PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Matchless Clubman 35



tillens
1 september 2007, 17:14
Holy shit wat een waanzinnige amp! Na lang zoeken en overwegen een mooi exemplaar weten te vinden bij double d guitars. Hele mooie zaak, met mooie niet alledaagse merken in het assorti!

De Matchless; Ze klinkt echt helemaal te gek! Tone controls doen daadwerkelijk wat met je sound en ow wat kan ie ook hard... maar op normaal niveau klinkt ie als een belletje echt waar, wat een amp! Had ik eerder moeten doen! Weegt een ton, ziet er super biek uit! En wat een sounds!

BLOK182
1 september 2007, 17:28
Gefeliciteerd, ik gas er ook al een tijdje op, ben er erg benieuwd naar! Zowiezo foto's, en als het ff kan een clipje erbij:-) Speel-ze baas!

Tristan
1 september 2007, 18:31
Haha, dus toch nog, gefeliciteerd! :D

tillens
1 september 2007, 23:30
Jup hele coole bak! Clips maken wordt lastig geen idee hoe dat moet, foto's moet wel lukken! Even de tijd gunnen. . Vanavond even mijn fx board er voor gezet dat wordt echt even goed luisteren wat wel en niet kan! Damn je hoort alles met deze amp! HeerlijK!

Tristan
4 september 2007, 03:52
Haha, ja, dat ken ik... :D

Squier4ever
4 september 2007, 10:23
heej het is al 3 dagen geleden dat je dit postte! foto's! nu!

marc_o
4 september 2007, 11:36
Super peter!!!

Ben benieuwd, maar je komt toch naar de meeting, dus dan kunnen we 'm horen.....

drap
4 september 2007, 12:14
Zien! Zien! Horen! Horen!

En gefeliciteerd uiteraard :)

Squier4ever
4 september 2007, 12:25
@ marc: vrachtwagen beroofd? :o

marc_o
4 september 2007, 12:31
Nee, ze reed te hard.......

tillens
4 september 2007, 21:49
Eigen topic voor die Godins wat ik je brom! Foto's gaat lukken maar ik heb geen digicamera, die heeft mijn frau dus die moet ik effe kapen.. Althans effe vragen of zij foto's wil maken want ik heb geen flauw idee hoe dat werkt. Net voor het eerst met een strat erover gespeeld en man man man! The real thing!

rickert
4 september 2007, 21:57
VET!! Toch gedaan? Ben wel benieuwd hoe dat klinkt!

Mitch
5 september 2007, 15:24
Gefeliciteerd Peter, erg benieuwd !

tillens
10 september 2007, 23:28
Update van de amp! Als eerste; TONE. Ik heb al heel wat amps gehoord, en getest, en gekocht en weggedaan... maar bij deze amp wist ik het binnen vijf minuten.. TONE. .. Belletjes in het hoog, een homp laag waar je eng van wordt en mid wat gewoon bruikbaar is.. kortom sounds! Het volume is krankzinnig ik heb het idee dat ie harder gaat dan mijn marshall jtm 60 212 en harder gaat dan mijn 100 watt london city... amai wat kan dit ding hard... over tone gesproken, als je bij een marshall aan de knoppen draait gebeurt er wel wat maar niet echt een wereldverschil.. met deze bak is het minste wat je indraait al hoorbaar.. heerlijk dus.. verschillende gitaren erover heen gehad en allemaal de sounds die ik wil horen. . mijn ac boost klinkt lekker, ts9 doet ook boekje open, de trem die ik heb doet gewoon zijn ding, hydra boost klinkt ook beter, kortom tevreden.. morgen avond opnieuw testen dan met de banzai en time machine boost ervoor....

ewout
15 september 2007, 00:09
Gaaf! Gefeliciteerd! Ben zelf aan het sparen voor een M. Phoenix. Ooit...! ;-)

Tristan
15 september 2007, 22:01
Haha, jij ook al? :D
Maar euh, je weet toch dat je de oude moet hebben, die met de vier inputs en niet de nieuwe met de twee inputs, klinken heel anders...

Michael AE
16 september 2007, 03:20
Haha, jij ook al? :D
Maar euh, je weet toch dat je de oude moet hebben, die met de vier inputs en niet de nieuwe met de twee inputs, klinken heel anders...

Wilde ik net zeggen. :D

Die nieuwe heeft niet het karakter van de oude. Gelukkig is de nieuwe net zo moeilijk te vinden als de oude in Europa...maar als je de oude vind, niet twijfelen. ;)

Tristan
16 september 2007, 13:53
Ik ga binnenkort toch even kijken voor die Bad Cat Wild Cat top, misschien dat 'ie net zo goed is als de Matchless Phoenix, ik ben benieuwd... :)

charlie45
17 september 2007, 12:44
Haha, jij ook al? :D
Maar euh, je weet toch dat je de oude moet hebben, die met de vier inputs en niet de nieuwe met de twee inputs, klinken heel anders...

ik heb matchless gemaild over het verschil tussen 2 en 4 inputs phoenix, het antwoord was dat de 2 input versie een andere layout heeft (zelfde circuit) waardoor er minder ruis en brom optreedt.

ik vind de 2 input versie geniaal, ben van plan er woensdag eentje aan te schaffen..

Squier4ever
17 september 2007, 12:59
wij willen nog steeds foto's zien tillens!

Tristan
17 september 2007, 14:00
ik heb matchless gemaild over het verschil tussen 2 en 4 inputs phoenix, het antwoord was dat de 2 input versie een andere layout heeft (zelfde circuit) waardoor er minder ruis en brom optreedt.

ik vind de 2 input versie geniaal, ben van plan er woensdag eentje aan te schaffen..

Het zal wel, ze kunnen lullen wat ze willen maar ze klinken gewoon heel anders...
De nieuwe versie met twee inputs cruncht minder en heeft minder detail/harmonischen in het tophoog bovendien is de feel stugger...

charlie45
17 september 2007, 14:46
Het zal wel, ze kunnen lullen wat ze willen maar ze klinken gewoon heel anders...
De nieuwe versie met twee inputs cruncht minder en heeft minder detail/harmonischen in het tophoog bovendien is de feel stugger...

wat mij betreft verklaart dat het verschil in klank, de layout van een circuit schijnt invloed te hebben op klank. de vraag is, hoe erg brommen en ruisen oude phoenixen/dc-30's?

Michael AE
17 september 2007, 15:58
Ik heb wel een beetje ruis, maar heb er nog geen problemen mee ondervonden. Ruisvermindering is mij het verschil in klank in ieder geval niet waard. De 2 inputs versie heeft gewoon niet die mooie crunch en de belletjes van de 4. Jammer dat ze hem niet zo gelaten hebben.

Tristan
18 september 2007, 15:33
Echt doodzonde vind ik het, maar die ruis kwam bij jou volgens mij voornamelijk door die gare EF86 buis hoor, moet je die nog steeds swappen voor een nieuwe?
Voor de rest heb ik geen ruis gehoord, zeker niet op het eerste (non EF86) kanaal...

Michael AE
18 september 2007, 18:52
Ja, er moet nog een nieuwe in, maar ik gebruik toch hoofdzakelijk het 1ste kanaal. ;)

Tristan
18 september 2007, 19:13
Okee, dat begrijp ik, maar die ruis was toch op het tweede kanaal en dat komt toch door die gare EF86?

Michael AE
18 september 2007, 19:45
Ja, de ruis zit op het tweede kanaal en dat komt door de EF86, maar ik gebruik toch het tweede kanaal nauwelijks, dus ik ben er nog niet aan toe gekomen om hem te vervangen...:D

Tristan
18 september 2007, 20:41
Nou, precies, daar heb je het...
De layout van het circuit is in dit geval dus niet de oorzaak van de ruis maar een gare EF86, dat kan natuurlijk in elke EF86 bak voorkomen en niet alleen in de Matchless Phoenix of HC30...
Vandaar dat ik het des te meer een misser vind dat ze de circuit layout hebben aangepast...

Michael AE
18 september 2007, 20:58
Ja, die ruis is niet de oorzaak van het circuit gok ik, alhoewel hij misschien wel iets gevoeier is voor slechte batches EF86's. Naja, ik heb er in elk geval geen last van.

charlie45
19 september 2007, 15:16
maarreh, ik heb dus vanochtend een matchless phoenix 2 inputter gekocht.. het is de rode die op de site van vd haar staat, maar dan in een 2x12 behuizing geschroefd.

kan nog geen review geven, maar ik heb zo'n beetje elke badcat en matchless geprobeerd en deze vond ik het mooiste.

Michael AE
19 september 2007, 17:35
Veel plezier ermee! Het is mijn favoriete versterker, dus ik denk dat dat wel gaat lukken.

ewout
22 september 2007, 23:43
Ik kan me van die ene keer niet herinneren dat die 4 input enige ruis had...


http://charlotte.craigslist.org/msg/427176971.html

Snif. Dat is net iets meer dan 1300 euro. Waarom woont die gast niet bij mij om de hoek, dan had ik gisteren mn spaarrekening geplunderd...

charlie45
23 september 2007, 00:23
Ik kan me van die ene keer niet herinneren dat die 4 input enige ruis had...


http://charlotte.craigslist.org/msg/427176971.html

Snif. Dat is net iets meer dan 1300 euro. Waarom woont die gast niet bij mij om de hoek, dan had ik gisteren mn spaarrekening geplunderd...

het is wel een lelijke! shower curtain, kom nou :)

die van mij heeft wel ietsje ruis, maar je moet hem ziek hard zetten wil dat een probleem worden.

future2future
23 september 2007, 00:27
Ja elke amp heeft wel wat ruis, dat is bijna niet te voorkomen denk ik.

Maar nu we het over matchless hebben: Dat is echt een van de weinige amps die ik nog zou willen hebben naast mijn shiva.

ewout
25 september 2007, 14:22
Even nog over de Phoenix.

Is het niet gewoon een kwestie van verschil tussen buizen of bias instellingen o.i.d tussen die specifieke two en four input modellen? Ik kan me voorstellen dat er iets veranderd doordat de ef86 verplaatst is (volgens Phil het enige wat verplaatst is) maar niet dat ineens al het mooie weg is... Met mijn versterker kan ik namelijk redelijk makkelijk hetzelfde doen door andere buizen en bias; belletjes erbij / eraf, eerder / langzamer crunchen, feel veranderen, en dat soort dingen meer. Zou het niet gewoon dat kunnen zijn?

charlie45
25 september 2007, 14:36
goed punt.

enne, hoe objectief is vastgesteld dat het verschil er echt is? andere speakers, snaren, volume maakt ook uit. (meer bier minder bier etc..)

charlie45
25 september 2007, 14:38
andere vraag trouwens:

MichaelAE: gebruik je de mastervolume?

Michael AE
25 september 2007, 16:35
Neem je 2-inputter mee naar de meeting, zou ik zeggen. Dan kunnen we met z'n allen een objectieve test doen.

De mastervolume gebruik ik alleen thuis, maar zodra ik in de studio of op het podium sta, dan gebruik ik hem liever niet. ;)