PDA

View Full Version : Midi met Triaxis en G force?



Nils Veen
1 september 2007, 23:38
Ej Gasten,

Ik ben redelijk nieuw op het gebied van racks. Sindskort speel ik met een Mesa Triaxis 2.0 en een TC electronic G Force over een Mesa 20/20. Ik heb heel wat fijne sounds met deze setup kunnen maken maar wordt het nu toch een beetje zat om telkens aan die knoppen de pielen. Tijd voor een Midi pedaal dus. Nou weet ik dat hier al een boel over is gepost op het forum maar ik wil jullie toch vragen wat jullie me zouden adviseren. Mijn doel is om met een floorboard complete sounds (TC+Triaxis) op te roepen. Welk floorboard gaat goed samen met deze setup? Heb ik genoeg aan alleen een floorboard (bijv Roland FC-200) of heb ik ook een midi switcher nodig om mijn Triaxis aan te sturen?

Nitefly7
2 september 2007, 11:30
Ej Gasten,

Ik ben redelijk nieuw op het gebied van racks. Sindskort speel ik met een Mesa Triaxis 2.0 en een TC electronic G Force over een Mesa 20/20. Ik heb heel wat fijne sounds met deze setup kunnen maken maar wordt het nu toch een beetje zat om telkens aan die knoppen de pielen. Tijd voor een Midi pedaal dus. Nou weet ik dat hier al een boel over is gepost op het forum maar ik wil jullie toch vragen wat jullie me zouden adviseren. Mijn doel is om met een floorboard complete sounds (TC+Triaxis) op te roepen. Welk floorboard gaat goed samen met deze setup? Heb ik genoeg aan alleen een floorboard (bijv Roland FC-200) of heb ik ook een midi switcher nodig om mijn Triaxis aan te sturen?

als de triaxis foot-switch functies heeft die je NIET via midi kan oproepen, dan wel..
als alles MIDI-stuurbaar is, heb je genoeg aan 'n floorboard (wel even goed op zgn. PC's en CC's letten..)
met complete 'sounds' denk ik dat je't over presets hebt, waarin je niet altijd aparte fx aan/uit zet... in dat geval voldoen praktisch alle midi-pedalen..
er zijn zelfs pedalen met relais-uitgangen die evt. switchfuncties op je triaxis kunnen sturen.. anders moet je idd 'n midiswitcher erbij nemen...

Nils Veen
2 september 2007, 13:31
tnx voor je uitleg, het is met echter nog niet helemaal duidelijk. De Triaxis kan met MIDI aangestuurd worden. Is het mogelijk om alleen te volstaan met een MIDI floorboard om van een preset met een triaxis geluid van een clean channel + een reverb en delay van de TC over te schakelen naar een andere preset met een andere channel van de triaxis + compressor en chorus van de TC? Kortgezegd kan ik 2 apparaten aansturen met het floorboard?

Dirk_Hendrik
2 september 2007, 13:42
Hoi Nils,

Topic in 1 rubriek is genoeg. Naar mijn gevoel past ie beter binnen rack stuff dan binnen pedaalmeuk. Ik gooi deze dicht OK?