PDA

View Full Version : Brug element les zoemt en geeft geen geluid



Lexvandoef
2 september 2007, 16:15
Help, een paar dagen geleden deed het brugelement van mijn les paul het nog gewoon. Nu zoemt hij constant en als ik iets aan sla, dan komt heel zacht het geluid door. Als ik dan de pickup met mijn vingers aan raak, dan wordt het zoemen harder en komt weer op normaal volume geluid uit. Dit doettie trouwens alleen bij sommige hoogtes van het element, als ik hem dan iets lager of hoger draai dan doettie het weer wel, maar dan ben ik heel veel bas kwijt in mijn geluid (veel meer dan voordat ik dit probleem had).

Ik vermoed zelf dat er ergens een slecht contact in het element zit (omdat hij het soms wel, soms niet doet) of dat de aarde bij het element ergens niet goed is (zoemen wordt harders als ik hem aanraak). Valt hier iets aan te doen of te laten doen zonder dat ik gelijk een nieuw element nodig heb. Het was gewoon een goed element (Gibson Classic '57) en ik wil er geen andere/nieuwe in stoppen. De gitaar zelf is trouwens mijn Orville by Gibson les paul.

no 1 hops
2 september 2007, 17:33
schakelaar niet goed, slechte soldering, misschien zelfs bracke jack of kabel?

Lexvandoef
2 september 2007, 21:05
Ik heb net nieuwe kabels, dat zal het denk ik niet zijn. De switch zou kunnen, maar soms is het probleem tijdelijk verholpen door op de brugpickup te duwen. Ik denk dat het dan daar in de buurt zit.

Nog andere ideeen/suggesties?

Nielsje
3 september 2007, 01:21
Tis ook altijd wat met jou hè Lex?

Kom maar langs, kijk ik er wel even na.

check je mail.

Niels

Lexvandoef
3 september 2007, 15:45
Hehe, update, ik was vrij dus ben ik zelf maar het een en ander gaan checken. Geen losse solderingen oid, maar als ik in de control cavity aan het draadje naar de brugpu wiebel, dan komt er wel weer geluid uit.

Hij doet het nu dus wel weer, alleen heb ik nog steeds minder bas en output dan voorheen, hij is wat scheller geworden. Ik heb al die tijd dus niet aan de setup van mijn gitaar gezeten, dat is dus niet verandert. Het lijkt wel of hij ergens wat output 'lekt' als het ware.

Help?

(Mail gecheckt Niels)