PDA

View Full Version : klein probleem met plastic op mijn gitaar



Maissan
1 september 2007, 13:22
ik heb een klein probleempje met mijn nieuwen london city spitfire mk2

er was een plastic laag op de slagplaat die heb ik er natuurlijk af gehaald aleen krijg ik de kleine deeltjes onder de volume en tone knoppen niet weg ik heb het al met een pincet geprobeerd ben aleen bang dat ik daar mee de lak en slagplaat ga beschadigen



iemand tips ? hoe die knoppen er af kunnen of iets anders misschien

nevyn292
1 september 2007, 13:25
knoppen kan je er bij de meeste gitaren volgens mij gewoon zo aftrekken. soms zitten ze met een schroefje aan de zijkant vast. bij mijn eerste gitaar(een bc rich mockingbird) kan ik de knoppen er zo aftrekken met een klein beetje kracht.

Maissan
1 september 2007, 13:27
knoppen kan je er bij de meeste gitaren volgens mij gewoon zo aftrekken. soms zitten ze met een schroefje aan de zijkant vast. bij mijn eerste gitaar(een bc rich mockingbird) kan ik de knoppen er zo aftrekken met een klein beetje kracht.

oke ik ben alleen een beetje bang dat je dan bij mijn gitaar krak hoord en dat ik dan zon knop heb gesloopt

DarknessAwaits
1 september 2007, 13:31
Een doekje op je slagplaat leggen, dan iets (liefst iets stomps) ertussen duwen en omhoog 'wrikken'.

Maissan
1 september 2007, 13:32
Een doekje op je slagplaat leggen, dan iets (liefst iets stomps) ertussen duwen en omhoog 'wrikken'.


oke en je weet zeker dat dat ook zo is bij een london city en dat ik ze niet afbreek ? :chicken:

nevyn292
1 september 2007, 13:32
schroevendraaier misschien? liefst nog 3 tegelijk en dan lichtjes duwen. niet aan één kant duwen iig, dan wel kans dat je krak gaat horen. ik trek ze altijd recht omhoog los, daar is geen krak aan :satisfie: tenzij je potmeter zit vastgelijmd en je je slagplaat meetrekt natuurlijk :)

Lennert
1 september 2007, 13:39
gewoon recht naar boven trekken is het beste omdat je dan niet het risico loopt de knop of de potmeter te slopen, als dat niet lukt idd met een doekje en wat stomps voorzichtig loswrikken

Squier4ever
1 september 2007, 13:39
oke en je weet zeker dat dat ook zo is bij een london city en dat ik ze niet afbreek ? :chicken:

ja en als je een knopje sloopt is het ook niet zo heel erg, is een leermomentje voor je en een nieuwe kost 2 euro

Maissan
1 september 2007, 13:39
schroevendraaier misschien? liefst nog 3 tegelijk en dan lichtjes duwen. niet aan één kant duwen iig, dan wel kans dat je krak gaat horen. ik trek ze altijd recht omhoog los, daar is geen krak aan :satisfie: tenzij je potmeter zit vastgelijmd en je je slagplaat meetrekt natuurlijk :)


bedankt voor de tip :cooler: heb ze er af

nevyn292
1 september 2007, 13:43
lol, je hebt die spitfire net lees ik :chicken: jij bent ook wel heel erg snel aan het modden aan je gitaar he :cooler:

Maissan
1 september 2007, 13:57
lol, je hebt die spitfire net lees ik :chicken: jij bent ook wel heel erg snel aan het modden aan je gitaar he :cooler:


dat plastic moest er af :P anders kon je ze niet goed draaien

Realeigo
1 september 2007, 14:35
Eh modden? Toen ik mn eerste gitaar kocht trok ik ook al het losse plasticbeschermfolie eraf hoor..

Maissan
1 september 2007, 16:15
Eh modden? Toen ik mn eerste gitaar kocht trok ik ook al het losse plasticbeschermfolie eraf hoor..

hoezo plastic er op laten ?

het gaf een lelijke doffe kleur

nevyn292
1 september 2007, 17:20
we blijven wel lief, he tegen elkaar

laten we allemaal van elkaar houden :hippie:

bert k
1 september 2007, 17:26
Idd, beetje vriendelijker, heren. Topic is weer schoon.


Bert K, mod

Realeigo
1 september 2007, 17:29
hoezo plastic er op laten ?

het gaf een lelijke doffe kleur
Sorry dat ik het verkeerd formuleerde. Maar ik trek het plasticfolie er nu ook nog af hoor.

Mr.Fingers
1 september 2007, 17:33
Het heet beschermfolie voor iets hé, het dient gewoon om de slagplaat in de winkel niet te bekrassen door al te ijverig testende mensen, het ding moet niet "gereliced" zijn voor het verkocht wordt hé :cool:

nevyn292
1 september 2007, 17:57
hmm, toch hangt hier ergens bij feedback een fender heavy relic :cooler:

zou op zich wel stoer zijn, hoe langer die in de winkel hangt hoe duurder en mooier die word door zn relic afwerking :chicken:

jasper159
1 september 2007, 18:04
hmm, toch hangt hier ergens bij feedback een fender heavy relic :cooler:

zou op zich wel stoer zijn, hoe langer die in de winkel hangt hoe duurder en mooier die word door zn relic afwerking :chicken:

Heavy Relic? Zo'n Rory Gallagher bedoel je?
Tjah, das een signature gitaar he, sowieso pokkeduur

nevyn292
1 september 2007, 18:43
er hangt nog een relic fender relic hierzo. alleen geen idee of die ook echt 'gereliced' is, of dat ze er gewoon ermee bedoelen dat hij vintage style is. ding hangt achter een muur van glas, wat wil je met 4000 eurie, over duur gesproken :hippie:

Blaahaab
1 september 2007, 18:53
jongens jongens toch, vet serieus, dat modden was uiteraard een grapje. Niemand is hier serieus, tenzij je om hun mening vraagt. Toch? :chicken:

jasper159
1 september 2007, 19:27
er hangt nog een relic fender relic hierzo. alleen geen idee of die ook echt 'gereliced' is, of dat ze er gewoon ermee bedoelen dat hij vintage style is. ding hangt achter een muur van glas, wat wil je met 4000 eurie, over duur gesproken :hippie:

Hmm, ja dat zal wel een Rory Gallagher zijn.
Als je echt een dure gitaar wil zien, tik dan op de site van musicstore Köln eens 'Brian Setzer gretsch' in :)

nevyn292
1 september 2007, 19:42
nah, volgens mij ist geen signature. jij bedoelt die custom tele die dr zo gebashed uitziet? ik heb het over een strat in creme met tortoise slagplaat. :chicken:

Blaahaab
1 september 2007, 20:25
Hmm, ja dat zal wel een Rory Gallagher zijn.
Als je echt een dure gitaar wil zien, tik dan op de site van musicstore Köln eens 'Brian Setzer gretsch' in :)

dat is niets vergeleken met de Fender Blackie kopie in een muziekzaak hier in de buurt (Melodie putten)
35.000 is wel enigzins veel...

smashingPumkins
1 september 2007, 23:33
Ik speelde tot nu toe altijd acoustisch, maar ik wilde altijd al electrisch proberen.

Voor mijn verjaardag (22-07) heb ik van mijn vriendin een electrische gitaar gekregen !!! :hippie: Echt vet gaaf, ben dag en nacht ermee bezig.

Als dank heb ik mijn gitaar vernoemd naar mn vriendin: Sandra88.
1988 is haar geboortejaar.

Zouden jullie ook ooit je gitaar de naam geven van je vriendin ?
En hoe zou die naam dan luiden ?

Wickerman
1 september 2007, 23:35
Echt vet gaaf, ben dag en nacht ermee bezig.

Enneh... die vriendin van je ?

allochthomas
1 september 2007, 23:49
ach kan hij zn vinger techniek ook verbeteren

jasper159
2 september 2007, 12:28
Ik speelde tot nu toe altijd acoustisch, maar ik wilde altijd al electrisch proberen.

Voor mijn verjaardag (22-07) heb ik van mijn vriendin een electrische gitaar gekregen !!! :hippie: Echt vet gaaf, ben dag en nacht ermee bezig.

Als dank heb ik mijn gitaar vernoemd naar mn vriendin: Sandra88.
1988 is haar geboortejaar.

Zouden jullie ook ooit je gitaar de naam geven van je vriendin ?
En hoe zou die naam dan luiden ?


Eejoo, ook een 22-07er :hippie:

Wickerman
2 september 2007, 13:31
Enneh... die vriendin van je ?


ach kan hij zn vinger techniek ook verbeteren

Podium-worthy