PDA

View Full Version : Ibanez GRG 70 dx



rigor mortis 99
1 september 2007, 02:40
hallo, ik ben op zoek naar mijn eerste elektrische gitaar (speel al 3 jaar acoustisch), prijsklasse 250 euro.
allround gitaar.

heb hier en daar al eens weest testen en vond de ibanze GRG 70 dx wel mooi klinken. nu lees ik hier op forum dat de GRG series niet zo goed zijn.... wat is daar dan verkeerd aan??

iemand ervaring met deze gitaar?

kan er mij iemand een winkel zeggen waar zu een groot aanbod ibanez gitaren hebben.

andere sugesties uiteraard ook welkom

regio west en oost vlaanderen (woon in brugge en zit in gent op kot)

yeeps

grayfink
1 september 2007, 07:49
Ibanez heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding. Punt uit.
Ik neem aan dat je deze bedoelt? http://www.feedback.nl/?id=55&b=GRG170DXJ&a=9&treeID=2_1

Niets mis mee voor dat geld. Er zijn betere gitaren, maar die kosten ook meer.
Als je wat langer elektrisch speelt krijg je waarschijnlijk andere ideeën over wat een fijne gitaar is. Dat komt vooral door fora zoals deze :D
Ik denk dat je in de war bent met de goedkope Ibanez gitaren met Floyd Rose imitatie tremolo's. Die zijn voor een beginner erg onhandig om te stemmen en snaren verwisselen en ze zijn ook nog eens van erg matige kwaliteit.

Kakihara
1 september 2007, 08:59
Ga hier een keer kijken :

http://www.bebopgent.be/index.htm

nevyn292
1 september 2007, 11:41
er is niks verkeerds aan de GRG serie, hetzij dat je op een gegeven moment wel voor iets beters gaat zoeken.

bij ibanez zijn er ruwweg 3 series:

de 'G' series: dit zijn de beginners gitaartjes, alles hierop zijn dan ook beginners onderdelen, zoals de FAT 10 bridge ipv een Edge tremolo. dit doen ze om het goedkoop en leuk te houden voor beginnende spelers. ook zijn de elementen van mindere kwaliteit. het is eigenlijk een budgetgitaar van ibanez.

de reguliere series als de RG en de S, SA etc.:
dit zouden dan de gitaren moeten zijn voor de mensen die klaar zijn met de G series. hierop zit dan wel een Edge tremolo, die minder snel ontemt(naar mijn mening zeer goede tremolo's), wat duurdere elementen, deze gitaren zijn dan ook gemaakt voor mensen die al een paar jaartjes spelen.

de prestige serie:
op deze gitaren worden de beste onderdelen gebruikt, en deze zijn dan ook voor de al wat gevorderde speler, die bereid is om diep in de buidel te tasten voor een mooie gitaar. hier zitten ook meetal pick-ups op van andere grote merken, zolas dimarzio en seymour duncan.

zelf zou ik voor de normale serie gaan en van de GRG afstappen en voor een goedkope RG gaan zoeken. heb je meteen een goede tremolo en een fijne nek, mocht je ooit nog de PU's willen vervangen kan dat ook makkelijk, maar het is maar of dit binnen je budget ligt of niet. als jij die GRG goed genoeg vind, dan moet je zeker die GRG nemen en niet gaan zoeken naar iets duurders

rigor mortis 99
1 september 2007, 13:41
Bedankt voor de reacties totzover.

ik zal volgende week eens gaan kijken naar die winkel die voorgesteld werd. een paar ibanezkes en ook nog eens een pacifia testen van yamaha, naar verluid zijn dit ook degelijke gitaren.

en dan maar eens een keuze maken zeker.

yeep