PDA

View Full Version : stinkende gitaarstrap na optreden



mcannegieter
31 augustus 2007, 22:26
Hallo iedereen,

Ik weet niet of deze post hier goed staat maar hier is mijn vraag. Gisteren stond ik op het podium in een kroeg waar het echt belachelijk heet was. Bij de tweede set stond ik al na het eerste nummer als een malloot te zweten. Resultaat: kleren volledig doorweekt en mijn gitaarstrap dus ook. Het is een leren, soort van suede, strap en die heeft nu dus al het zweet, rook en bier opgenomen. Het gevolg is dus dat die nu dus compleet stinkt en stug is geworden. Weet iemand hier een oplossing voor, of wordt het op zoek naar een zweetbestendige nieuwe strap?

Alvast bedankt,

Maarten

Powerchordschuiver
31 augustus 2007, 22:30
Lekker zo laten, is Rock 'n Roll...

Kaïn
31 augustus 2007, 22:40
Lekker zo laten, is Rock 'n Roll...
Dikke plus 1

pieter-jan1
31 augustus 2007, 23:19
lederreiniger ???? ... :satisfie:

chubbyfan
31 augustus 2007, 23:43
laten stomen

Noid
1 september 2007, 00:13
Emmertje - warm water - beetje groene zeep / allesreiniger - sopje maken - strap paar minuten in het sopje laten weken - strap goed uitspoelen onder koud water - strap laten drogen (niet op de verwarming/in direct zonlicht).

Daarna eventueel de strap nog behandelen met een leerspray/-creme/-vet.

Baker
1 september 2007, 00:18
get a life.

Onze zanger doucht 1 keer per jaar.
daar is zo'n strap niks bij.

minoin
1 september 2007, 00:28
get a life.

Onze zanger douched 1 keer per jaar.
daar is zo'n strap niks bij.

Hahahahahaha lol

Jip
1 september 2007, 00:51
Je strap koken. Dat werkt serieus.

jonesd
1 september 2007, 00:57
Misschien de vraag eens stellen op het www.witterdanwit.nl/forum

Bins
1 september 2007, 01:44
Hoort er gewoon bij man. Ik ben na elk optreden drijfnat... mn strap zal vast wel stinken... maar ik ga er mooi me neus niet inhangen! ;)

Orpheo
1 september 2007, 02:02
Hallo iedereen,

Ik weet niet of deze post hier goed staat maar hier is mijn vraag. Gisteren stond ik op het podium in een kroeg waar het echt belachelijk heet was. Bij de tweede set stond ik al na het eerste nummer als een malloot te zweten. Resultaat: kleren volledig doorweekt en mijn gitaarstrap dus ook. Het is een leren, soort van suede, strap en die heeft nu dus al het zweet, rook en bier opgenomen. Het gevolg is dus dat die nu dus compleet stinkt en stug is geworden. Weet iemand hier een oplossing voor, of wordt het op zoek naar een zweetbestendige nieuwe strap?

Alvast bedankt,

Maarten

pff goed dat je dit aantipt. ik heb daar ook altijd last van!




nou ja... eigenlijk heb ik altijd last van chronische bruine strepen in mijn onderbroek die ik er niet uit krijg. iemand advies?

vulvasonic
1 september 2007, 02:06
Vrijwel alles ruikt lekkerder dan ikzelf. Dus ik zou me geen zorgen maken om een stinkende gitaarriem. Je moet m'n zwarte pak eens komen ruiken (daar word ik zelf al bijna misselijk van!). :cooler:

bass blom
1 september 2007, 03:32
sjeesss pfffffff man
hahaaahhaaa
humps
grmbl

tja wat moet je hier nou van zeggen?

*hik*

grayfink
1 september 2007, 07:41
get a life.

Onze zanger doucht 1 keer per jaar.
daar is zo'n strap niks bij.

Jij hebt bandleden die zich douchen????:eek:

Piekhaar
1 september 2007, 10:14
Ik ruik nooit aan m'n strap, durf ik niet. Daar is al te veel bier, zweet en wie weet wat nog meer overheen gegaan (en het is nog wel zo'n mooie pluizige van Get'm Get'm).

Rinze
1 september 2007, 10:16
Invetten lijkt me de enige remedie, dan kan het vocht er niet in trekken. Ik heb vroeger wel mensen meegemaakt die alleen iets in de richting van een douche kregen als het regende, gingen ze in de blote bips op het dak staan... Ook wel eens gehoord van een gast op tour die na een aantal dagen zijn onderbroek gewoon omkeerde, anders kreeg ie hem niet meer van zijn reet :satisfie:

Dude
1 september 2007, 10:25
je moet voor de grap eens in mijn studio komen ruiken de ochtend na een gig als ik al mn spullen meteen uit de kroeg daar heb neergedondert.

ik rook al een jaar of 2 niet meer binnenshuis maar het lijkt net of ik daar een pak shag heb weg staan paffen dan.

Wheelie
1 september 2007, 10:39
Je strap koken. Dat werkt serieus.

Hij krimpt alleen een beetje, maar dat speelt wel makkelijk

bert k
1 september 2007, 12:10
De zanger van Jethro Tull trad altijd op in dezelfde broek, het ding stond bekend als 'The Living Throusers'.

bass blom
1 september 2007, 12:19
broek.. broek vol.. zal ook stinken :D

http://nl.youtube.com/watch?v=At8MieG0Clk

NickG
1 september 2007, 12:26
Gebruik 2 straps: 1 voor thuis, 1 voor het podium.

orreltak
1 september 2007, 13:59
pff goed dat je dit aantipt. ik heb daar ook altijd last van!




nou ja... eigenlijk heb ik altijd last van chronische bruine strepen in mijn onderbroek die ik er niet uit krijg. iemand advies?

bruine onderbroeken kopen.

orreltak
1 september 2007, 14:01
Hallo iedereen,

Ik weet niet of deze post hier goed staat maar hier is mijn vraag. Gisteren stond ik op het podium in een kroeg waar het echt belachelijk heet was. Bij de tweede set stond ik al na het eerste nummer als een malloot te zweten. Resultaat: kleren volledig doorweekt en mijn gitaarstrap dus ook. Het is een leren, soort van suede, strap en die heeft nu dus al het zweet, rook en bier opgenomen. Het gevolg is dus dat die nu dus compleet stinkt en stug is geworden. Weet iemand hier een oplossing voor, of wordt het op zoek naar een zweetbestendige nieuwe strap?

Alvast bedankt,

Maarten

er over heen pissen.wordt er niet beter op maar de zweet lucht is weg

renier
1 september 2007, 16:05
laten stomen

je gitaarstrap laten stomen....

sjeumig, laat je dan gewoon door het halve publiek anaal nemen. net zo gay en waarschijnlijk een stuk goedkoper.


mooi laten zitten, is mojo. goeie gitaren stinken een uur in de wind.

Raffel
1 september 2007, 17:43
duidelijk het beste topic van 2007!

christiaanguitar
8 september 2007, 17:24
Hier is DE oplossing!!:hippie:
KliK (http://www.musicstocks.eu/nl/products/235-340/dunlop_strap_black)

DeiDRagonas
8 september 2007, 19:24
Nee, DAT helpt... Die ringetjes roesten na een maand je strap uit!!

En je heb na je gig van die mooie rondjes op je rug.
(serieus)


Grt!

B_2_the_a
8 september 2007, 19:35
niet zo aanstellen is inderdaad de beste optie

ik gebruik van die dunlop xl straps, heb er zelf niet zoveel last van (alhoewel ik ook een goeie zweter ben)....


inderdaadwel 1 van de top topics :P

Mr.Bluesbreaker
8 september 2007, 19:49
Ik moet zeggen dat ik gelukkig nooit last ervan heb, stinkende strap. Maarja, ik ruik er dan ook nooit aan. Ding blijft na ranzige gigs altijd soepel.

Wat wel smerig is: je gitaarversterkers gaan na een avondje kroeg echt meuren als de ziekte. Ik heb wel eens 3 gigs gedaan in 1 weekend, toen rook mijn eigen woonkamer gewoon nog anderhalve week naar die stinklucht van kroeg om 5:30 's nachts.

Jorisch
8 september 2007, 22:39
misschien gewoon een goede stoel meenemen, heb je geen strap nodig

vulvasonic
9 september 2007, 06:16
misschien gewoon een goede stoel meenemen, heb je geen strap nodig

Nee dat niet, maar dan krijg je misschien weer last van een stinkende stoel! :D

ACSlater
9 september 2007, 13:37
Gewoon een strap van simpel leer nemen. Daar kan weinig mis mee gaan. Ik zweet als een otter en wisselde gister na elke set van shirt maar m'n strap stinkt niet :)

pol
9 september 2007, 14:37
Vooral goed laten drogen na het optreden, ik heb zo eens al een schimmel op mijn strap gekweekt, haha :)