PDA

View Full Version : Buizen of niet



Rick trodat
31 augustus 2007, 22:54
mijn nichtje 11 jaar speelt nu al bijna 5 jaar gitaar, en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van haar spel. Nu heeft ze zo'n beginnersversterkertje van Roland, maar ze is helemaal verzot op dat Fender geluid.

Nu heeft ze een budget van 500,- tot 700,- hooguit €800,-. Nu vroeg ze mij welke versterker zou ik dan kopen. Ik weest haar op een Fender Blues deluxe, of hot rod. Buizen dus. Echter later dacht ik..dat kind heeft geen greintje geduld, die wil haar versterker aanzetten en spelen. Daarnaast moet ze toch wel om de 3 jaar haar buizen vervangen en laten biasen.

Nu vroeg ik me af is zo'n buizenversterker wel iets voor haar. Of kan ze beter een transistor kopen met een echt fender geluid. Maar ja welke?

Chris Winsemius
31 augustus 2007, 22:58
Ik ben niet zo op de hoogte v/d moderne Fender transistor versterkers maar als je nichtje 'n leuke Fender buizen amp voor thuis wil hebben dan is 'n 2e hands silverface Champ of Vibrochamp zeker binnen dat budget te behalen, lekkere 4 Wattjes voor thuis en 'n classic Fender sound. Revisie/etc. wel even in gedachten houden aangezien het om 'n oudere amp gaat.

Robin.ke
31 augustus 2007, 23:32
Modelling misschien ? VOX of Line6, dat klinkt ook op slaapkamerniveau al goed.

Debaser
31 augustus 2007, 23:41
leuk budget voor een 11 jarige :)

kan je niet een valve junior in een fender kastje bouwen..
of iets van fender in de lagere wattages...

MarkS
31 augustus 2007, 23:47
leuk budget voor een 11 jarige :)

kan je niet een valve junior in een fender kastje bouwen..
of iets van fender in de lagere wattages...
Idd verdomd leuk budget.
Epi Valve JR met silver mod & Tweed Princeton Tone mod komt aardig in de buurt, of anders idd een Blues Deluxe of een 2e hands Deluxe Reverb?

Rick trodat
1 september 2007, 08:37
Geloof het of niet, ze zit al in een band, dus de versterker moet toch wel minimaal 40 watt hebben. Of een switch.

zjanke
1 september 2007, 09:23
40 watt is echt niet nodig. Ik speel zelf met een 15 watter en onze drummer mept hard, geen probleem...
Ga eens een dagje met haar shoppen om te kijken welke kleine ampjes ze leuk vindt, en verbaas je over de volumes van die kleine dingen

arjanb01
1 september 2007, 09:33
Koch Studiotone, 22 watt, prima in een band bruikbaar en op slaapkamervolume een lekkere sound. Ook clean zeer lekker ! Prijsklasse zit tweedehands rond die prijs. Nieuw zijn ze 950 euro.
En dat ding weegt net zoveel als een kratje bier dus.
En om de 3 jaar buizen vervangen ? Waar heb je dat gehoord ? Ik speel al meer dan 3 jaar met dezelfde buizen, en ik heb hem zowat elke dag aan en 1x per week repeteren en buizen zijn niet stuk te krijgen.

Rormo
1 september 2007, 09:34
Lekker voor buizen gaan joh. Een mooier geluid zal haar alleen maar motiveren om nog meer te spelen en van gitaarspelen te gaan houden. En zoveel geduld vergt een buizenbak nu ook weer niet. Het is niet dat je uren bezig bent voor je kunt spelen.

Aca Ilic
1 september 2007, 09:51
Fender Blues DeLuxe. Als ze al van Fender geluid houdt, nice clean , buizen all the way, lijkt me ideaal versterker voor deze budget.

vettavillenl
1 september 2007, 10:22
Lijkt me de perfecte oplossing voor dit probleem: Spider Valve. Daarbij is de modeling apart te gebruiken zonder de buizenversterker. Of de 40 watt buizneversterker. Naast de fender (achtige) geluiden krijg je ook nog andere Marshall's etc.. erbij. 112 - 40 watt vanaf € 700,-.

Veekeren
1 september 2007, 10:59
Lijkt me de perfecte oplossing voor dit probleem: Spider Valve. Daarbij is de modeling apart te gebruiken zonder de buizenversterker. Of de 40 watt buizneversterker. Naast de fender (achtige) geluiden krijg je ook nog andere Marshall's etc.. erbij. 112 - 40 watt vanaf € 700,-.

Als iemand graag zn versterker aanzet en direct wil spelen, weinig poespas, lijkt me een versterker met zoveel verschillende opties verre van perfect.

vettavillenl
1 september 2007, 14:43
Als iemand graag zn versterker aanzet en direct wil spelen, weinig poespas, lijkt me een versterker met zoveel verschillende opties verre van perfect.

Kwestie van en keer je presets maken en opslaan, klaar. Nog een voordeel dus. Zeker voor jongeren is dat een fluitje van een cent..

Rick trodat
1 september 2007, 14:45
Jongens ik weet genoeg, mag ik jullie allen hartelijk bedanken.