PDA

View Full Version : teletwijfels!



A_monkey
1 september 2007, 15:16
Sorry voor de domme titel :p
Het zit zo: Ik wil een telecaster, nu twijfel ik over wat ik zal doen. Ik zou op zich wel zo'n saga kitje willen bestellen. Op HC staan nogal goede reviews erover maar het is best goedkoop dus heb zo mn twijfels over de kwaliteit. Misschien ook nog een andere body kopen(thinline) zoals T.D. deed want vind dat wel mooi en hij wel van een (semi)hollow body. Maar is het niet beter om gewoon een LC comet of een MIM Fender te bestellen?
Kan iemand met ervaring met die kitjes er wat over vertellen en me helpen een keuze te maken!
Dankje

EricSw
1 september 2007, 15:58
Ik was ook al een tijdje aan het rondkijken naar die bouwpakketjes.
In diverse reviews zitten enorme verschillen.
De een heeft een perfecte gitaar maarmee hij zelf wil gaan optreden en een ander heeft een krom stuk brandhout waarbij alle gaten op de verkeerde plaats zitten.
Het zal wel een kwestie zijn van geluk hebben.

Ik heb een vergelijkbaar soort kit gekocht(zie enkele posts lager) en had een redelijk ding.
Alle gaatjes zaten tenminste op de juiste plaats.
Ze waren wel wat ruim geboord, een schroefje lekker stevig aandraaien gaat niet want dan draait hij meteen door.
Gelukkig was het niet zo bij de halsbevestiging, die kon ik lekker vasttrekken.

Verwacht dat je de fretjes zal moeten vlakken voor een lage actie, is niet moeilijk.(is mij tenslotte ook gelukt)
Meestal moet je de uitsparingen in de nut ook wel wat dieper maken.
Ik heb een paar betere tuners besteld want wat er nu op zit is echt afval.
Ook een setje andere pickups om wat mee te experimenteren.
Totaal met verf, lak, schuurpapier, pickups en tuners kom ik op een bedrag uit wat waarschijnlijk hoger ligt als dat ik een complete gitaar had gekocht.
Toch heb ik hier meer plezier aan gehad.

Mr.Fingers
1 september 2007, 17:12
Die kitjes zijn niet slecht voor hun prijs, en je bent er wel eventjes zoet mee om zoiets te monteren, maar om te zeggen dat je dan een wereldinstrument hebt is dan ook weer overdreven

Als je nu meer geld veil hebt, kan je misschien op ebay telecaster-onderdelen kopen, een '72RI thinline body, met een squier neck (om de kosten wat te drukken) gaat perfect (alleen heb je met die squierhalzen geen microtilt, maar das toch rommel, microtilt, één van de grootste missers van Fender ooit :sssh: ). Fender onderdelen vind je met hopen op ebay, in alle vormen, kleuren en maten, en dan maak je de telecaster die JIJ wilt hebben (Thinline Telecaster met rosewood hals en Jazzmaster elementen?)

A_monkey
1 september 2007, 17:18
is een squier kopen (nieuw of 2ehands) en dan nieuwe body kopen + miss nieuwe elementen of als iets anders aan vervanging toe is kopen ook een idee?

Mr.Fingers
1 september 2007, 17:27
tgoooh, waarom zou je een gehele squier kopen om er daarna nog een aparte body bij te kopen? De elementen die in squiers zitten kunnen zwaar tegenslaan, en meestal zijn ze erg gevoelig voor "hum" (gezoem).

je hebt van squier thinline telecasters, en die zijn ENORM goed: http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0301240544

maar ik weet niet of je dat een mooi model vind...

A_monkey
1 september 2007, 17:42
tja vind die kleuren niet zo mooi, en t lijkt me tog wel leuk om is iets te bouwen (nog niet egt maar frezen enzo)

Mr.Fingers
1 september 2007, 17:45
als ik u was dan, zou ik eens rondkijken op ebay

geef Thinline Telecaster
Telecaster
Fender parts
...

in, en kijk wat ze te bieden hebben

A_monkey
1 september 2007, 18:08
ik denk nog wel een tijdje na en moet toch nog meer geld hebben