PDA

View Full Version : Versterker VS line6 toneport



happynjitram
2 september 2007, 19:49
Ok, ik wil even jullie mening horen.

Op dit moment bezit ik een marshall mgdfx100 ofzo. Heb ik een jaar geleden 2dehands op de kop getikt. Was niet echt een miskoop, maar ben ook niet tevreden met het geluid.

Nu was het altijd al mijn bedoeling op die marshall mg weer te verkopen en met wat extra geld een buizenversterker te kopen. Het probleem is: Ik wil dan wel gelijk een goede versterker kopen, zodat ik hem niet na 1 jaar weer weg doe. Ik heb veel verschillende versterkers getest en mijn oog viel op een ENGL powerball, of nog liever de invader. Alleen die versterkers zijn veels te duur voor een 17 jarige!

Kan ik niet beter mijn marshall verkopen en een line6 toneport aanschaffen? en misschien nog een leuk schermpje voor mijn pc erbij? Op dit moment heb ik nog geen band, en speel ik alleen op mijn slaapkamer.

Dus: Of door sparen voor een nieuwe versterker, of een toneport aanschaffen zodat ik lekker over de pc kan spelen en dingen opnemen.

alvast bedankt,

paulusdeBKB
2 september 2007, 19:56
Versterker en Toneport zijn heel verschillende apparaten. Persoonlijk zou ik een Toneport nooit als alternatief voor een gitaarversterker zien. Als je wilt spelen dan moet je eerst wachten tot je computer is opgestart. Is het eenmaal zover, dan heb je ook nog eens een heleboel instellingen waarmee je kunt prutsen. Dat is natuurlijk ook hartstikke leuk, maar voor gitaarspelen is een gitaar rechtstreeks in een amp nog steeds het beste.

Overigens is de toneport wel een prima apparaat hoor. Maar die Marshall van je is toch ook geen complete bagger? Powerball is een te gek ding, maar een beetje zonde van het geld als je niet in een band speelt en hij thuis niet lekker voluit mag gaan...

ColourofFire
2 september 2007, 20:16
Die Marshall is vrij klote inderdaad. Misschien moet je een beetje naar wat lagere watts buizenversterkers kijken. Die gaan thuis ook wel behoorlijk hard, maar het is nog wel goed te doen. Ik denk dat je het beste naar dingen als een Laney LC15, of Orange Tiny Terror met een klein cabinetje etc kunt kijken. Een toneport is een handig apparaatje, maar vooral als je wilt gaan opnemen etc, het staat zeker niet gelijk aan een echte versterker.

happynjitram
2 september 2007, 20:28
ok bedankt voor jullie reacties :)

Ik zal er nog even over nadenken.. Gewoon het idee dat ik iets heel makkelijk kan opnemen als ik dat wil met erg veel keuzes uit sounds en effecten klinkt gewoon erg aanlokkelijk. misschien wordt het een kleine versterker en een toneport, of een toneport kopen en mijn marshall houden...

marter544
2 september 2007, 20:44
Ik zou, als je een modeller wilt, een stand-alone ding nemen, een Zoom G-series, of Pod ofzo.. Dan kan je ook zonder pc spelen, gewoon lekker over de stereo.

happynjitram
2 september 2007, 20:55
Ja maar is dat de moeite? Mijn pc staat bijna altijd aan. De pods zijn een stuk duurder, en ergens anders op dit forum hoorde ik dat die ook niet te updaten zijn.

BLOK182
3 september 2007, 10:09
De PodXT is volgens mij wel te updaten...persoonlijk zou ik voor een klein ampje gaan met eventueel een Pod (je hebt nu ook die mini/micro-pod) ervoor, voelt zich toch wat natuurlijker aan dat spelen over de computerboxjes.

Put
3 september 2007, 11:11
Hoe lang speel je al gitaar.. hoe goed ben je ... HOE groot is de kans dat je binne afzienbare tijd in een band speelt.

vraag jezelf dat .. als je van plna bent oz snel mogelijk in een band te spelen ,zou ik een versterker kopen ...
Als je nu een combotje gaat kopen naai je jezelf want dan heb je En geen versterker om lekker mee te blazen , En geen directe opname mogelijkheden.

Ik had mijn versterker voordat ik die toneport had.
Ben zeer te spreken over de toneport btw , je kunt ook allemala presets downloaden voor niks.
Is wel goed spul .

Ik moet wel zeggen dat als ik gitaar opneem , ik dat nu gewoon met een mic voor de cab doe, blijft toch het mooiste.

succes!

ColourofFire
3 september 2007, 11:32
Waar je ook rekening mee moet houden is dat computerboxjes nou niet de ideale speakers zijn om gitaar door te spelen, gaat waarschijnlijk vrij dun klinken, en de drive zal zeer matig klinken door van die kleine speakertjes.

Bins
3 september 2007, 12:25
Koop een pod... dan kan je opnemen, via koptelefoon spelen, of via de poweramp van de mg100... Daar zou je evt zelfs in een band nog mee weg kunnen komen.

happynjitram
3 september 2007, 12:56
Ok bedankt! misschien wordt het dan toch de pod :satisfie:

stevie_vp
3 september 2007, 14:21
ik heb een beter idee....
ga ze gewoon is testen.... en dan die pod ook echt over computer speakertjes en niet over dure shit in de winkel... daar kan je je kop nog wle is aan stoten...
succes