PDA

View Full Version : koopadvies blackbeuty of standaard



Gonz
2 september 2007, 13:28
Hallo iedereen, Er is mij een epiphone black beauty aangeboden de gitaar komt uit 2000 waar die gebouwd is is onbekend. De gitaar is al 2e hands. Maar voor hetzelfde geld kan ik ook een epiphone les paul standard kopen die nieuw is.
Wat raden jullie mij aan om te kopen en waarom ?

Maissan
2 september 2007, 13:31
Hallo iedereen, Er is mij een epiphone black beauty aangeboden de gitaar komt uit 2000 waar die gebouwd is is onbekend. De gitaar is al 2e hands. Maar voor hetzelfde geld kan ik ook een epiphone les paul standard kopen die nieuw is.
Wat raden jullie mij aan om te kopen en waarom ?

ik zou altijd gaan voor wat je zelf het mooiste vind.
verder heb ik geen verstand van deze gitaren dus het verschil kan ik je niet goed uitleggen maar er zijn hier zeker mensen die dat wel kunnen

Kakihara
2 september 2007, 13:49
Hallo iedereen, Er is mij een epiphone black beauty aangeboden de gitaar komt uit 2000 waar die gebouwd is is onbekend. De gitaar is al 2e hands. Maar voor hetzelfde geld kan ik ook een epiphone les paul standard kopen die nieuw is.
Wat raden jullie mij aan om te kopen en waarom ?
Allebei uitproberen en je vingers en je oren laten beslissen...

casper innosence
2 september 2007, 16:27
Die BlackBeauty is hoogstwaarschijnlijk een geproduceerd in Korea. Tenminste ik heb een Epi Les Paul Custom uit 2000 die uit Korea kwam. Als ik voor de mijne spreek, dan is het een hele fijne gitaar die van zich zelf al redelijk goed klinkt.

Maar het is ook een kwestie van smaak en er kan ook verschil (in kwaliteit) tussen de verschillende gitaren van hetzelfde type zitten. Dus zoals gezegd, wat vindt je zelf het mooiste en wat klinkt (naar jouw mening) het beste.

a darker shade of grey
2 september 2007, 16:32
De black beauty heeft 3 pickups, 3 humbuckers zelfs. Naar mijn weten zijn de switching options hetzelfde, wat betekent dat je de volgende opties hebt: bridge-middel -- middel-- middle-neck

hetgeen een ontzettend neuzig en modderig geluid is. Ik weet het niet zeker, en neuzeig en modderig is zeker subjectief....ga er een proberen, wie weet bevalt het!

casper innosence
2 september 2007, 19:27
De black beauty heeft 3 pickups, 3 humbuckers zelfs. Naar mijn weten zijn de switching options hetzelfde, wat betekent dat je de volgende opties hebt: bridge-middel -- middel-- middle-neck



maar dat is met een kleine aanpassing en een paar solderingkjes zo te verhelpen...

jplm
2 september 2007, 19:58
De black beauty heeft 3 pickups, 3 humbuckers zelfs.

A joh, humbuckers zelfs, op een Les Paul ?!? De wonderen zijn bepaald de wereld nog niet uit. Het moet toch niet veel gekker worden. Straks zul je nog zien dat Fender een Strat of Tele met single-coils op de markt brengt :sneaky:.

Groet, Jan.

Orpheo
2 september 2007, 20:38
@ darker shade of grey: hoeft niet perse hoor. je hebt ze ook met 2 picups.

Luke-wannabe
2 september 2007, 20:38
A joh, humbuckers zelfs, op een Les Paul ?!? De wonderen zijn bepaald de wereld nog niet uit. Het moet toch niet veel gekker worden. Straks zul je nog zien dat Fender een Strat of Tele met single-coils op de markt brengt :sneaky:.

Groet, Jan.
Dude, Wtf :???:?

Wickerman
2 september 2007, 21:40
Sarcasme komt niet goed tot uiting op een forum, Jan :satisfie:

jimihattricks
2 september 2007, 21:46
de switch-opties die eerder werden gepost kloppen volgens mij niet helemaal...

anyway; ik zou eerst eens kijken of die middelste pickup niet in je weg zit.. ik vind hem bijzonder vervelend in ieder geval

Xufar
2 september 2007, 23:40
Volgens mij switch je toch elk element apart of ben ik nou gek?

Wat ik me afvroeg, bestaan er geen 5-way switches die passen op een les paul en er eventueel hetzelfde uit zien?