PDA

View Full Version : Fuego



Kikadewado
2 september 2007, 17:32
Mijn eerste gitaar ( nog steeds in mijn bezit ) is een Fuego Classical :B .
Nu ben ik zeer op zoek naar technische gegevens over dit gitaar, die ik overigens niet op het net heb kunnen vinden. Belangrijkste vraag in deze is houtsoort, daar ik van plan ben om deze een geheel nieuwe kleur te gaan geven.
Ik hoop dat iemand mij deze info kan verschaffen of mij kan vertellen waar ik deze info kan inwinnen

Rinze
2 september 2007, 18:10
Hmm, dan is je belanmgrijkste vraag wat voor lak er nu op zit lijkt me, in verband met de compatibiliteit met de nieuwe lak. Overigens: Google is je vriend :hippie: maar heeft hier niet veel over te vertellen.

wietse
2 september 2007, 18:41
fuego, heb er wel een paar gezien allemaal beginners gitaartjes, redelijke kwaliteit dat wel.
een akoestische gitaar overspuiten is vaak niet aan te raden de dikte van de laklaag heeft invloed op de klank, hoe dunner hoe beter is het algemene devies.
dus dan helemaal strippen voordat je hem een ander kleurtje geeft.

Kikadewado
2 september 2007, 19:27
dus dan helemaal strippen voordat je hem een ander kleurtje geeft.

Tuurlijk. sowiezo.

Maar ik heb ook op Google geweest met deze vraag en daar kom ik er wel achter dat čn het houtsoort čn de originele laksoort bepalen welke toepassingsmethode verreist is

wietse
2 september 2007, 19:42
Tuurlijk. sowiezo.

Maar ik heb ook op Google geweest met deze vraag en daar kom ik er wel achter dat čn het houtsoort čn de originele laksoort bepalen welke toepassingsmethode verreist is

kan je zien of het bovenblad e.d massief is?
bestaat dan uit 2 delen, bij het achterblad kan je dat gemakkelijk zien in het klankgat loopt dan binnenin een strip hout over het midden.
maar ben bang dat het triplex is.

Kikadewado
2 september 2007, 22:15
kan je zien of het bovenblad e.d massief is?
bestaat dan uit 2 delen, bij het achterblad kan je dat gemakkelijk zien in het klankgat loopt dan binnenin een strip hout over het midden.
maar ben bang dat het triplex is.

Als die strip hout in de breedte loopt, dan sla je de spijker op zijn kopje

wietse
3 september 2007, 06:21
die strip loopt over de lengte van de gitaar.