PDA

View Full Version : AX1500G



Rock&Roll
22 januari 2003, 12:36
Hey, ik speel nu al een geruime tijd op een ax1500g van korg toneworks en ik vroeg mij af of er hier nog mensen zijn die dit apparaat gebruiken. Zijn jullie er tevreden over, hebben jullie misschien tips om te helpen dit instrument optimaal te gebruiken??

sebass
25 januari 2003, 19:41
Ja ik gebruik het apparaat ook. Ik ben er ook redelijk tevreden over. Vooral bij studio opnames als je er nog met cool edit 2000 de plate reverb 1 overheen gooit klinkt het echt geweldig. De akoestische simulator klinkt dan ook echt als een akoestische gitaar en de lead wordt ook een stuk mooier.
Oh en een tip gooi de meeste fabriekspatches eraf en maak zelf nieuwe. De fabrieks zijn niet echt mooi. Het is het allemaal net niet maar er is best wat uit te halen.
Voor een voorbeeld moet je maar even lits downloaden van mijn site http://www.geocities.com/zabasnl/mp3
als die nog werkt. Dat is opgenomen in cubase met alleen als tussen station die korg en daarna de plate reverb van cool edit 2000. Ook die akoestisch klinkende gitaar is dus de korg.



[edit: verkeerde link]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2003-01-25 19:44 ]</font>

Urbanus
12 februari 2003, 17:18
He mensen die ook de AX1500G gebruiken...

Ik heb wel enige belangstelling voor dit mooie apparaat. Kunnen jullie mij niet wat meer vertellen over hoe dat werkt, bijvoorbeeld met al die instellingen die je kan combineren enzo. Ik heb al de info op internet gelezen, dus misschien kunnen jullie wat vertellen van je eigen ervaringen?

gr JH

jackson tom
12 februari 2003, 18:44
ik heb hem ook een hele tijd gebruikt en was er heel tevreden over!!!!
ik heb hem onlangs van de hand gedaan, maar niet omda ik hem slacht vond ofzo, maar omdat ik een gt6 redelijk goedkoop kon krijgen

er zitten gewoon de basis dingen op,
die je dan ook GEBRUIKT

ik was er heel tevreden over
idd. ook met opnemen!

greetz

Urbanus
13 februari 2003, 14:19
He mensen, ik heb nog ff een vraagje. Ik wil dus graag die ax1500g kopen, maar ik wil van jullie weten of het wel een goede combinatie is met mijn marshall versterker.

Denken jullie dat het kan?

gr JH