PDA

View Full Version : Bogner 4x12 stereo?



access
2 september 2007, 12:46
Ik heb enige tijd geleden bij feedback r'dam tijdens het testen van een marshall top voor mijn vriendin ook een aantal cabs uitgeprobeerd.

De bogner 4x12 v30 stak er voor mij met kop en schouders bovenuit.

Ik heb zelf een engl racksetje. Deze heeft een stereo poweramp dus ik zou eigenlijk ook een stereo 4x12 willen. Is de bogner ook te krijgen als stereo cab?

Ik kan hierover niets op de bogner site vinden...

AART
2 september 2007, 13:16
simpel te rewiren.

Benodigdheden: 1 extra input, beetje speakerkabel, soldeerbout en tin.

access
2 september 2007, 13:24
Ja, dat snap ik. Op een of andere manier staat me dat een beetje tegen.
Iets nieuws kopen en er dat gelijk aan moeten sleutelen.

De vraag is, levert bogner die 4x12 ook met een stereo aansluiting?

DarknessAwaits
2 september 2007, 13:58
Nope.

Voor zover mij bekend is ook enkel in 16 Ohm leverbaar. De beste oplossing is dan wat Aart voorsteld, maar het vervelende is dat de Bogner maar een heel klein plaatje op de achterkant heeft wat ook maar ruimte voor 1 input heeft. Zul je dus direct dat plaatje moeten vervangen.

Óf je vervangt die input door een stereo-input en maakt een snoertje wat je daartussen zet.


mono-input--->
stereo-jack-->
mono-input--->

access
2 september 2007, 17:42
Ok, daar kan ik wat mee.

Zijn die plaatjes los verkrijgbaar? Liefst met een mono/stereo schakelaar ivm de eerder genoemde marshall top.

ben vanhoof
2 september 2007, 20:22
Valt het stereo effect dan zo hard op bij 1 cabinet?

JorikDekkers
2 september 2007, 21:22
heb je niet veel meer aan 2 bogner 2x12s of misschien zelfs 1x12s?

Hoef je niks aan te passen en heb je nog steeds stereo en een vette sound.

access
2 september 2007, 22:48
Valt het stereo effect dan zo hard op bij 1 cabinet?

Nee, je hoort er inderdaad niets van. Ik heb wel een stereo poweramp. Als ik één kant van de poweramp aansluit heb ik net te weinig headroom voor de cleane geluiden.




heb je niet veel meer aan 2 bogner 2x12s of misschien zelfs 1x12s?
Hoef je niks aan te passen en heb je nog steeds stereo en een vette sound.


Die 4x 12 klinkt super en ik speel niet met (stereo) effecten. Ik heb die poweramp en preamp omdat ze naar mijn smaak beter klonken dan de andere (mono) versterkers die ik toendertijd geprobeerd heb.

Ook klinkt de marshall gewoon moddervet over die 4x12. Het vrouwtje gaat de helft sponsoren en zij heeft ook haar zinnen gezet op die kast.

Ik ga dinsdag wel ff de winkel bellen of ze 'm kunnen ombouwen. :confused:
Bedankt voor de reacties jongens!

mvanroermund
2 september 2007, 22:56
Ik speel met een bogner 4x12 stereo cab.

Heb hem tweedehands gekocht, maar ziet er origineel uit. Op de aankoopfactuur die ik er bij gekregen heb staat niet vermeld of het een stereo of mono cab betreft.

En het stereo effect hoor je wel degelijk. Of laat ik het anders zeggen: het effect van stereo hoor je wel degelijk.

Toen ik mijn dl-4 op stereo delay zette op het cleane kanaal van mijn amp, leek het geluid werkelijk van alle kanten te komen. Enorm ruimtelijk!

Pas als je uitversterkt wordt met twee mic's hoor je denk ik echt het effect van stereo spelen. Moet je natuurlijk wel gebruik maken van het feit dat ie stereo KAN he.


Dus ik zou toch Bogner eens vriendelijk benaderen, ik denk dat ze ze wel leveren.

Groeten,
Martijn