PDA

View Full Version : andere gitaar



kevin1994
2 september 2007, 16:38
kwas van plan om over 1 of 2 jaar een nieuwe gitaar te kopen .ja kweet julie vragen zich af wrm begint die der dan nu al over. omdat ik 13ben dus kan geen werk doen denk ik .ik dacht aan een esp ec-1000 ik luister naar arch enemy en death metal dus als julie nog andere gitaren weten laat me dan weten tussen de 500-1000euro ty voor de reply's :hippie:

Kaïn
2 september 2007, 16:43
Ja euhmm, Allerhande superstrats? Als het maar een floyd (zelfs dat hoeft eigenlijk niet maargoed) en een stel hunbuckers heeft is het wel goed.
Check deze sites maar ens.
www.ibanez.com (voorals de S en RG modellen, can't go wrong with those)
www.espguitars.com (ken je al maargoed, bekijk ook ens de H en MH series bijvoorbeeld)
www.huubboel.com (MC series, geweldige superstrat)
www.dean.com

Dat zijn grote merken met een flinke keuze aan metal gitaren.
Succes met zoeken!


yeahh. 1000ste post....

kevin1994
2 september 2007, 16:46
ok bedankt maar kben niet echt voor dean ty

nevyn292
2 september 2007, 16:46
ga voor iets met een trem en een setje EMG's, dan kan je neit verkeerd gaan met metal :cooler:

almarvk
2 september 2007, 16:47
Waar speel je nu op en wat is je versterker??

Kaïn
2 september 2007, 16:47
ok bedankt maar kben niet echt voor dean ty
Dan moet je dat erbij zetten beste jongen. We willen graag helpen, maar wat specifieker zijn helpt ons ook.

kevin1994
2 september 2007, 16:52
khep nu ibanez gsa60 en roland cube 15 en khou ni van dean en fender gedoe :)

kevin1994
2 september 2007, 16:53
beter so dan

kevin1994
2 september 2007, 16:56
kzou graag in de gibson-ibanez-esp richting gaan van da gedoe

Madcow
2 september 2007, 16:58
heej kiddo, Dit is niet het breezerforum dus let aub effe op de afkortingen :)
anyway:
Esp m serie.
jackson dinky.
Dean heeft heel veel metalgitaren dusja, leef je uit.
En waarom vraag je nu wat voro gitaar je wilt terwijl het nog 1 of 2 jaar duurt?

nevyn292
2 september 2007, 17:03
orienteren altijd goed, gewoon kijken wat er op de markt is.

zou alleen als ik jou was beginnen met die versterker te vervangen, want daar zit echt geen geluid in :gitarist:

iwamoto
2 september 2007, 17:04
ach zo'n broekie van 13, geen respect voor de nederlandse taal....

maar goed, ik zou inderdaad voor een ESP gaan, of beter gezegd, een LTD, mooie scheurgitaren voor een goede prijs, en de kwaliteit is zeker niet mis

of natuurlijk een leuke RG, DE superstrat (hoewel ik daar sinds de komst van mn S nog wel eens aan twijfel)

keuze genoeg (voor over 2 jaar.......)

nevyn292
2 september 2007, 17:07
ik heb een ibanez S classic(SC) ding is monsterlijk wreed met die V1 en die V2, zo zie je ze tegenwoordig niet meer, maar gelukkig kan je er ook nog een flink potje blues mee scheuren :cooler: kijk anders over 2 jaar op marktplaats naar een LTD of een Ibanez, er staat genoeg leuks daar :gitarist:

almarvk
2 september 2007, 17:13
khep nu ibanez gsa60 en roland cube 15 en khou ni van dean en fender gedoe :)

En waarvoor wil je het gaan gebruiken? In een band situatie? Of gewoon thuis?

Ik vind een ESP EC-1000 nogal overkill op een cube 15. Je kan beter met je budget een goede versterker kopen tweedehands (zoals een peavey valveking combo) met daarbij een goede Ibanez gitaar.

kevin1994
2 september 2007, 17:15
ik praat er nu al over omdat ik geen vakantiewerk kan doen en khep momeneel maar 370 euro ongeveer

iwamoto
2 september 2007, 17:15
ik heb een ibanez S classic(SC) ding is monsterlijk wreed met die V1 en die V2, zo zie je ze tegenwoordig niet meer, maar gelukkig kan je er ook nog een flink potje blues mee scheuren :cooler: kijk anders over 2 jaar op marktplaats naar een LTD of een Ibanez, er staat genoeg leuks daar :gitarist:
met een gewone LFR brug? ik vind de ZR brug van mn S7 echt super, echt extreem stabiel, in sounds staat een sound demo ;)

kevin1994
2 september 2007, 17:15
hoeveel wat versterker??

kevin1994
2 september 2007, 17:16
ongeveer rond de 30 of hoeveel

kevin1994
2 september 2007, 17:20
is een esp ec-500 beter voor een 15 of nog te sterk

iwamoto
2 september 2007, 17:20
hangt er van af

iwamoto
2 september 2007, 17:21
telkens een nieuw berich plaatsen is trouwens best irritant

Rormo
2 september 2007, 17:21
Dit topic is vermoeiend en wordt nog vermoeiender. En het ergste is nog, dat het vrij nutteloos is. Als je nu de komende jaren neits gaat kopen, waarom dan hier allemaal vragen stellen?

Koop een nieuwe amp als je een beter metal geluid wilt. En het gaat niet om het wattage, het gaat om het geluid van je amp. En koop een buizenamp in plaats van een transistor. Zoals gezegd Peavey Valveking schijnt erg goed te zijn.

iwamoto
2 september 2007, 17:21
vind je zelf ook niet?

nevyn292
2 september 2007, 18:04
met een gewone LFR brug? ik vind de ZR brug van mn S7 echt super, echt extreem stabiel, in sounds staat een sound demo ;)

dat is dus de grap, deze komt uit 97 :gitarist: geen tremolo, gewoon een vaste wrap around Gibraltar II plus bridge volgens mij :cooler: ding is echt waanzinnig, dikke sunburst met cream binding over nek body en hals. ook niet zo'n hals waar je 4 keer je handen omheen kunt doen, maar toch wel redelijk snel :hippie: zal kijken of ik naar de meeting ga in almere en hem dan kan meenemen, ik ben helemaal verlieft op dat ding zal morgen wel even een fotootje posten ofso

almarvk
2 september 2007, 18:05
Kevin: Gelieve netjes in ABN te posten en alles in 1 bericht te plaatsen. Indien dit topic niet concreter wordt gaat het op slot!

Wickerman
2 september 2007, 18:25
Nu moet je je mikpunt niet verlagen (ec1000... ec500...) om bij je amp te passen. Koop zoals de rest het zegt misschien eerst een nieuwe amp, welke gitaar je ook koopt (die beter is dan die gio) gaat niet tot z'n recht komen op die roland. Koop een degelijke amp die het waard is om een nieuwe gitaar te kopen, tegen dan kan je ook nog eens nadenken over welke gitaar je zou willen.

Spitfire
2 september 2007, 18:29
Ik wil je er even op wijzen dat als je pas over 1 of 2 jaar een gitaar gaat kopen het complete onzin is om er nu al over na te gaan denken. Prijzen en aanbod (nieuwe modellen) veranderen voortdurend en misschien heb je volgend jaar wel een compleet andere muzieksmaak (dat was tenminste bij mij het geval).

allochthomas
2 september 2007, 18:32
ga gewoon naar de winkel en probeer zelf wat gitaren uit.

iwamoto
2 september 2007, 19:35
dat is dus de grap, deze komt uit 97 geen tremolo, gewoon een vaste wrap around Gibraltar II plus bridge volgens mij :cooler: ding is echt waanzinnig, dikke sunburst met cream binding over nek body en hals. ook niet zo'n hals waar je 4 keer je handen omheen kunt doen, maar toch wel redelijk snel :hippie: zal kijken of ik naar de meeting ga in almere en hem dan kan meenemen, ik ben helemaal verlieft op dat ding zal morgen wel even een fotootje posten ofso
klinkt als een SF470, deze knapen dus (onderaan)
http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1993/s_2.jpg
goede oplossing voor mensen die wel een S willen maar geen trem :)

nevyn292
2 september 2007, 19:40
klinkt als een SF470, deze knapen dus (onderaan)
http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1993/s_2.jpg
goede oplossing voor mensen die wel een S willen maar geen trem :)


neenee, dat is hem niet :gitarist:

ik heb een SC620 prestige AMP, lijkt er wel op maar dan net effe iets anders.
ook geen HSH maar een H-H met 5 way switch.

kan ik ook zo pics up-loaden of moet ik per se IMG tags gebruiken?

iwamoto
2 september 2007, 19:45
neenee, dat is hem niet :gitarist:

ik heb een SC620 prestige AMP, lijkt er wel op maar dan net effe iets anders.
ook geen HSH maar een H-H met 5 way switch.

kan ik ook zo pics up-loaden of moet ik per se IMG tags gebruiken?
ja, je moet ze ffe hosten, www.imageshack.us bijv. ik ben benieuwd :D

nevyn292
2 september 2007, 19:49
ah, hier is mijn liefje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMACD7TL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NUCY3ZNT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3QZERTID.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XOPWR7BC.jpg

almarvk
2 september 2007, 19:51
En dit is volledig offtopic en het overnemen van een nutteloos topic.
Dit gaat dicht

Vragen? -> PM!