PDA

View Full Version : welke versterker bij een les paul



spike67
2 september 2007, 01:32
eindelijk heb ik een gibson les paul faded kunnen kopen. :)
gigantische mooi geluid op mijn marshall G80R CD, maar met een buizen wordt dit volgens mij nog mooier.

welke buizenversterker raadden jullie me aan.

budget 1000,- euro

het moet wel genoeg power hebben voor een bandje.

muziek blues, rock,pop

Veekeren
2 september 2007, 04:41
Ten eerste, gefeliciteerd met je gitaar!

Ten tweede, je vraag is volgens mij net zo nuttig als te vragen welke kleur je nieuwe auto zou moeten hebben. Er zijn tal van merken en modellen die geschikt zijn voor een dermate brede smaak als rock/pop/blues.... De een houdt van de klassieke combo Marshall/Gibson, de ander gooit em liever door een Vox, de ander door een Rectifier...

Ik snap dat tips altijd welkom zijn, maar je moet gewoon echt zelf een dagje versterkers gaan proberen. Wellicht eerst onderzoek doen waar gitaristen die je goed vindt op spelen.

vinni
2 september 2007, 10:38
Als je het met 1 kanaal afkunt zou ik zeggen de Marshall VintageModern 50watt. Zit in de richting van je budget.

En anders moet je ff wachten.....wellicht dat mijn Rivera's in de verkoop gaan! :p

Vinni

Daemon
2 september 2007, 11:01
Je hebt zeker niet toevallig een goed 4x12 cab staan? Anders kan ik de hughes & kettner triamp zeker aanraden. Die geeft in combinatie met m'n les paul een fantastisch geluid.

Wicked Willy
2 september 2007, 11:13
Een Koch Studiotone

Rormo
2 september 2007, 11:41
+1 voor wat Veekeren zei. Ga een dagje lekker proberen. Of kom met een wat concretere lijst van bands ofzo, want pop/rock/blues kan van alles zijn...

Agent_Smith
2 september 2007, 11:50
Marshall DSL.

spike67
2 september 2007, 15:14
bijv guns and roses sound

zztop, ccr, red hot chili, neil young (rocking on the free world)
gary moore, ect

daar wil ik mijn versterker voor gebruiken

Rormo
2 september 2007, 15:42
Dan kom je denk ik toch uit bij een Marshall JCM800 of een JCM 2000 DSL (niet TSL). Die hebben wel echt die sound.

Lexvandoef
2 september 2007, 15:48
Anders even wachten tot de eerste JVM's op de tweedehands markt komen? Veelzijdig en typische Marshall-les paul rock sound.

Nobrain
2 september 2007, 16:21
Marshall JCM800 :rockon:


de Vintage Modern mag ook ;)

spanky_franky
2 september 2007, 16:35
Marshall JCM800 :rockon:


de Vintage Modern mag ook ;)
+1

tien tekens

ponq
3 september 2007, 10:45
bijv guns and roses sound

zztop, ccr, red hot chili, neil young (rocking on the free world)
gary moore, ect

daar wil ik mijn versterker voor gebruiken

Rockin' in the free world ;)

En Neil Young speelt over een Fender amp.

ben vanhoof
3 september 2007, 11:13
Anders even wachten tot de eerste JVM's op de tweedehands markt komen? Veelzijdig en typische Marshall-les paul rock sound.

Nogal veel mensen hebben dit in gedachten precies (ik ook). Ik denk dat hij zo niet echt goedkoper zal worden...

Lexvandoef
3 september 2007, 11:30
Nogal veel mensen hebben dit in gedachten precies (ik ook). Ik denk dat hij zo niet echt goedkoper zal worden...

Nouja, reken op zo'n 70% v/d nieuwprijs. Ongeveer €1000,00 dus. Dat scheelt toch weer he.

ben vanhoof
3 september 2007, 11:39
Ik verwacht die prijs niet als er 20 kopers zijn. Ofwel moet je er heel snel bij zijn en moet de verkoper er echt vanaf willen. Als zo'n advertentie 5 dagen online staat zit je al aan de 1200 denk ik.

Lexvandoef
3 september 2007, 11:42
Ik verwacht die prijs niet als er 20 kopers zijn. Ofwel moet je er heel snel bij zijn en moet de verkoper er echt vanaf willen. Als zo'n advertentie 5 dagen online staat zit je al aan de 1200 denk ik.

Hmmz, ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, zeker gezien ik hem nieuw al voor rond de €1350,00 heb gezien. Dan zijn ze toch echt wel geneigd een nieuwe te kopen, zou je zeggen.

Anyway, we zien het wel :hippie:

Yamhammer_71
4 september 2007, 10:39
Koch Multitone!

Super-amp.
__________________

habberdoedas
4 september 2007, 12:21
Laney Lion Heart, Rivera Chubster, Vox AC 30 CC of de nieuwe H&K Statesman is ook mooi met een Les Paul. Maar een Marshall JCM 800 (50 watter) met een 4 x 12 box en een gibson Les Paul is ook niet mis hoor. Had zelf dit setje in de jaren 80/90 en zo nu en dan denk ik met weemoet terug naar deze combie.