PDA

View Full Version : G-dec 30



StatusOne
1 september 2007, 16:05
Ik ben van plan een nieuwe versterker te kopen, de G-DEC 30 ... Vooraleer, dat ik hem koop, wil ik jullie oordelen wel is horen . :hippie: Dus, post alles waar je aan denkt . Voor de gene die het willen opzoeken,hier de link :
http://www.fender.com/products/gdec/home.php

OPMERKING : Dit is die van 15 Watt ... Ik koop hem van 30 Watt... Materiaal blijft hetzelfde drm jullie mening, plz. :)

StatusOne
1 september 2007, 17:16
Niemand ? :hippie:

Spitfire
1 september 2007, 17:46
Ideaal oefenversterkertje lijkt me, heb hem alleen nog nooit gehoord. Wat voor een versterker heb je nu?

Edit: en als je hem zou willen kopen, is het dan niet verstandig soortgelijke versterkers in dezelfde prijsklasse te testen en de beste eruit te kiezen?

StatusOne
3 september 2007, 19:25
Ideaal oefenversterkertje lijkt me, heb hem alleen nog nooit gehoord. Wat voor een versterker heb je nu?

Edit: en als je hem zou willen kopen, is het dan niet verstandig soortgelijke versterkers in dezelfde prijsklasse te testen en de beste eruit te kiezen?

Als je hem nog niet gehoord hebt, klik hier maar eens : " Doen ! " :hippie:
( Dit is die van 15 Watt, ik koop,mss, die van 30 ... :gitarist: )

http://www.fender.com/products/gdec/home.php

-> See it in action
-> Hear Samples :)

@"Edit" : Ja, dat kan ik doen, maar dan moet ik eerst nog wel een paar vinden rond die prijs, en de dealers natuurlijk .

Spitfire
3 september 2007, 20:14
Samples zeggen he-le-maal niks, kwaliteit en klank daarvan hangt verschrikkelijk veel af van de gitarist die hem bespeelt, de kwaliteit van de gitaar en de opnamekwaliteit.

StatusOne
3 september 2007, 20:30
Samples zeggen he-le-maal niks, kwaliteit en klank daarvan hangt verschrikkelijk veel af van de gitarist die hem bespeelt, de kwaliteit van de gitaar en de opnamekwaliteit.

Idd, 100 % gelijk ... Maar het is toch wel dat je nu weet welk dat je er mee kunt ... :)

Optimus
12 maart 2012, 21:24
Heeft iemand ondertussen al meer ervaring met een G-DEC 30? Kun je hiermee bijvoorbeeld in band spelen?

Ik kwam dit filmpje tegen op youtube, best indrukwekkend: http://www.youtube.com/watch?v=nX6gVCqDt7g

tux2
14 maart 2012, 10:35
ik heb zijn kleiner broertje de G-Dec Fiftheen.
Helaas binnen een jaar al defect staat nu al 2 maanden via de dealer voor reparatie..,pfff...

Mij ervaring is dat het nieuwe spul van Fender (lees elektronische versterkertjes) niet best zijn.
De echte oude vintage versterkers met de buizen zijn top !

Gr
Tux2

Watchmaker
15 maart 2012, 23:12
De Spiderjam van Line 6 kan meer en klinkt beter. Het blijft (net als die Fender, ook gewoon weer Made in China) een Chinese transistorbak, maar de mogelijkheden als thuisversterker (kan ook HEEL erg zacht met behoud van volledige gain) en amateur-niveau opname-machine zijn echt prima. Wat me vooral tegenstaat aan die Fender is dat er geen serieuze toonregeling op zit; je bent veroordeeld tot de presets in het ding zelf.

Optimus
17 maart 2012, 01:26
@Watchmaker: biedt die fender fuze software daar geen oplossing voor? Als ik de filmpjes (als leek) op youtube bekijk, lijkt het erop alsof je echt alles kunt aanpassen...

HalfBlindLefty
17 maart 2012, 21:27
Klopt, maar watchmaker heeft wel een punt, het blijft zonde dat er geen fatsoenlijke toonregeling op de versterker zelf zit.
Welke amp beter klinkt en of is, blijft een persoonlijke zaak, wat verwacht je, wat wil je horen wat is belangrijk.

Zelf gebruik ik (o.a) een Fender Cybertwin SE, zo'n ding wat na het eten de line6-jes en gdecjes tussen zijn tanden uitpeuterd met een stukje afgenipte snaar :P. Ik zoek dan ook het Fender geluid. Wat overigens maar weer blijkt uit het feit dat ik onlangs een andere Fender hybride op de kop heb getikt als vervanging van mijn Kitty Hawk the Kid, een Champ 25. Instant Fender sound, incluis belletjes.

Zo'n Gdec is een heel leuke amp, klinkt best goed en kan een hoop. Ik heb wel begrepen dat ze ietwat gevoelig zijn voor storingen en Fender is niet de snelste als het om repareren van zijn modeling amps gaat. (meerdere ervaringen met Gdecs). Line6 kan ik niets over zeggen.

Als je graag knutselt met settings voor een versterker middels je computer ben je bij een Gdec aan het goede adres. En het klinkt ook nog eens.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik zelf de computersoftware voor mijn Cybertwin langzaamaan steeds minder ben gaan gebruiken. Ik gebruik het programma nu bijna enkel nog om de amp te backuppen.

Ga wat amps proberen en vergelijken, luister en laat je niet verleiden door enkel toeters en bellen. Je wilt immers muziek maken toch ?

Optimus
3 mei 2012, 12:24
Ik heb ondertussen een gdec30 met een footswitch. Ik zit vooral in een oefenfase, voorlopig (komende jaren), en daarvoor is deze versterker zeer geschikt. Uiteindelijk wil ook ik ander materiaal aanschaffen, maar voor nu is dit zeer eenvoudig en tegelijk divers. En in de footswitch zit een loopstation, leuk speelgoed!

En het klinkt verrassend goed!