PDA

View Full Version : Thomann.de



groovieguitarguus
31 augustus 2007, 20:12
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

Ik heb ruim een maand geleden e.e.a. besteld en hier ook een bevestiging
van gekregen.
Prognose was leveren 20 aug. (men had het niet op voorraad)
Daarna 25 aug.
Echter nu is het stil... ook op mail wordt niet gereageerd...

gr. Guus

Albertj
31 augustus 2007, 21:34
Gewoon even bellen ! gaat veel sneller dan al dat gemail. (voordat je een reactie op de mail terug krijgt duurt het meestal 1 of 2 dagen)

succes

BamBuFan1
31 augustus 2007, 23:30
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Ik heb ruim een maand geleden e.e.a. besteld en hier ook een bevestiging
van gekregen.
Prognose was leveren 20 aug. (men had het niet op voorraad)
Daarna 25 aug.
Echter nu is het stil... ook op mail wordt niet gereageerd...
gr. Guus

Ik heb tot nu toe prima ervaringen met Thomann. Op mails werd meteen de volgende dag gereageerd en de produkten waren goed en tevens goed verpakt.
Ik zou ze idd gewoon effe bellen.

Das Schaap
1 september 2007, 15:39
Gewoon geduld hebben, ik heb ook eens een produkt gehad wat niet op voorraad was, en zoals bij zoveel bedrijven loopt het bij hun ook weleens uit qua datum.
Bij mij was het pakket toen ineens wel hier voor de deur. Het duurde even, maar ik had wel wat.

Raffel
1 september 2007, 17:44
thomann houden zich echt wel aan hun woord. Zal wel gewoon iets met levertijden en voorraad te maken hebben.

q-elvis-p
1 september 2007, 18:02
vershillende dingen besteld bij thomann.de meestal snelle levertijd mits op voorraad. Indicatie levertijd klopt niet altijd maar daar kunnen zij volgens mij niet zo veel aan doen heeft meer met de leverancier te maken. gewoon even bellen inderdaad hebben daar ook nederlanders werken voor als je duits niet zo goed is!!!

Ibanez RuleZ
1 september 2007, 18:17
thomann.de is goed. nooit problemen gehad, altijd erg coulant

harrald

Tin
1 september 2007, 19:08
Al paar keer dingen besteld bij thomann altijd goed geholpen en nergens problemen mee.

belfrink
3 april 2008, 15:11
Schopje;

Maandag een cabinet besteld (Framus 212) en gelijk betaald. We zijn nu 3,5 dag verder en de betaling is nog niet binnen bij hun, beetje vreemd dat dit soort dingen anno 2008 niet gelijk geregeld kunnen worden maar dat even terzijde.

Word dus nog een weekje wachten ben ik bang.

Henri H
3 april 2008, 15:42
Ik had 2 weken geleden een bestelling gedaan.
Ik kreeg 's zaterdags een sms dat de bestelling verzonden was; afgelopen zaterdag kreeg ik het pakket binnen.
Een paar maanden geleden heb ik ook wel 's wat besteld.
Toen ging het wel iets sneller als ik me goed herinner....

minoin
3 april 2008, 15:57
Heb je betaald naar een buitenlandse rekening? Met IBAN? Dan duurt het altijd wat langer namelijk.
Al heel wat bestellingen erop zitten bij Thomann en ik vind ze geweldig, altijd netjes in de doos en een goede klantenservice!

belfrink
3 april 2008, 16:12
Heb je betaald naar een buitenlandse rekening? Met IBAN? Dan duurt het altijd wat langer namelijk.
Al heel wat bestellingen erop zitten bij Thomann en ik vind ze geweldig, altijd netjes in de doos en een goede klantenservice!

Ja gewoon IBAN zoals als aangegeven in de order mail.

minoin
3 april 2008, 16:16
Ja gewoon IBAN zoals als aangegeven in de order mail.

Nou, als je zeker weet en gecheckt hebt dat je alles goed hebt ingevuld, dus niet Thomann.de de transactie kosten laten betalen maar delen (dan is het gratis volgens mij), dan is het een kwestie van geduld :D Veel plezier ermee in ieder geval!

belfrink
3 april 2008, 16:32
Nou, als je zeker weet en gecheckt hebt dat je alles goed hebt ingevuld, dus niet Thomann.de de transactie kosten laten betalen maar delen (dan is het gratis volgens mij), dan is het een kwestie van geduld :D Veel plezier ermee in ieder geval!

Nou ik heb dus gekozen dat ik zelf de kosten betaal, maar voor zover ik weet is de transactie gratis.

Maandag avond was het geld al van m`n NL rekening afgeschreven ... maargoed, idd even afwachten dus :)

robzilla
3 april 2008, 18:42
Thomann is top. Laatst op vrijdagavond iets besteld (met creditcard) en zaterdagmiddag werd het verzonden. Kwam op dinsdag geloof ik binnen. Nu in totaal twee keer besteld en geen enkel probleem.

hendrix2
4 april 2008, 11:22
Schopje;

Maandag een cabinet besteld (Framus 212) en gelijk betaald. We zijn nu 3,5 dag verder en de betaling is nog niet binnen bij hun, beetje vreemd dat dit soort dingen anno 2008 niet gelijk geregeld kunnen worden maar dat even terzijde.

Word dus nog een weekje wachten ben ik bang.
Tja, soms moet je wat langer wachten. Ligt overigens niet aan thomann zelf.
Ik heb ooit 1,5 week moeten wachten vooraleer het geld eindelijk overgemaakt was met IBAN... (was overigens wel niet naar thomann, maar komt op hetzelfde neer)

freekick
4 april 2008, 12:05
Heb wel eens bij Thoman gekocht en met creditkaart betaald.
Bestelling was binnen voordat bedrag was afgeschreven.

Tupelo
4 april 2008, 13:06
Thoman is top alleen het bedrijf dat ze in mijn regio inschakelen om de pakketjes te bezorgen is wat minder.
Is een particuliere firma die alleen tussen 09.00h & 17.00h bezorgd op doordeweekse dagen. :(

Guitarik
5 april 2008, 17:43
Heb ik ook goede ervaringen mee gehad.

Tupelo
5 april 2008, 18:10
Mijn EXH Octave Multiplexer is nu ook geleverd, toch op zaterdag en hij is bij mij ook nog nieteens van mijn creditcard afgeschreven!

Swan
5 april 2008, 18:12
hmm ik heb vorige week vrijdagmiddag iets besteld, het is 1 april verstuurd maar t is er nog niet...moet ik me zorgen gaan maken?

Tupelo
5 april 2008, 18:14
hmm ik heb vorige week vrijdagmiddag iets besteld, het is 1 april verstuurd maar t is er nog niet...moet ik me zorgen gaan maken?
Hmm... cynisme..? :o

Dunno; mijn pedalboard duurde ook 7 dagen geloof ik.
EHX dingetje is nu de 3e dag binnen.

Weet niet waarvan het afhangt, maar zou me geen zorgen maken als ik jou was.
Komt vast wel goed.
Stuur ze een mailtje of bel ze ff begin volgende week.

Swan
6 april 2008, 10:54
ja omdat vorige bestellingen ook binnen 3 dagen binnenwaren...maargoed ik wacht tot dinsdag ofzo, dan zal ik ff bellen..

Swan
9 april 2008, 17:20
nou het is er nog steeds niet, heb contact opgenomen...
"I'm sorry to let you know that DHL was not able to provide us with a matchcode for your parcel. The only information we got is the following number:
"heel lang nummer"

nou fijn dan!!

Swan
10 april 2008, 16:54
nou godverdomme blijkbaar is mn pakketje weer onderweg terug naar Duitsland! terwijl ik de hele week thuis ben geweest (aan mn scriptie werken) en ook geen briefje in mn postvak ofzo...
Thomann biedt nu aan om hem opnieuw met UPS te sturen als hij daar weer aankomt....zucht

Joey Handsome
10 april 2008, 16:56
Zal je leren!

Swan
10 april 2008, 16:58
ja vertrouw nooit moffen!
:hippie:

bass blom
10 april 2008, 21:04
ik ga voortaan musicstore doen, afgelopen dinsdagnacht iets besteld, vanmorgen in huis :cheerup:

frank44
28 mei 2008, 13:25
Zitten er veel 'verborgen' kosten aan als je het bij deze firma koopt?

Wat zijn goede alternatieven?

JipStoop
28 mei 2008, 15:08
Ja, de gitaarwinkel in de grote stad :)

frank44
30 mei 2008, 18:28
goede tip....

JipStoop
30 mei 2008, 22:20
http://www.musicstore.com

Bernd Veenema
30 mei 2008, 23:43
Ik heb vorige week zaterdag iets besteld. Het pakket kwam gisteren (donderdag) binnen. Ik ben tevreden over Thomann!

Renin
31 mei 2008, 11:12
Nou ik heb dus gekozen dat ik zelf de kosten betaal, maar voor zover ik weet is de transactie gratis.

Maandag avond was het geld al van m`n NL rekening afgeschreven ... maargoed, idd even afwachten dus :)


Datheb ik ook gedaan, maar dat betekent wel dat aan het eind van de maand de kosten hiervoor worden afgeschreven van je rekening (Rabobank). Dit gebeurt dus niet tegelijk met de afschrijving van je bestelling.

Ik heb gekozen voor de kosten zelf te betalen, want ik ga er maar vanuit dat Thomann dit niet (deels) voor mij doet.

Overigens prima service. 3 á 4 dagen wachten voor het geld er was. 3 dagen later het produkt thuisbezorgd (was wel op voorraad)

Harry
31 mei 2008, 11:34
ik ben erg tevreden over Thomann, informatie is goed, en als er iets niet duidelijk is kun je bellen. Laatst heb ik een goedkoop opnameapparaatje gekocht, maar dat ding deed niet wat ik wilde. Heb het dus met het altijd bijgeleverde retourformulier teruggestuurd, en toen kreeg ik mijn geld teruggestort. Kon zelfs de porto terugkrijgen, maar door mijn eigen laksheid is dat nog niet gebeurd.

The Mess
10 juni 2008, 20:55
Datheb ik ook gedaan, maar dat betekent wel dat aan het eind van de maand de kosten hiervoor worden afgeschreven van je rekening (Rabobank). Dit gebeurt dus niet tegelijk met de afschrijving van je bestelling.

Ik heb gekozen voor de kosten zelf te betalen, want ik ga er maar vanuit dat Thomann dit niet (deels) voor mij doet.

Overigens prima service. 3 á 4 dagen wachten voor het geld er was. 3 dagen later het produkt thuisbezorgd (was wel op voorraad)

Hoeveel kost dat dan? Ik heb laatst namelijk ook via IBAN betaald aan Thomann. Volgens rabobank.nl lijkt het trouwens gratis te zijn.

Renin
10 juni 2008, 21:11
niet zoveel, een paar euro (1á 2 meen ik), maar dat zal misschien ook wel van het bedrag afhangen. Check het in ieder geval als je grote(re) bedragen gaat overmaken.

The Mess
10 juni 2008, 22:09
niet zoveel, een paar euro (1á 2 meen ik), maar dat zal misschien ook wel van het bedrag afhangen. Check het in ieder geval als je grote(re) bedragen gaat overmaken.

plusminus 250? via rabo?

minoin
10 juni 2008, 23:24
Voor zover ik weet zijn IBAN-betalingen binnen de EU bij gedeelde-kosten altijd gratis.

Ga je buiten de EU dan betaal je voor elke transactie.
Heb een tijdje terug met een SWIFT-code een dvdtje gekocht in Australie voor 5 euri. De transactiekosten waren 27 euro....
Altijd informeren hoeveel het buiten de EU kost heb ik ervan geleerd.
Maar back ontopic :D

Don Capo
11 juni 2008, 08:42
Heb een tijdje terug met een SWIFT-code een dvdtje gekocht in Australie voor 5 euri. De transactiekosten waren 27 euro....
Altijd informeren hoeveel het buiten de EU kost heb ik ervan geleerd.
Maar back ontopic :D

:D ik moest hier best om lachen!

superken_nl
16 juni 2008, 19:36
Ik ben tevreden over Thomann!

ME 2!!!

Niks anders dan lof voor de mensen van thomann!!! :jam:

- overzichtelijke site
- persoonlijke afhandeling (telefoonnummer + foto medewerker)
- SMSje als de boel verzonden is
- goed verpakt
- laagste prijs

Enige minpuntje is dat ze bij veel artikelen weinig informatie/details vermelden.

gerbxcore
28 juni 2008, 21:53
Thomann is super!
heb er al mn gear gekocht, en ze antwoorden normaal op alle mails :)
super service!
Je moet gewoon geduld hebben, niet in stock betekend wachten, dan moet je ze niet lastig vallen met mails.

Tho
29 juni 2008, 12:46
ME 2!!!

Niks anders dan lof voor de mensen van thomann!!! :jam:

- overzichtelijke site
- persoonlijke afhandeling (telefoonnummer + foto medewerker)
- SMSje als de boel verzonden is
- goed verpakt
- laagste prijs

Enige minpuntje is dat ze bij veel artikelen weinig informatie/details vermelden.

om toch nog even te reageren; alle grote Duitse handelaren zoals Protuktiv, Schmidt, PPC music en Thomann hanteren exact de zelfde prijs.

Mr.Fingers
30 juni 2008, 12:28
Musikhaus Hermann heeft op sommige artikels een nog lagere prijs dan thomann, musikproductiv,...

Bvb: De Fender Telecaster Classic '60 kost bij thomann 530€. Bij Musikhaus Hermann heb ik dezelfde gekocht voor 499€, incl afstelbeurt. Enige "nadeel" is dat ze niet gratis verzenden, mij kostte het iets van een 19€ voor een gitaar (van Duitsland naar België, in 2 dagen)

Geoffrey
30 juni 2008, 16:29
Musikhaus Hermann heeft op sommige artikels een nog lagere prijs dan thomann, musikproductiv,...

Bvb: De Fender Telecaster Classic '60 kost bij thomann 530€. Bij Musikhaus Hermann heb ik dezelfde gekocht voor 499€, incl afstelbeurt. Enige "nadeel" is dat ze niet gratis verzenden, mij kostte het iets van een 19€ voor een gitaar (van Duitsland naar België, in 2 dagen)

Het "voordeel" bij Thomann is dat de verzendingskosten (8euro) wegvallen als je een bestelling boven de 200euro plaatst.
Tenminste toch voor België

r0cker666
18 juli 2008, 17:41
Ik wil een fender gaan bestellen bij Thomann...
Als ik betaal met me creditcard welke kosten komen er bij '
De transportkosten zijn 8 Euro toch?

Bl44t44p
18 juli 2008, 18:29
Ik wil een fender gaan bestellen bij Thomann...
Als ik betaal met me creditcard welke kosten komen er bij '
De transportkosten zijn 8 Euro toch?

Ja, verder geen kosten.



Het "voordeel" bij Thomann is dat de verzendingskosten (8euro) wegvallen als je een bestelling boven de 200euro plaatst.
Tenminste toch voor België

Geldt helaas niet voor Nederland, altijd 8 euro transportkosten.

peter_heijnen
12 augustus 2008, 10:39
Niks anders dan lof voor de mensen van thomann!!! :jam:
En zelfs de bezorger van UPS is een aardige kerel.

We tutoyeren elkaar al, dus mss moest ik maar eens even stoppen met thoman.de dacht ik zojuist...

bass blom
12 augustus 2008, 10:58
En zelfs de bezorger van UPS is een aardige kerel.

We tutoyeren elkaar al, dus mss moest ik maar eens even stoppen met thoman.de dacht ik zojuist...

bij mij komt er altijd een meisje

http://www.hetgelegevaar.nl/UPSGirl.jpeg

alleen lang niet zo lekker en met een twee keer zo dikke kont
wel wat voor rick dus :seriousf:

OT, top club thomann
ik had een snake, 8 x XLR 15 meter, was er 1 van dood
niets te zien in plug en aan blok kant..
ik mailde, wat nu?
we sturen een nieuwe en je hoeft de oude niet op te sturen

rickert
12 augustus 2008, 20:34
Als ze net zo'n kop heeft vind ik het prima:D

JipStoop
14 augustus 2008, 09:49
Gister van UPS eindelijk (ik was er steeds niet :)) mijn chromen Fender strat slagplaat ontvangen. Zat in een doos met luchtzakken. Prima service vind ik.

Thundermane
15 augustus 2008, 16:54
Ik heb een vraagje...
http://www.thomann.de/nl/bc_rich_warbeast_wmd.htm
Kan dit? :p
Heb het al geplaatst bij twijfel over advertentie, want ik vind deze prijs voor de features te gek voor woorden.
Als alles klopt ga ik denk k sparen voor deze, en dan niet eens voor de vorm :p

JipStoop
15 augustus 2008, 16:57
Datzelfde heb ik met deze gitaar:
http://www.thomann.de/nl/gibson_explorer_76.htm
EMG Zakk Wylde setje erin en gaan met je banaan :)

Thundermane
15 augustus 2008, 17:15
Datzelfde heb ik met deze gitaar:
http://www.thomann.de/nl/gibson_explorer_76.htm
EMG Zakk Wylde setje erin en gaan met je banaan :)
Eerlijk gezegd zou ik dan toch gaan voor de BC Rich, als je kijkt naar prijs en features.
Ik kan me moeilijk voorstellen hoe je zo'n prijs aan gitaar kan hebben als ie een original floyd rose heeft.

pol
18 augustus 2008, 11:04
wat prijs en features ? je gaat een gibson explorer toch niet vergelijken met een koreaanse bc-rich ?

andere pickups zijn ook niet persé nodig bij die gibson. Emg's zou ik al zeker niet doen, liever een passieve duncan custom ofzo, klinkt wel wat zuiverder als die stock 500T, alhoewel die ook niet zo slecht is.

JipStoop
18 augustus 2008, 11:06
Waarom geen EMG's in een Explorer ?
Ik zou ze zelf ook liever in een LP Standard zien, dat dan weer wel.

pol
18 augustus 2008, 14:34
om dezelfde reden dat meer mensen niet van EMG's houden, ik vind ze zeker niet slecht, maar een beetje aan de klinische kant.. dat en mijn versterker klinkt van zichzelf al heel zuiver en combineert beter met passieve pups.

kwestie van smaak he, misschien binnenkort nog eens testen in combinatie met mijn mesa rectifier, misschien dat het daarmee wel beter samengaat.

tabmaniac
18 augustus 2008, 16:59
ik heb al een paar reacties gezien betreft de info bij de producten, dat is makkelijk te verklaren..

de Duitse thomann is de meest uitgebreide die er is, de rest ( zoals de NL versie ) is dat minder.

Als je bijvoorbeeld bij de Duitse thomann naar gitaren --> electrische --> stratocaster gaat, kun je hier vermelden welke specs jij aan je gitaar zou wensen, deze gitaren pakt hij allemaal bij elkaar en klaar is kees, je hebt alle gitaren uit de stratocaster catalogus naar joun smaak te pakken, incl. prijs.

Thundermane
19 augustus 2008, 11:43
wat prijs en features ? je gaat een gibson explorer toch niet vergelijken met een koreaanse bc-rich ?

andere pickups zijn ook niet persé nodig bij die gibson. Emg's zou ik al zeker niet doen, liever een passieve duncan custom ofzo, klinkt wel wat zuiverder als die stock 500T, alhoewel die ook niet zo slecht is.
Ik ben niet gebonden aan merken, ik let vooral op wat een gitaar te bieden heeft, en zover ik weet heeft die BC Rich een prima afwerking.
Daarnaast zit er een original floyd op etc. etc.
Van mij hoeft er idd niet zo nodig EMG op te zitten hoor, en ik denk idd Seymour Duncans goed zouden passen op zo'n gibson explorer.
Maarja ik vind qua features bij voorbaat die BC Rich beter dan die Kipson als je kijkt naar de prijs.

pol
19 augustus 2008, 13:02
prima, maar het blijft een koreaan, ga dan met epiphone vergelijken, bv deze hier..

http://www.thomann.de/be/epiphone_futura_custom_fx_me.htm

ook met originele floyd, als je dat je ding is. Ik verkies vaste bruggen.

Thundermane
19 augustus 2008, 18:04
prima, maar het blijft een koreaan, ga dan met epiphone vergelijken, bv deze hier..

http://www.thomann.de/be/epiphone_futura_custom_fx_me.htm

ook met originele floyd, als je dat je ding is. Ik verkies vaste bruggen.
Ja maar dan mis je wat details.
Aanvankelijk is een tremolo ook niet mijn ding, maar een original floyd ownt gewoon.
Die epiphone heeft trouwens ook minder speling met de tremolo, minder goed dus dan bij de BC rich.
Ook heb ik al wat negatieve verhalen gehoord over de afwerking van de prophecy gitaren van Epiphone.
Wel super mooie gitaren trouwens, absoluut mijn ding wat betreft uiterlijk.
En tsja actieve EMG, original floyd, op een gitaar van €517 is idd wel indrukwekkend.
Maarja, let op de details ;)

Kellet
22 augustus 2008, 17:32
Music Store en Thomann zijn echt goeie winkels, man. En ze reageren snel en duidelijk op emails.
Ik ga binnenkort een vervangende EDGE Pro Tremolo voor mijn Ibanez bij Thomann bestellen.

OT: Noemen ze in duitsland elementen 'Pus' ?! Zag ik staan op Music Store :satisfie:.

JipStoop
22 augustus 2008, 17:51
OT: Noemen ze in duitsland elementen 'Pus' ?! Zag ik staan op Music Store :satisfie:.

PickUpS :)

Niet logisch, maar zeker niet onmogelijk

Trocar
23 augustus 2008, 00:20
Ik kreeg gisteren van Thomann.de een SMSje(!) dat mijn pakketje op de post was, vandaag binnen. Mijn eerste bestelling bij hen en alles zoals het hoort.

budje
23 augustus 2008, 09:37
Ik kreeg gisteren van Thomann.de een SMSje(!) dat mijn pakketje op de post was, vandaag binnen. Mijn eerste bestelling bij hen en alles zoals het hoort.

jaloers, bij mij zat er een week tussen het smsje en dat het er was (mijn pakketje woog wel 18 kilo, misschien heeft dat er iets mee te maken :eek: )

Kellet
23 augustus 2008, 14:15
PickUpS :)

Niet logisch, maar zeker niet onmogelijk

Ik zou zeggen Pups. Maar ik dacht in eerste instantie dat ze ze echt pus noemde omdat op de nederlandse versie gewoon 'Elementen' staat, en geen vreemde afkorting :soul:.

rickert
1 september 2008, 12:01
Vandaag een order laten cancellen. Iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat het geld teruggestort is?

Il_Falco
3 september 2008, 21:16
weet er iemand hoeveel extra het kost als ze het pakketje thuis komen bezorgen? hoe zit dat dan in elkaar? wie heeft er ervaring mee?
Ik woon overigens in België. en ben van plan om meer dan 200 euro te bestellen dus die 8 euro komt er niet bij.
bedankt!

budje
3 september 2008, 21:20
weet er iemand hoeveel extra het kost als ze het pakketje thuis komen bezorgen? hoe zit dat dan in elkaar? wie heeft er ervaring mee?
Ik woon overigens in België. en ben van plan om meer dan 200 euro te bestellen dus die 8 euro komt er niet bij.
bedankt!


je geeft net je eigen antwoord al!!

Henri H
4 september 2008, 09:43
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1736928&postcount=47

caliban
4 september 2008, 12:15
Dinsdag een pakje bij Thomann besteld, betaald met visa en nog geen bericht gekregen dat het vertrokken is. Op de site stond alles wat ik heb besteld thans op beschikbaar.

Il_Falco
4 september 2008, 20:14
je geeft net je eigen antwoord al!!

Ja maar als Dhl dat pakje komt thuis afgeven en ik betaal bij ontvangst, betaal ik dan niets extras aan dhl? dat was eigelijk mijn vraag; ik zei de rest erbij zodat je rand informatie had :D

caliban
4 september 2008, 23:39
Ja maar als Dhl dat pakje komt thuis afgeven en ik betaal bij ontvangst, betaal ik dan niets extras aan dhl? dat was eigelijk mijn vraag; ik zei de rest erbij zodat je rand informatie had :D
Heb ik me ook al afgevraagd, kon het niet direct op hun site vinden.

Geoffrey
5 september 2008, 17:38
Dinsdag een pakje bij Thomann besteld, betaald met visa en nog geen bericht gekregen dat het vertrokken is. Op de site stond alles wat ik heb besteld thans op beschikbaar.

Stuur hen een mail.. je krijgt snel reactie, zelf op zaterdag!

caliban
5 september 2008, 23:00
Bestelling is aangekomen :cheerup: . Snelle jongens bij Thomann.

Il_Falco
10 september 2008, 10:58
Heb je het nu via dhl laten overkomen?

caliban
10 september 2008, 14:18
Heb je het nu via dhl laten overkomen?
Via de gewone pakjesdienst, geen idee welke dat is eigenlijk, maar met visa betaald, dus niet onder rembours (of hoe heet dat).

pol
10 september 2008, 14:22
ze beginnen traag te worden vind ik, duurt ook lang voor ik reactie krijg op een mail om te vragen waar mijn bestelling blijft.

Volgende keer bestel ik wel terug onder rembours, die pakjes sturen ze dadelijk uit.

rocker_71
10 september 2008, 15:12
Klopt, ik heb net mijn eerste bestelling gedaan en het gaat niet echt snel. Bij musicallin heb ik het de volgende dag in huis, maar dit is wel internationaal natuurlijk, is wel wat anders....

Ik heb nu een briefje thuis dat ze langsgeweest zijn (zat op werk) en dat ze donderdag weer komen. Nou, donderdag ben ik er weer niet (weer op mijn werk). Hopelijk gaat het pakketjke dan niet terug naar Thomann.

Weet iemand dat; pakketje gaat toch gewoon naar het postkantoor?

Il_Falco
10 september 2008, 17:34
Om op je vraag te antwoorden: geen id

Ik heb vanmorgn mijn bestelling geplaatst en smiddags kreeg ik op hun site te zien wie mijn order behandeld. :)

Steven Otto
10 september 2008, 20:18
Zaterdagavond bestelling gemaakt.
Maandag zag ik wie mijn bestelling doet.
Gister confirmation mail.

Nu maar wachten tot het komt :)


Meestal wordt het pakketje bij de buren bezorgd Rocker_71. Dan krijg jij een briefje door de bus. En anders gewoon bij het postkantoor ja. Kan je hem daar ophalen :)

rickert
11 september 2008, 12:45
Pfff bijna 2 weken geleden een order moeten cancellen, en nog steeds geen geld terug van ze. Schiet lekker op zo, ik blijf mailen.

m@rijn
11 september 2008, 19:47
Hallo,

Ik heb een zgn. wishlist samengesteld op thomann, maar ik vroeg mezelf nu af of het echt lucratief is om dergelijke aankopen (8€ verzendingskosten) te laten overkomen via duitsland. Dit is mijn lijstje:

http://www.thomann.de/be/wishlist.html?mlhid=66419

Van die pakjes snaren koop ik er wel telkens 2. Dank u

Henri H
12 september 2008, 00:00
Hallo,

Ik heb een zgn. wishlist samengesteld op thomann, maar ik vroeg mezelf nu af of het echt lucratief is om dergelijke aankopen (8€ verzendingskosten) te laten overkomen via duitsland. Dit is mijn lijstje:

http://www.thomann.de/be/wishlist.html?mlhid=66419

Van die pakjes snaren koop ik er wel telkens 2. Dank uhehe, dan moet je ons ook even je cookie erbij leveren want nu is "jouw" wish list leeg :noob:

m@rijn
12 september 2008, 00:10
idd, sorry, verkeerd linkje :)

http://www.thomann.de/be/wishlist_4u_2cc0b71601a9.html

Henri H
12 september 2008, 00:37
Ja, op zo'n bedragje is €8,- bezorgkosten wel veel ja....
Misschien kan het net uit? Kweenie hoor, maar volgens mij kost een losse plectrum bij een winkel bij mij in de buurt al gauw een euro dus met 12 plectrums voor 4 euro heb je het er al weer uit.

Steven Otto
12 september 2008, 16:45
Ik zou het wel gewoon doen, want je gaf aan dat je twee van die setjes van snaren gaat bestellen. Maar ja, het scheelt uit eindelijk niet veel met een lokaal winkeltje denk ik.
Trouwens, waarom zitten ook twee plaatjes van een zakdoek met een knoop erin? :dontgeti:
Knoop in je zakdoek :dontgeti:

m@rijn
12 september 2008, 17:37
knoop? zakdoek? :)

rocker_71
13 september 2008, 19:02
Gisteren gelukkig wel thuis, dus ik heb mijn goodies weer binnen (footswitch voor amp en snaren, valt mee).

Die gast van UPS zei wel dat als ze je de 3e keer weer niet thuis aantreffen, dan gaat de bestelling terug naar het depot in Schiedam :nervous:

Il_Falco
30 september 2008, 19:28
Mijn pakje bleef lang weg en ik had een mail gestuurd naar thomann. (in het nederlands natuurlijk. ze vroegen om het in het engels te sturen. heb ik gedaan en ik kreeg dit terug:

Hi there,
I have forwarded the information to DHL and I am now waiting for the matchcode for your parcel. I will contact you as soon as I get the information.

Best regards

Bianca Kühnert Lima

Musikhaus Thomann
Inhaber Hans Thomann
Treppendorf 30
96138 Burgebrach
HRA Bamberg Nr. 8988




Daarna Kreeg ik dit:


Hi there Mike,

Please can you complete the no claims statement, you need to copy and paste this into your reply with your name and address underneath and then send it back to me either by fax or email attachement and signed with date. We need this statement so we can make a claim against the shipping company for the loss to your order.

I, (customer name) , have not and will not make a claim against the loss that occured to parcel (parcel nr 977418557058 ). I overgive this right to Musikhaus Thomann.


Best regards

Bianca Kühnert Lima

Musikhaus Thomann
Inhaber Hans Thomann
Treppendorf 30
96138 Burgebrach
HRA Bamberg Nr. 8988




Wat is er gaande? wat moet ik juist onderteken? waarom? kan iemand me hiermee helpen? Al eens zoiets meegemaakt?

Henri H
30 september 2008, 21:45
Nooit meegemaakt!
Erg vreemd.
Ik zou denk ik om een toelichting vragen.

hendrix2
4 oktober 2008, 12:32
Ik ben van plan om vandaag ook weer een hoop snaren te gaan bestellen. Nu vroeg ik me juist af of er extra kosten bijkomen.

Blijkbaar levert DHL het nu aan huis en die rekenen blijkbaar wat extra aan als je Cash on Delivery kiest (mogelijkheid voor belgie, niet voor nederland). Nu is mijn vraag: wat rekenen ze extra aan?

Ik zou het namelijk lullig vinden als ik nog redelijk wat extra moet betalen... Dan ben ik namelijk mijn voordeel van voor meer dan 200 euro bestellen kwijt...

caliban
4 oktober 2008, 13:04
Mijn pakje bleef lang weg en ik had een mail gestuurd naar thomann. (in het nederlands natuurlijk. ze vroegen om het in het engels te sturen. heb ik gedaan en ik kreeg dit terug:

Hi there,
I have forwarded the information to DHL and I am now waiting for the matchcode for your parcel. I will contact you as soon as I get the information.

Best regards

Bianca Kühnert Lima

Musikhaus Thomann
Inhaber Hans Thomann
Treppendorf 30
96138 Burgebrach
HRA Bamberg Nr. 8988




Daarna Kreeg ik dit:


Hi there Mike,

Please can you complete the no claims statement, you need to copy and paste this into your reply with your name and address underneath and then send it back to me either by fax or email attachement and signed with date. We need this statement so we can make a claim against the shipping company for the loss to your order.

I, (customer name) , have not and will not make a claim against the loss that occured to parcel (parcel nr 977418557058 ). I overgive this right to Musikhaus Thomann.


Best regards

Bianca Kühnert Lima

Musikhaus Thomann
Inhaber Hans Thomann
Treppendorf 30
96138 Burgebrach
HRA Bamberg Nr. 8988




Wat is er gaande? wat moet ik juist onderteken? waarom? kan iemand me hiermee helpen? Al eens zoiets meegemaakt?
Jij moet denk ik die twee regeltjes kopiëren, de lege dingen invullen, en naar haar terugsturen. Hoe je moet signeren weet ik wel niet, misschien gewoon even afdrukken, handtekening erop, inscannen en dan mailen.
DHL is blijkbaar je pakje kwijtgeraakt.

Geoffrey
4 oktober 2008, 16:15
Ik ben van plan om vandaag ook weer een hoop snaren te gaan bestellen. Nu vroeg ik me juist af of er extra kosten bijkomen.

Blijkbaar levert DHL het nu aan huis en die rekenen blijkbaar wat extra aan als je Cash on Delivery kiest (mogelijkheid voor belgie, niet voor nederland). Nu is mijn vraag: wat rekenen ze extra aan?

Ik zou het namelijk lullig vinden als ik nog redelijk wat extra moet betalen... Dan ben ik namelijk mijn voordeel van voor meer dan 200 euro bestellen kwijt...

Wat ze extra rekenen weet ik niet.. maar waarom betaal je niet met Visa..?

pol
4 oktober 2008, 16:18
ze rekenen 10 euro voor COD.
ik betaal ook gewoon met visa nu, is even snel.

hendrix2
4 oktober 2008, 21:10
Ik heb geen visa en moet er voorlopig ook geen.

grizzly
12 oktober 2008, 19:15
Vorige week bij Thomann allerlei gitaaronderdelen en gereedschap besteld. Met VISA betaald. Een dag later kreeg ik een SMS dat het was verzonden.
2 dagen later al in de bus. Zeer snel en correcte service.
Daar zou ik direct weer bestellen.
De andere spullen besteld bij Guitar supplies.
Het duurde maar 2 dagen langer en de service was zeker net zo uitstekend. Goed bedrijf en doet niet moeilijk als eens iets verkeerd gaat.
Beiden een aanrader voor je gitaar spulletjes.

episua
15 oktober 2008, 20:26
Ik heb een laatst een Epiphone jumbo 17" jazz Koffer daar besteld. Bleek het ding maar 16" te zijn. Kortom, een verkeerde omschrijving op hun site. Helaas ben ik diegene die van hun de verzendkosten moet betalen wanneer ik 'm terug stuur. Dat kost me zoveel dat ik de koffer maar in mijn bezit houdt.

Megadeth22
22 oktober 2008, 23:43
Ik heb daar mijn Schecter Blackjack C-7 gehaald. Goeie site. Jammer dat ze de Hellraiser niet meer hadden :hippie:

Kim Wilson
23 oktober 2008, 08:31
Dat vin'k gek. Als je een Hellraiser wil, ga je toch naar een zaak die een Hellraiser heeft? :???:

Harry
23 oktober 2008, 15:03
weet je het zeker? Ik kon de bon van TNT naar ze mailen voor teruggave van mijn portokosten.


Ik heb een laatst een Epiphone jumbo 17" jazz Koffer daar besteld. Bleek het ding maar 16" te zijn. Kortom, een verkeerde omschrijving op hun site. Helaas ben ik diegene die van hun de verzendkosten moet betalen wanneer ik 'm terug stuur. Dat kost me zoveel dat ik de koffer maar in mijn bezit houdt.

Megadeth22
23 oktober 2008, 17:39
Dat vin'k gek. Als je een Hellraiser wil, ga je toch naar een zaak die een Hellraiser heeft? :???:
Ik kon in heel Europa niet eens een Blackjack vinden, laat staan een Hellraiser. (Mijn laatste optie was dus thomann, waar op de site stond "Stock: Aanvragen" dus gebeld blabla ze hadden de laatste nog)

Dus dan was de optie uit de USA halen, maar dat duurde weken misschien maanden en werd heeeel duur. :confused:

vinkske
23 november 2008, 13:06
Heb veel gekocht in Duitsland en laten versturen, we hebben de hele PA met de band daarvandaan laten komen en daarna nog es de Flightcases en dat was echt perfect geregeld bij Thomann!

Heb echter veel mindere ervaringen met www.musicstore.de, deze was wel goedkoop, maar een GEKLOOI om alles goed in huis te krijgen! Heb daar een ENGL 670SE met Z12 floorboard en 4x12" cabinet gekocht, inclusief kabels. Zo moeilijk moet dat voor een gigantische gitaarwinkel toch niet zijn om te versturen. Ik kreeg alles in etappes op het verkeerde adres geleverd, de verkeerde vesterker (!) (EL34 ipv 6L6 buizen), een midikabel van 1,2 meter (waardoor mijn floorboard letterlijk aan mijn versterker bungelde), een SIGNAALKABEL in plaats van SPEAKERkabel, en het heeft in totaal - na versturen - meer dan 3 maanden geduurd voor ik alles goed in huis had, en ik heb er denk ik wel 45 keer over moeten bellen (zelfs de spaanstalige telefoniste die ik per ongeluk aan de lijn had ken me al bij naam). Ze waren mijn versterker op een gegeven moment zelfs gewoon kwijt!

Bij Thomann geen problemen - alles snel en goed geleverd.

Il_Falco
29 november 2008, 16:51
hmm

Overlaatst een besteling geplaatst via thomann. een beetje later (uit oog verloren door drukte thuis) geld overgemaakt en via mail de bevestiging gezonden. krijg ik een mail terug:


Hi there ,

Sorry but yesterday your order has been cancelled .

Please replace it online .


If you have any further questions, please do not hesitate to get in touch.

Best regards

Stefano Ivan Caló

Musikhaus Thomann
Inhaber Hans Thomann
Treppendorf 30
96138 Burgebrach
HRA Bamberg Nr. 8988

Tel:0049 9546-9223 55
Fax: 0049 9546-9223 24

_ _
/ | | | Musikhaus Thomann Internet-Cyberteam
/ |__ | |___ ___ ____ ___ ____ _ ___ _ ___ ________________
/_ __|| __ \/ \| _ \/_ \|__ \ | / \| /| | | / \/ :-) \ | \ / | | __| | | /| |__ |
| |\ / | | | | |/ <> | | | | || | | | international@thomann.de
\___||_| |_\___/|_| |_| |_|\_____\|_| |_||_| |_| www.thomann.de



Hoe moet het verder?

budje
29 november 2008, 17:25
Hi there ,

Sorry but yesterday your order has been cancelled .

Please replace it online .


If you have any further questions, please do not hesitate to get in touch.

Best regards



Wat denk je?

kokeleko
12 december 2008, 19:12
Ik ben afgelopen juni in hun winkel geweest in Treppendorf was er op vakantie in de buurt, mooie grote winkel.

Nou heb ik weer een bestelling lopen, zijn ze ineens overgestapt op UPS.
Mijn inmiddels tientallen eerdere bestellingen gingen via de normale post geloof.
Komt er op neer dat de normale koeriersdienst die ze gewoonlijk brengt dus niet komt, dat is wel jammer want hij legt het altijd in mijn openstaande schuurtje als ik er niet ben.

Die lui van UPS heb ik nare ervaring mee, MP deed ook altijd zaken met UPS, was voor mij een reden om met MP te kappen.
Ze wilden niet bij de buren afleveren etc etc, moeilijk doen dus, ik mot toch wel gewoon werken nietwaar?

Moraal van het verhaal, Thomann zou nog succesvoller zijn als het leveringsnetwerk net zo behulpzaam en vriendelijk zou zijn als Thomann zelf.

budje
12 december 2008, 19:55
Ik ben afgelopen juni in hun winkel geweest in Treppendorf was er op vakantie in de buurt, mooie grote winkel.

Nou heb ik weer een bestelling lopen, zijn ze ineens overgestapt op UPS.
Mijn inmiddels tientallen eerdere bestellingen gingen via de normale post geloof.
Komt er op neer dat de normale koeriersdienst die ze gewoonlijk brengt dus niet komt, dat is wel jammer want hij legt het altijd in mijn openstaande schuurtje als ik er niet ben.

Die lui van UPS heb ik nare ervaring mee, MP deed ook altijd zaken met UPS, was voor mij een reden om met MP te kappen.
Ze wilden niet bij de buren afleveren etc etc, moeilijk doen dus, ik mot toch wel gewoon werken nietwaar?

Moraal van het verhaal, Thomann zou nog succesvoller zijn als het leveringsnetwerk net zo behulpzaam en vriendelijk zou zijn als Thomann zelf.

En precies dit moet je naar hun mailen, ipv naar ons :hippie:

kokeleko
13 december 2008, 08:33
Ik zal het niet weer doen.

Il_Falco
13 december 2008, 14:56
hmm

Overlaatst een besteling geplaatst via thomann. een beetje later (uit oog verloren door drukte thuis) geld overgemaakt en via mail de bevestiging gezonden. krijg ik een mail terug:


Hi there ,

Sorry but yesterday your order has been cancelled .

Please replace it online .


If you have any further questions, please do not hesitate to get in touch.

Best regards

Stefano Ivan Caló

Musikhaus Thomann
Inhaber Hans Thomann
Treppendorf 30
96138 Burgebrach
HRA Bamberg Nr. 8988

Tel:0049 9546-9223 55
Fax: 0049 9546-9223 24

_ _
/ | | | Musikhaus Thomann Internet-Cyberteam
/ |__ | |___ ___ ____ ___ ____ _ ___ _ ___ ________________
/_ __|| __ \/ \| _ \/_ \|__ \ | / \| /| | | / \/ :-) \ | \ / | | __| | | /| |__ |
| |\ / | | | | |/ <> | | | | || | | | international@thomann.de
\___||_| |_\___/|_| |_| |_|\_____\|_| |_||_| |_| www.thomann.de



Hoe moet het verder?



Ik heb idd contact opgenomen met thomann. alles is in orde gekomen. het zijn gasten die geen problemen maken :) Een dikke plus aan klantenservice!

Swan
13 december 2008, 17:43
Ik ben afgelopen juni in hun winkel geweest in Treppendorf was er op vakantie in de buurt, mooie grote winkel.

Nou heb ik weer een bestelling lopen, zijn ze ineens overgestapt op UPS.
Mijn inmiddels tientallen eerdere bestellingen gingen via de normale post geloof.
Komt er op neer dat de normale koeriersdienst die ze gewoonlijk brengt dus niet komt, dat is wel jammer want hij legt het altijd in mijn openstaande schuurtje als ik er niet ben.

Die lui van UPS heb ik nare ervaring mee, MP deed ook altijd zaken met UPS, was voor mij een reden om met MP te kappen.
Ze wilden niet bij de buren afleveren etc etc, moeilijk doen dus, ik mot toch wel gewoon werken nietwaar?

Moraal van het verhaal, Thomann zou nog succesvoller zijn als het leveringsnetwerk net zo behulpzaam en vriendelijk zou zijn als Thomann zelf.

op je werk laten afleveren?

kokeleko
13 december 2008, 17:45
Dat heb ik overwogen, ik zie het wel.

kokeleko
17 december 2008, 18:43
Ik heb dus maandag na de eerste leverpoging aangegeven aan UPS dat het op mijn werk kan worden afgeleverd.
Tot op vandaag niks gezien, is nog steeds in "transit".
Morgen staat als opgegeven leverdatum, gister stond vandaag als opgegeven leverdatum.

Thomann heb ik gemaild, en zij hadden meer problemen met SelektVracht en DHL in Nederland.
Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, die gaan dus door met UPS

Op deze manier is mijn bestelling 2 weken onderweg, met aftrek van het bankgebeuren, maar toch.

Dus als ik weer wat bestel moet ik of een week vrij nemen of het ophalen.

vipskate
20 december 2008, 17:06
kan je ook onder rembours betalen bij thomann?

Trocar
20 december 2008, 21:29
Dat ligt eraan waar je woont:

Cash On delivery is now slowly being ruled out by most of our couriers. Currently we can offer COD payment in the following countries;

Spain, Portugal, Belgium, Luxemburg, France, and Austria.

vipskate
21 december 2008, 11:25
ik betaal het liefst onder rembours, ik ga eender deze dagen iets bestellen bij thomann

vulvasonic
22 december 2008, 22:10
Betalen bij aflevering, is dat per definitie 'onder rembours'?
Ik verwacht namelijk binnenkort een pakketje van ze en ik heb gevraagd of ik kon afrekenen bij aflevering. Hij wist niet of daar extra kosten aan verbonden waren. In Duitsland schijnt dat 2,5 euro per pakket te kosten.

Ik ben dus benieuwd naar het bedrag wat ik moet bijbetalen (het gaat om twee pakketjes).
Iemand?

Henri H
22 december 2008, 22:30
Voor zover ik weet komt dat wel op hetzelfde neer ja... dokken dus ;)

Mr.Fingers
23 december 2008, 00:27
Bij "ons" (in Belgenland) is het 10€ extra kosten

Speulert
25 december 2008, 11:41
Hoelang duurt het leveren doorgaans?
Ik heb een geluidskaart en midicontroller besteld.
De producten staan aangegeven als op voorraad.
Betaling ontvangen op 20-12.
Maar er blijft staan status: Not yet processed - Order will soon be commissioned and shipped.

En op mails wordt niet gereageerd

Henri H
25 december 2008, 12:00
Hoelang duurt het leveren doorgaans?
Ik heb een geluidskaart en midicontroller besteld.
De producten staan aangegeven als op voorraad.
Betaling ontvangen op 20-12.
Maar er blijft staan status: Not yet processed - Order will soon be commissioned and shipped.

En op mails wordt niet gereageerdTja, zal het met de kerst te maken kunnen hebben....... ?
Meestal heb je je spulletjes met een weekje wel binnen.

Speulert
25 december 2008, 12:25
Ohwja natuurlijk,Kerstdrukte.was dat even vergeten.Ja ik word altijd zo ongeduldig als ik nieuw spullen heb besteld.

vulvasonic
25 december 2008, 22:10
Ohwja natuurlijk,Kerstdrukte.was dat even vergeten.Ja ik word altijd zo ongeduldig als ik nieuw spullen heb besteld.

Ik heb afgelopen maandag wat bij ze besteld en de persoon die ik aan de lijn had vertelde me al dat het i.v.m. de kerstdrukte inderdaad niet eerder dan ergens in januari geleverd kon worden.

guitarkid
26 december 2008, 16:24
Ik heb een laatst een Epiphone jumbo 17" jazz Koffer daar besteld. Bleek het ding maar 16" te zijn. Kortom, een verkeerde omschrijving op hun site. Helaas ben ik diegene die van hun de verzendkosten moet betalen wanneer ik 'm terug stuur. Dat kost me zoveel dat ik de koffer maar in mijn bezit houdt.

Dat is erg vreemd... Laatst iets besteld bij Thomann en toen ik het kreeg dacht ik dat er iets niet in orde was. Thomann gemailed en twee dagen later werd het pakket opgehaald op hun kosten en kreeg ik per omgaande een ander apparaat. Zonder kosten van mijn kant. En het ergste was dat ik me nog vergist had ook, want het apparaat bleek wel in orde. Schaamde me, maar wel een erg goede service van Thomann..!!!
In jouw geval ligt de fout blijkbaar ook nog bij Thomann.

Gr. C.

shagbal
2 februari 2009, 15:36
Ik heb ook wat bij thomann besteld..maar ik weet totaal niet hoe ik naar het buitenland moet overschrijven:???:

dit is wat ik in mijn mail heb gekregen:

Please transfer 219.00 EUR with the following note:-
'pre-payment 200906.15384, cust.no. 2880415' to our bank
account:

Bank Name: Deutsche Bank
Swift Code: DEUT DE DB 762
IBAN: DE 19 7607 0024 0811 5008 00
Address: Lange Str. 37
D-96047 Bamberg
Germany
Recipient: Musikhaus Thomann

Ik weet niet waar ik het heen moet sturen? naar de deutsche bank? :???: tis voor mij iig een raadsel....ik heb gewoon de postbank (Mijnpostbank).


wie o wie wil mij eventjes helpen?

beruk
2 februari 2009, 15:43
Zie:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/level2/0,2818,1859_180488,00.html
Easy peasy, succes

Geoffrey
2 februari 2009, 15:46
Je hebt het IBAN-nummer nodig..
(deze dus: IBAN: DE 19 7607 0024 0811 5008 00)
Dit is hun rekeningnummer.. en dan doe je gewoon een overschrijving naar het buitenland.. dit zou een optie moeten zijn als je internet-banking doet.
Dan vul je ook nog de rest van hun gegevens in..

guitarkid
2 februari 2009, 16:17
Ik heb ook wat bij thomann besteld..maar ik weet totaal niet hoe ik naar het buitenland moet overschrijven:???:

dit is wat ik in mijn mail heb gekregen:

Please transfer 219.00 EUR with the following note:-
'pre-payment 200906.15384, cust.no. 2880415' to our bank
account:

Bank Name: Deutsche Bank
Swift Code: DEUT DE DB 762
IBAN: DE 19 7607 0024 0811 5008 00
Address: Lange Str. 37
D-96047 Bamberg
Germany
Recipient: Musikhaus Thomann

Ik weet niet waar ik het heen moet sturen? naar de deutsche bank? :???: tis voor mij iig een raadsel....ik heb gewoon de postbank (Mijnpostbank).


wie o wie wil mij eventjes helpen?

Hallo Shagbal.

Je vult gewoon "Thomann" + adres etc in.

Denk er ook even aan dat je bij de kosten "Shared" invult. Dan betaal je verder niets extra. Verder dus gewoon op de Postbank-site de bovenstaande gegevens invullen bij "overschrijvingen naar buitenland". Wijst zichzelf...
Ik ga er nu wel vanuit dat je e.e.a. via Internet doet....

Sucses, C.

shagbal
2 februari 2009, 16:48
Kutzooi, ik ben helaas vergeten Thomann in te vullen.. ik heb alleen dde Iban en de Swftcode ingevult + mijn customer nr en mijn bestellingsnummer..

Zal dit voldoende zijn? ik hoop namelijk niet dat mijn geld weg is :dontgeti:

Dirk_Hendrik
2 februari 2009, 18:56
Dan is je geld weg ja. Dat wordt dan ingepikt door de postbank/ING.

Serieus,
Ik ben er al verbaasd over dat je mijnpostbank een betaling zonder naam accepteert.

en verder,
Dan bel je ze toch gewoon even?

shagbal
2 februari 2009, 20:19
Hebben ze daar NE/ENG werknemers dan?

ja het geld is nu al verzonden...staat bij de transfer: Deutsche Bank :???: ik heb ook geen bevestigingsmail gehad dat ze het geld hebben ontvangen. ik begrijp er echt geen fuck van om eerlijk te wezen...

guitarkid
2 februari 2009, 20:38
Hebben ze daar NE/ENG werknemers dan?

ja het geld is nu al verzonden...staat bij de transfer: Deutsche Bank :???: ik heb ook geen bevestigingsmail gehad dat ze het geld hebben ontvangen. ik begrijp er echt geen fuck van om eerlijk te wezen...

De ontvangstbevestiging van het geld duurt een paar dagen, omdat het naar een buitenlandse rekening gaat.
Je moet even inloggen op jouw "customer page" op de Thomann-site en daar kun je de status van je bestelling zien. Ik neem aan dat je wel een account hebt aangemaakt met een inlognaam en een wachtwoord.
Zo niet, bellen of mailen en de situatie uitleggen. Geen paniek, je bent niet de eerste en zeker niet de laatste.....

Sucses, C.

shagbal
2 februari 2009, 21:08
Nee hopelijk niet nee :)

Zo heb ik het geld verstuurt:

pre-payment xxxxxx.xxxxx, cust.no. xxxxxxx

Naam: Deutsche Bank
Iban : blablabla
BIC: blabla
Straat: Lange Str. 37
D-96047 Bamberg
Germany

Ik heb dus de naam en adres volgens mij verkeerd ingevoerd...ik heb niks over thomann erin gezet :mad: hadden ze wel duidelijker moeten vermelden :mad:

Ik ben ook zo'n held met internetbankieren....sjongejonge

guitarkid
3 februari 2009, 10:04
Nee hopelijk niet nee :)

Zo heb ik het geld verstuurt:

pre-payment xxxxxx.xxxxx, cust.no. xxxxxxx

Naam: Deutsche Bank
Iban : blablabla
BIC: blabla
Straat: Lange Str. 37
D-96047 Bamberg
Germany

Ik heb dus de naam en adres volgens mij verkeerd ingevoerd...ik heb niks over thomann erin gezet :mad: hadden ze wel duidelijker moeten vermelden :mad:

Ik ben ook zo'n held met internetbankieren....sjongejonge

Volgens mij klopt dat adres wel, alleen bij naam begunstigde moet dus Thomann staan en bij plaats begunstigde Bamberg. En altijd bij kostenverrekening "Kosten delen (shared)" invullen. Maar nogmaals, neem even contact met ze op, dat kan een hoop schelen en geeft jou waarschijnlijk wat rust... ! Geen Nederlands sprekenden, overigens, maar met evt. Engels kom je een eind.

Gr. C.

En voor wat het waard is: ik heb ook behoorlijk zitten klooien, de eerste keer.... :)

hole
3 februari 2009, 15:49
Als het IBAN en BIC juist is, komt het bij de juiste terecht.

Naam wordt (vaak) niet eens gechecked bij IBAN betalingen

guitarkid
3 februari 2009, 16:40
Als het IBAN en BIC juist is, komt het bij de juiste terecht.

Naam wordt (vaak) niet eens gechecked bij IBAN betalingen

Kortom, no problem....!!! :dance:

Gr. C.

shagbal
3 februari 2009, 21:50
Ik heb het nu echt gehad met Thomann :mad:

Ik kreeg een mailtje terug dat het goed zal komen met mijn geld..ik blij.
mijn geld is dus nu gestort maar nog niet ontvangen door thomann. maar zoals jullie al zeiden: het duurt fftjes voordat het aankomt.

Nu mijn 2de probleem: op de site stond dat het product binnen 2 a 5 dagen zal arriveren. Nu is dat ineens verandert in 'On Request'. ze weten dus niet wanneer de dealer hem levert. ik vind dit ontzettend kut omdat mijn geld dus allang weg is.:mad::mad:

Ik wil mijn geld terug ( ze hebben het nog niet ontvangen, god mag weten waar het is).

Kortom: tiefes-thomann. ik bestel er nooit meer wat.

budje
3 februari 2009, 21:55
Ik heb het nu echt gehad met Thomann :mad:

Ik kreeg een mailtje terug dat het goed zal komen met mijn geld..ik blij.
mijn geld is dus nu gestort maar nog niet ontvangen door thomann. maar zoals jullie al zeiden: het duurt fftjes voordat het aankomt.

Nu mijn 2de probleem: op de site stond dat het product binnen 2 a 5 dagen zal arriveren. Nu is dat ineens verandert in 'On Request'. ze weten dus niet wanneer de dealer hem levert. ik vind dit ontzettend kut omdat mijn geld dus allang weg is.:mad::mad:

Ik wil mijn geld terug ( ze hebben het nog niet ontvangen, god mag weten waar het is).

Kortom: tiefes-thomann. ik bestel er nooit meer wat.

Je kan ook eerst eens rustig contact met ze opnemen en kijken wat er aan de hand is. Zo is

a) geld altijd onderweg van de ene naar de andere bank, die moeten ook over onze ruggetjes geld verdienen
b) het is heel goed mogelijk dat degene die jij hebt besteld de laatste was die ze in huis hebben, die staat nu voor je klaar en voor de volgende klant moeten ze 'm bestellen
c) Je zit hier voor iedereen een bedrijf al zwart te maken voordat je goed en wel weet wat er aan de hand is!

Gewoon morgen eens mailen/bellen/rooksignalen en dan kan je daarna altijd nog gaan zeiken

Chill!!

Henri H
3 februari 2009, 21:55
Zit toch niet zo te vloeken en te tieren!
Blijf gewoon rustig en onderneem actie of wacht gewoon af tot ze het spul leveren.
Je kunt het altijd weer terugsturen en je geld krijg je ook wel weer terug evt.

Sit back & Relax ;)

budje
3 februari 2009, 22:00
en het is trouwens tyfUs ;)

beruk
3 februari 2009, 22:00
Waarschijnlijk hebben ze bij Thomann dus een aanlever probleem met dat on request. Nou dat heb jij gedaan en dan gan ze dus gewoon uitleveren op moment dat het bij thomann binnen is. Ja dat kan ook bij de regliere gitaar boer gebeuren dat ze iets niet op voorraad hebben en moeten bestellen. Ik ken Thomann als een zeer correct bedrijf, komt echt goed, geduld...

shagbal
3 februari 2009, 22:14
Sorry jongens voor het gevloek en gescheld :) ik heb het namelijk niet zo op online dingen bestellen...het is de eerste keer voor mij :).

Ik zal ze anders morgen maar eventjes bellen ja.

budje
3 februari 2009, 22:19
Sorry jongens voor het gevloek en gescheld :) ik heb het namelijk niet zo op online dingen bestellen...het is de eerste keer voor mij :).

Ik zal ze anders morgen maar eventjes bellen ja.

Je bent geweldig :)

Henri H
3 februari 2009, 22:54
Ja, dat klinkt beter. :)

guitarkid
4 februari 2009, 07:45
Je kan ook eerst eens rustig contact met ze opnemen en kijken wat er aan de hand is. Zo is

a) geld altijd onderweg van de ene naar de andere bank, die moeten ook over onze ruggetjes geld verdienen
b) het is heel goed mogelijk dat degene die jij hebt besteld de laatste was die ze in huis hebben, die staat nu voor je klaar en voor de volgende klant moeten ze 'm bestellen
c) Je zit hier voor iedereen een bedrijf al zwart te maken voordat je goed en wel weet wat er aan de hand is!

Gewoon morgen eens mailen/bellen/rooksignalen en dan kan je daarna altijd nog gaan zeiken

Chill!!

Hee Shagbal.

Helemaal met Budje eens...!!! En vergeet niet, jouw frustratie begon met het feit dat je zelf een fout hebt gemaakt, iets wat je toch moeilijk Thomann kwalijk kunt nemen. En m.n. punt 2 is zeer realistisch, het is mij ook al eens overkomen. Ik heb louter goede ervaringen met Thomann (maar je leest ook zeker minder goede ervaringen...) en raad je ook aan om even af te wachten. Of zo als Budje terecht zegt: chill !!! :listen:

Groeten, C.

Edit: las nu pas de posts van na Budjes reaktie. Wat een wijsheid op deze site... !!! Complimenten. (-;

shagbal
4 februari 2009, 09:44
Het geld is nu goed aangekomen.

de status nu: Backorder - Order cannot be shipped, because some items are out of stock.

Blijkbaar een maandje wachten dus....aangezien de danelectro DC Black dan op 27 februari binnen komt..

guitarkid
4 februari 2009, 11:38
Het geld is nu goed aangekomen.

de status nu: Backorder - Order cannot be shipped, because some items are out of stock.

Blijkbaar een maandje wachten dus....aangezien de danelectro DC Black dan op 27 februari binnen komt..

Hallo Shagbal.

Mooi dat alles uiteindelijk goed komt. Kan me wel voorstellen dat je je, ondanks de gerustellende woorden van diverse forumleden, toch wel wat ongerust maakte.... Hoop dat e.e.a. snel geleverd wordt.
Hoe dan ook, veel plezier ermee.

Gr. C.

djpassout
6 februari 2009, 09:33
Ja Thomann, wat een goede site!! Heb nu sinds oktober 2007 acht bestellingen gedaan. Ik kan beamen wat ik las een aantal pagina's terug met nog wat toevoegingen:

- overzichtelijke site (die site is echt koning!!)
- persoonlijke afhandeling (telefoonnummer + foto medewerker)
- SMSje als de boel verzonden is
- goed verpakt
- laagste prijs

Mijn toevoegingen:

- Had eens kabels die niet werkten, teruggestuurd, geld terug, geen gezeik!
- Heb regelmatig dat ik nog iets bij mijn bestelling wil toevoegen, nooit geen probleem en alles wordt strak geregeld :)
- Moest eens lang wachten op 2 producten omdat ze niet in stock waren. De items kwamen een dag na elkaar binnen en werden beide apart en asap verzonden...

Vol lof over Thomann! Misschien 1 klink puntje waar het misschien beter zou kunnen, hoewel ik dat niet per definitie een probleem van Thomann vind: Een soort van internationale ideal misschien?

guitarkid
6 februari 2009, 10:36
Vol lof over Thomann! Misschien 1 klink puntje waar het misschien beter zou kunnen, hoewel ik dat niet per definitie een probleem van Thomann vind: Een soort van internationale ideal misschien?

Kan me hier alleen maar bij aansluiten..! Een bankrekening in Nederland zou voor ons als nederlandse klanten wel handig zijn. Ik bestel heel veel bij Music Store en dankzij de snelle financiële afhandeling via hun nederlandse rekening heb ik de spullen soms binnen drie dagen thuis.
En Thomann zou misschien ook de verzendkosten boven een bepaald bedrag kunnen laten vallen, net als Music Store en Musik Produktiv....
Maar verder, zoals ik in dit topic al heb aangegeven, ben ik zeer tevreden over de service van Thomann. Ik heb eigenlijk met alle drie bedrijven alleen maar goede ervaringen, ook als er misschien iets even niet 100% klopte: de afhandeling was steeds perfect geregeld zonder extra kosten of veel moeite.

Gr. C.

PearlDrum
16 februari 2009, 21:53
ik heb een klein vraagje over het bestellen bij thomann.
ik zag zo op die site plectrums van tenacious D pick of destiny.. nu wil ik die bestellen. maar las ik nou goed dat je minimaal voor 25 euro moet kopen, willen ze het verzenden?
ofterwijl. ik moet 25 euro betalen minimal voordat ze wat verzenden? of bedoelen ze daat wat anders mee?

Groetjes Tom:hippie:

guitarkid
17 februari 2009, 12:16
ik heb een klein vraagje over het bestellen bij thomann.
ik zag zo op die site plectrums van tenacious D pick of destiny.. nu wil ik die bestellen. maar las ik nou goed dat je minimaal voor 25 euro moet kopen, willen ze het verzenden?
ofterwijl. ik moet 25 euro betalen minimal voordat ze wat verzenden? of bedoelen ze daat wat anders mee?

Groetjes Tom:hippie:

Hallo Tom.

Je moet voor minimaal 25 euro bestellen en daar over heen komen nog de verzendkosten.

Gr. C.

shagbal
17 februari 2009, 18:05
ik heb een klein vraagje over het bestellen bij thomann.
ik zag zo op die site plectrums van tenacious D pick of destiny.. nu wil ik die bestellen. maar las ik nou goed dat je minimaal voor 25 euro moet kopen, willen ze het verzenden?
ofterwijl. ik moet 25 euro betalen minimal voordat ze wat verzenden? of bedoelen ze daat wat anders mee?

Groetjes Tom:hippie:

Lijkt me niet handig..je betaald dan 8 euro verzendkosten voor een pick van een euri :)

PearlDrum
18 februari 2009, 16:36
oke allebei bedankt :punk:
ben ik er ook weer wat wijzer van geworden.:seriousf:

Groetjes Tom

guitarkid
18 februari 2009, 17:23
oke allebei bedankt :punk:
ben ik er ook weer wat wijzer van geworden.:seriousf:

Groetjes Tom

Bedankt en graag gedaan !

Gr. C.

shagbal
24 februari 2009, 12:21
Ik weet niet wat er aan de hand is met mijn order maar het is niet veel soeps..

Ik had vorige maand de danelectro DC 59 Burgundy besteld...nu tegen het eind van de maand stond er bij de verwachting: available in 2-5 days..

Kijk ik net bij mijn order...is dat weggehaald! nu staat er weer: on request!

ik word er zo langzamerhand schijtziek van... wacht nu al een maand op mijn pakketje!

guitarkid
24 februari 2009, 12:47
Ik weet niet wat er aan de hand is met mijn order maar het is niet veel soeps..

Ik had vorige maand de danelectro DC 59 Burgundy besteld...nu tegen het eind van de maand stond er bij de verwachting: available in 2-5 days..

Kijk ik net bij mijn order...is dat weggehaald! nu staat er weer: on request!

ik word er zo langzamerhand schijtziek van... wacht nu al een maand op mijn pakketje!

Dat kan ik me goed voorstellen...! Hier zou Thomann wel iets op moeten vinden... Bijv. het geld retourneren en je dan via de mail laten weten dat het door jou gewenste (en reeds bestelde) binnen is en jou de eerste keus te geven: alsnog kopen of maar zo laten. Ze krijgen zo ook wel lekker rente over jouw geld... Ik zou toch even telefonisch contact opnemen. En zoals in deze posts op zich wel blijkt heb ik tot nu toe goede ervaringen met Thomann, maar dit is niet goed !!!

Gr. C.

shagbal
25 februari 2009, 13:55
Kijk ik dus gisteravond nog even bij de order...staat er weer: available in 2-5 days :???:

kijk ik vandaag weer....staat er weer: On request :???::???::???::???::???:

Ik ga even een telefoontje plegen... dit is echt van de zotte.

guitarkid
25 februari 2009, 15:47
Ik ga even een telefoontje plegen... dit is echt van de zotte.

Dat zeg ik... ! :)

Gr. C.

RedBuell
26 februari 2009, 08:40
Vrijdagmiddag heb ik bij Thomann.de een Jamman besteld, maandag ochtend kreeg ik een sms-je dat de bestelling de deur uit was en dinsdag had ik hem in huis, kan niet anders zeggen dat zoals mijn eerdere bestellingen bij Thomann dit weer perfect geregeld was.

Wiellem
26 februari 2009, 10:12
Vorige week dinsdag een speakerkast en een speakerkabel besteld, geld meteen overgemaakt kwam donderdag binnen.

Vrijdag was de kabel er en maandag de speakerkast :)

shagbal
26 februari 2009, 19:34
Tja, kheb thomann gebelt....blijkt dus dat de gitaar niet (27 feb) aankomt. hij komt pas 8 april....dit is echt balen...

weten jullie hoe je geld moet terugboeken via het internet? en hoe dat in zijn werk gaat via thomann?

T.I.A

Henri H
26 februari 2009, 21:12
Waarom heb je dat niet gevraagd toen je Thomann aan de lijn had?

Staat het niet op de site van Thomann?
Misschien kun je ergens op de site, als je inlogt, je order annuleren?

fivelastwords
26 februari 2009, 21:29
Afeglopen maanden heel veel bij Thomann besteld en altijd perfect snel afgehandeld. Was een keer een complicatie dat ze een Ashdown baspedaal niet op voorraad hadden. Kreeg toen een mail of ik wilde dat ze het ene deel van mijn bestelling alvast - kosteloos - op moesten sturen en dat ze dat pedaal na zouden sturen. Ik stuurde terug dat het prima was, kreeg ik alsnog twee dagen later het complete pakket, inclusief het baspedaal binnen. Perfecte service. Kunnen ze jou ook niet zoiets bieden, of heb je maar één product besteld?

shagbal
27 februari 2009, 11:26
Zo..order laten cancellen..nu maar hopen hoelang het duurt voordat mijn geld terug is.

Weten jullie hoelang zoiets zal duren? weekje ofzo?

Bram+
27 februari 2009, 11:37
Daar zal wel minstens een week overheen gaan. Zonde zeg, kun je 'm nou ook ergens anders kopen? Ik neem aan dat anders de order wel had laten staan.

shagbal
27 februari 2009, 11:46
Ja als het goed is kan ik hem ook wel ergens anders kopen...maar ik koos voor thomann omdat het 'betrouwbaar' was.

jammer dat ze de informatie over de product-status niet wat sneller konden doorgeven. maarja, niks meer aan te doen nu.

Henri H
27 februari 2009, 14:19
Ja als het goed is kan ik hem ook wel ergens anders kopen...maar ik koos voor thomann omdat het 'betrouwbaar' was.

jammer dat ze de informatie over de product-status niet wat sneller konden doorgeven. maarja, niks meer aan te doen nu.Thomann is natuurlijk wel afhankelijk van hun leverancier/merk, ook wat levertijden betreft.
Dus ze kunnen niet alles onder contrôle hebben.
Ik heb niet het idee dat Thomann onbetrouwbaar is.
Soms heb je pech. Over je geld hoef je je volgens mij dan ook geen zorgen te maken.
Dat krijg je echt wel terug.

guitarkid
27 februari 2009, 18:09
Ja als het goed is kan ik hem ook wel ergens anders kopen...maar ik koos voor thomann omdat het 'betrouwbaar' was.

jammer dat ze de informatie over de product-status niet wat sneller konden doorgeven. maarja, niks meer aan te doen nu.

Het is maar de vraag of hij ergens anders wel leverbaar is...... Het is mijn ervaring dat als bedrijven als Thomann etc iets niet hebben, het meestal ergens anders ook niet te krijgen is. Dan heeft de importeur het daar gewoon niet.
Maar misschien wel in Nederland?

Gr. C.

Geoffrey
21 december 2009, 12:40
Ik zit met een retour naar Thomann.

Ik had de juiste kabel besteld, maar de verkeerde zit in het pakket.
Inmiddels heb ik al de retourbrief ingevuld, maar moet ik verzendingskosten betalen? Of laat ik dit aan hun over?
Die doos is belachelijk groot om één kabel in te versturen, dus kan het niet 'terug aan afzender'.

Bij Thomaan hebben ze een fout gemaakt, ik niet. Dus is het volgens mij toch logisch dat zij opdraaien voor de bijkomende kosten?

guitarkid
21 december 2009, 12:52
Bij Thomaan hebben ze een fout gemaakt, ik niet. Dus is het volgens mij toch logisch dat zij opdraaien voor de bijkomende kosten?

Hallo Geoffrey.

Dat doen ze ook wel! Even contact opnemen, evt. via mail. Ik heb wat dat betreft echt alleen goede ervaringen met Thomann.
Succes, C.

puntdroad
3 januari 2010, 20:57
Heeft iemand weleens een écht dure gitaar bij Thomann gekocht?
Van boven de €1000 bedoel ik?
Ik weet niet of ik het zou durven, maar ik ben benieuwd naar ervaringen...