PDA

View Full Version : weer een nieuwe amp



Pee
25 november 2001, 20:37
Ik HEB geen nieuwe amp, maar ik heb een nieuwe KEUZE van welke amp ik zou nemen als eerste. Hij zou ook al dienen om wat optredentjes te geven (op school enzo). Ik dacht eerst aan de AVT50, maar de verkoper van mijn gitaarwinkel zei dat hij vond dat er goedkopere en betere amps waren. Hij raadde mij dan de Peavey Bandit 112 aan. Maar ik denk dat die distortion mij niet zo ligt. ik hou liever van het marshall geluid!!
Nu ga ik voor de MG80RCD. Vinden jullie dit een goeie amp? (deze vraag heb ik al veel gesteld) Wie heeft een amp uit de MG serie?

anoniem
25 november 2001, 23:11
check dit.

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/MG80RCD-01.html

Ic3gl0vE
29 november 2001, 19:13
nou ik zou eerder die AVT50 nemen dan die Bandit hoor. ik heb op de bandit gespeeld en was echt helemaal niet onder de indruk.
de AVT50 klinkt 100 keer beter

Outshine
29 november 2001, 23:27
100 x beter? 1000!!!

Die bandit is gewoon geen goeie versterker. Maar ja, een hoop zeggen dat 800 piek voor 100 watt echt nix is. Echt bullshit wat mij betreft. K zou lekker voor die AVT gaan. Die buisjes in de pre-amp zijn gewoon errug lekker.

anoniem
30 november 2001, 15:41
Vraagje: Wat voor een versterker is die ATV want ik was ook van plan om die Bandit te kopen maar ik denk dat ik daar nu maar van afwijk. In wat voor een prijs klasse ligt ie?? Enne heeft ie een apparte top en box??

thnx

Pee
1 december 2001, 09:52
http://www.marshallamps.com/images/avt2000/avt50.html

Ibanez2001
15 januari 2002, 23:31
Even 1 dingetje: je moet gewoon zelf bepalen of een versterker goed klinkt of niet. Als een verkoper mij vertelt dat die en die versterker goed klinkt, dan klinkt hij pas goed als ik dat vindt. Laat je niet misleiden door dit soort praatjes. Voor een optreden kun je misschien beter iets meer power hebben, behalve als je je versterker doorversterkt natuurlijk, dan heb je aan een avt50 genoeg, maar met een avt100 heb je echt zat.

Ibanez2001
11 februari 2002, 14:40
beide wee, een echt buizengeluid haal je niet uit een valvestate (AVT), dan moet je echt naar volledige buizenbakken kijken. Zijn wel kwetsbaarder (buizen) maar je hebt ook meer vermogen. Net het aantal watten, maar het blaas 10 keer beter als een transistorbak.