PDA

View Full Version : stereo mic tbv minidisc.



pasqual
1 september 2007, 22:47
hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een kleine stereo mic voor mijn portable minidisc om repetities op te nemen. ik heb het altijd gedaan met 2 zang mics aangesloten op een zelf geknutseld kastje waar ik goeie en duidelijke opnames mee heb gemaakt. aangezien mijn vrouw met haar percussiegroep ook opnames wil maken zoek ik een kleinere handzamere oplossing omdat ze dit te omslachtig vindt met die microfoons en opstelling. ze heeft laatst zo'n mic gekocht die bedoeld zijn om conferenties mee op te nemen maar die kan de geluidsdruk niet aan. weten jullie een goed alternatief?

groeten Pasqual.

bass blom
1 september 2007, 23:06
http://www.2dehands.nl/sony-ecm-ds70p-stereo-mic-verlengkabel-26011544.html?afdeling=muziek&qq=sony%20microfoon

is niet mijn ad ;)

pasqual
1 september 2007, 23:12
bedankt voor de snelle reactie, deze had ik ook in gedachte maar mijn vraag blijft dan toch; kan hij de geluidsdruk aan van een repetitie?

groeten pasqual.

bass blom
1 september 2007, 23:14
als het niet allemaal kei en keihard staat in een hokje van 3x3 meter..

ik nam vroeger repetities op met een portable datje en twee hele goedkope dasspeld dinkies, klonk prima.

wel is het denk ik handig als je op de minidisc recorder het opnameniveau handmatig in kan stellen..
anders gaat compressie wellicht staan pompen.

Roman
2 september 2007, 13:31
De MIC die BasBlom aanwijst is een meer dan prima mic!
Let wel dat deze (elec. mic) extra voeding nodig heeft die de minidisc speler zelf vaak kan leveren. Niet alle minidiscspelers hebben dit, dus ff opletten. (wat voor type heb je?)

Ik gebruik zelf al jaaaaaren deze mic op 1 van de eerste portable minidisc spelers, neem altijd oefenruimte sessies op en klinkt als een klokje. Beetje goed plaatsen en je hebt wereldse opnamens. Heb ook tijden live opnames van bands hiermee gedaan. men was altijd zeer tevreden over de kwaliteit.

Als je een dergelijke mic kan krijgen, DOEN!

pasqual
2 september 2007, 20:48
ik heb een sharp portable. ik denk dat ik deze mic maar eens ga opsporen.
bedankt mannen.

groeten Pasqual.

Ic3gl0vE
3 september 2007, 12:43
Prima microfoontje hoor. Wel eens een band mee opgenomen en dat kon 'ie wel aan.

pasqual
3 september 2007, 20:45
oké mannen, ( tenminste, daar ga ik van uit ) de keuze is gemaakt en ik heb 'm besteld. bedankt voor de info en reacties, dus wat mij betreft mag hier een slotje op.

groeten Pasqual.