PDA

View Full Version : wat kan JIJ spelen?



gitaarmans
1 september 2007, 12:41
hallo mensen,

ik speel nu 5 jaar akoestisch gitaar en ik vroeg me af op wat voor niveau ik zit. daarom vraag ik jullie hoe lang jullie al aan het spelen zijn en wat jullie kunnen spelen. Ik speel nu dus 5 jaar en het moeilijkste liedje wat ik nu kan is those who wait van tommy emmanuel.

ik zie vanzelf wel of jullie het een goeie topic vinden :satisfie:

Maissan
1 september 2007, 13:28
ik kan alleen nog maar mijn gitaar in mijn versterker plugge :hippie:

Maissan
1 september 2007, 13:29
ik vind je filmpje op youtube mooi :cooler:

heinz3110
1 september 2007, 13:44
hallo mensen,

ik speel nu 5 jaar akoestisch gitaar en ik vroeg me af op wat voor niveau ik zit. :

Je zit op Niveau 34b . Helaas kan ik je niet vertellen hoeveel niveaus er zijn.

allochthomas
1 september 2007, 13:44
hmm mij moeilijkste leidje.
niet echt akoestisch, maar ik kan de rythem van hero van machinae supremacy spelen en ook de lead gitaar(behalve de solo). lekker scheuren :rockon:

Tupelo
1 september 2007, 14:57
Bijna niets dan het bos van mijn eigen ondefinieerbare geprul. :D

fretboardtoash
1 september 2007, 15:23
Ik heb jarenlang electrisch gespeeld, maar onlangs toch weer de acoustische opgepakt. Toen ik van harry sacksioni hoorde heb ik een week non-stop(van 8 uur smorgens to 12 uur snachts) op elixer geoefend en dat lukte.

Ik speel nu in totaal een jaar of 10 en ben nu bezig met flamenco na eerst 2 jaar acoustisch, 9 jaar electrisch en nu dus n half jaartje weer acoustisch.

Pais
1 september 2007, 16:03
Leuk, dus nog een flamencoër die hier rondhangt

Boom-chick-Franky
1 september 2007, 18:26
:sneaky:
Tja, het moeilijkste...............

Heb eindelijk `Old Brother Hubbard `van Tommy een beetje onder de knie.
Maar het blijft toch een tricky nummer ,voor de intro en het einde......

Tommy heeft nog veel meer moeilijke nummers, waarin akkoorden zitten waarvan je vingers bijna van je hand afbreken.
Maar zoals hijzelf ook altijd verkondigd, oefening baart kunst en als je maar echt wilt en doorzet, kun je ALLES spelen! :dance:

Janne
3 september 2007, 20:51
hallo mensen,

ik speel nu 5 jaar akoestisch gitaar en ik vroeg me af op wat voor niveau ik zit. daarom vraag ik jullie hoe lang jullie al aan het spelen zijn en wat jullie kunnen spelen. Ik speel nu dus 5 jaar en het moeilijkste liedje wat ik nu kan is those who wait van tommy emmanuel.

ik zie vanzelf wel of jullie het een goeie topic vinden :satisfie:

Hoe speel jij in godsnaam dit akkoord???: (van E naar e) 305233
Ik ben vandaag vol goede moed weer ns wat nieuwe dingen van Tommy aan het proberen, maar die greep is voor mij onhaalbaar, de bovenste snaren lukt nog wel, maar als ik dan mijn duim richting de lage E breng merk ik dat die duim een centimeter te kort is, als ik eerst mijn duim neerzet krijg ik met geen mogelijkheid mijn pink op de 4e snaar. Dus ben ik timberlake road maar aan t oefenen :).

Het nummer waar ik het meest trots op was dat ik het kon spelen is ali's shuffle van Sacksioni, heb ik jaren geleden een week vakantie voor opgeofferd, maar het was het waard. Verder zijn er wel meer dingen waar ik trots op ben, maar die zijn niet zo "af" als Ali's shuffle.

Off topic: Kijk even bovenaan bij de stickies, en kom met zn allen naar de meeting daar mag iedereen zijn moeilijkste nummer spelen ;).

Pais
3 september 2007, 21:11
Hoe speel jij in godsnaam dit akkoord???: (van E naar e) 305233



:eek:



(probeert nog een keer)


...

:eek:


Schrale troost dat ik een brede klassieke hals heb.

fretboardtoash
3 september 2007, 21:44
gewoon met je duim op de lage E, en anders een barre op de B en hoge E met je ringvinger.

Pais
3 september 2007, 22:02
gewoon met je duim op de lage E, en anders een barre op de B en hoge E met je ringvinger.
Een barre op de B?? Ik zie niet eens een B; hoe bedoel je?

fretboardtoash
3 september 2007, 22:11
B-snaar...........(moet 10 tekens hebben) hijs klinkt best aardig trouwens dat akkoord, ik probeer n foto ervan op t' net te krijgen.

edit: t wordt n video.

edit2: damn ik ben echt te dom hiervoor :mad:

edit3:http://www.youtube.com/watch?v=TZ75syN6xmA

werd tijd ook

Janne
3 september 2007, 23:06
:o ja zo zou je m moeten spelen, maar bij mij is dan of mijn duim, of mijn pink te kort (op mn strat lukt ie net).
Naja ik ga oefenen (ow en voor hoe ie in t nummer klinkt moet je de lage E ff een toon omlaag stemmen (zit er dus ook nog een f in :s).

gitaarmans
5 september 2007, 19:19
dat akkoord kan je of gewoon zo doen door heel veel te oefenen, of je laat gewoon de pink weg. Het klinkt misschien wel minder mooi, maar het is een goed alternatief als je het originele akkoord niet of heel moeilijk kan spelen :satisfie:

gitaarmans
5 september 2007, 19:22
die andere alternatieven zijn trouwens ook goed :satisfie: had ik eigenlijk naar moeten kijken voordat ik poste :o

The Mess
5 september 2007, 19:25
Och, het maakt toch niet zoveel uit hoever je bent in vergelijking met andere mensen? Zolang je maar plezier hebt :)

(Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik iemand ken die echt kan downpicken en triolen kan spelen als een gék, dat stimuleerd me dan wel weer om minstens net zo goed te worden :speed:)