustig speelt, tja, dat ligt dan aan jou. Er zijn zat componisten die hun rustige melodieën wél boeiend kunnen houden en daar heel veel tijd mee kunnen vullen.

Dan mijn vraag; wat doet dit stukje tekst, "Tis' meer een test, want m'n gitaar flikkerde net van 1 meter hoogte op een hardhouten punt, dus ff een test of alles nog goed klinkt.", in het geheel?? Ik vind het een beetje raar overkomen, zo van, kijk eens hoe goed ik ben.

TimoSomers
4 september 2007, 19:29
Nou nou, doe ff normaal man.. wil je nou m'n mening of niet?

Ik heb al gezegd, ik doe het je niet na, petje af voor je skills, serieus chapeau, maar ik vind het een beetje inhoudloos gefriedel. Niks emotioneels aan... Dat JIJ het eentonig vind worden als je rustig speelt, tja, dat ligt dan aan jou. Er zijn zat componisten die hun rustige melodieën wél boeiend kunnen houden en daar heel veel tijd mee kunnen vullen.

Dan mijn vraag; wat doet dit stukje tekst, "Tis' meer een test, want m'n gitaar flikkerde net van 1 meter hoogte op een hardhouten punt, dus ff een test of alles nog goed klinkt.", in het geheel?? Ik vind het een beetje raar overkomen, zo van, kijk eens hoe goed ik ben.

Ja kijk, hier heb ik dus veel meer aan dan dat ik op alles wat ik doe

Origineel gepost door Reel Big Fish
... dat maakt dit eigenlijk gewoon weer een ego trip, niet een emotional jam.

dat krijg.
En het was zeker niet de bedoeling om arrogant over te komen, puur dat ik op een video goed kan horen hoe m'n sound is vergeleken met eerst en of er iets raars valt te zien/horen.
Sorry voor m'n wat extreme reactie, voelde me alleen beetje onconstructief afgekraakt.

ZonderZout
4 september 2007, 19:29
Err, mij klinkt dat meer een beetje van: kijken of hij nog te stemmen was en wat moois op te spelen is? :)

Anyway, ik denk dat ik ook maar weer eens moet gaan oefenen dan... want ik voel me zo ook weer een beetje een dickie roseswater met een gitaar! Ik blijf wel drummen ;)

TimoSomers
4 september 2007, 19:32
Err, mij klinkt dat meer een beetje van: kijken of hij nog te stemmen was en wat moois op te spelen is? :)
Anyway, ik denk dat ik ook maar weer eens moet gaan oefenen dan... want ik voel me zo ook weer een beetje een dickie roseswater met een gitaar! Ik blijf wel drummen ;)

Juistem.
Haha, drummen is ook vet, soms zit ik te twijfelen of ik niet zal gaan drummen (erbij dan uiteraard :p).

ZonderZout
4 september 2007, 19:33
Eh, als je het maar laat! Anders moet ik daar ook nog mee stoppen! :mad:

TimoSomers
4 september 2007, 19:42
Eh, als je het maar laat! Anders moet ik daar ook nog mee stoppen! :mad:
Vooruit dan, kga wel clavecimbel erbij doen :gitarist:

ZonderZout
4 september 2007, 21:41
:dontgeti: dank je!

hehe