PDA

View Full Version : goede acoustische versterking



jelled
22 januari 2003, 00:19
he mensen, ik speel een zeer mooie ES 150 en wil hier een goede versterking voor, heb al diverse merken geprobeerd, zoals de Fenders, AER, enz. kan iemand me helpen. ik wil een warme klank, die wel divers genoeg is om dynamiek goed uit te laten komen, en het hoog niet te veel afknijpt. (beetje de klank van Jesse van Ruller(=held!))
laat het me alsjeblieft weten welke richting ik een beetje moet zoeken

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jelled op 2003-01-22 00:37 ]</font>

gertdm
22 januari 2003, 10:38
ik ben zeer tevreden over mijn AER. Deze klinkt erg goed, terwijl ik in mijn gitaren veschillende piezo's heb. Het maakt geen verschil. Bovendien kun je bij AER het geluid behoorlijk bijregelen, indien gewenst.

Er zijn ntuurlijk ook wel andere zoals Dean Markly. Bovendien zijn er per merk weer verschillende modellen.

persoonlijk houd ik het op AER.

jelled
22 januari 2003, 10:52
dank je, ik ben op zichzelf ook best te spreken over AER. maar het mist naar mijn idee een beetje warmte in het geluid, ik had het idee dat het geluid wat vlak is.

ik zag trouwens een polytone brute 80 te koop staan. weet iemand of dit wat is? natuurlijk... ik moet hem gewoon proberen, maar referenties zijn welkom

gertdm
22 januari 2003, 11:25
dit kan echt de afstelling van het geluid zijn.er zit bv een drukknopje op waarmee je het laag weghaalt....mijn ervaring is juist een warme klank waarbij je het midden behoorlijk kunt aandikken

jelled
22 januari 2003, 12:50
ga ik het nog een keer proberen, welk model heb jij? en welk model zou je aanraden, het gaat om kleine, en niet al te grote optredens, en voor in huis. zou je dan de acousticube, een van de compacts of de alpha nemen.

jelled
22 januari 2003, 12:51
trouwens weet iemand hoe de rivera's zijn?

gertdm
22 januari 2003, 14:46
AER bingo 60 watt. Probeer hem 2e hands te krijgen.
De grotere cubes (80w en 120 w) zijn duurder.