PDA

View Full Version : Gibson SG special faded muziekstijl



gitaarmans
31 augustus 2007, 19:25
hallo mensen,

ik wil misschien wel een SG kopen maar ik weet eigenlijk niet zo goed of hij wel bij mijn muziekstijl past. De muziekstijl die ik wil spelen is rock. Bijvoorbeeld de bands Fall out boy, U2, RHCP enz.
Ik heb wel gezocht op het forum, maar ik kon niks vinden over voor welke muziekstijl de SG geschikt is, dus misschien kunnen jullie mij daarmee helpen?

alvast bedankt :)

Squier4ever
31 augustus 2007, 19:33
met die stijlen kun je prima die muziek spelen, hoewel je mss voor rhcp een coil split wilt, maar is prima te doen met hummies.

Thijs van der Burg
31 augustus 2007, 19:38
Vrij veelzijdige gitaren geloof ik.

Orpheo
31 augustus 2007, 19:57
ik heb een sg special faded, en ik vind 't een van de fijnere gitaren in mijn collectie. lekker veelzijdig, fijne scheurbak. bluesy stuff, rhcp;t KAN heus wel. maar kom op, een sg koop je om lekker te scheuren.

drap
31 augustus 2007, 20:01
Ah, dat verklaart Frusciante z'n twee vintage SG's. Die gast van de Doors, ook zo'n echte scheurdert.

Orpheo
31 augustus 2007, 20:04
Ah, dat verklaart Frusciante z'n twee vintage SG's. Die gast van de Doors, ook zo'n echte scheurdert.

toch wel. hoeveel gain die kerel van the doors gebruikt.... z'n sound verzuipt helemaal :S

maar ik zei ook dat IK dat vind...

drap
31 augustus 2007, 20:10
toch wel. hoeveel gain die kerel van the doors gebruikt.... z'n sound verzuipt helemaal :S

Wat ik gehoord heb van die Krieger is toch vrij veel redelijk clean spel, geen gescheur. Wel clean met een stevig randje, dat wel.


maar ik zei ook dat IK dat vind...

Snap ik, ik wilde er ook alleen mee aangeven dat de Peppers er ook gewoon inzit met een SG. Alleen lag niet al hun werk, dat geef ik toe. Ik moet ook zeggen dat ik geen SG zou aanraden bij het zien van het opgenoemde rijtje van de topicstarter. Dan kom je met een strat of tele toch verder denk ik.

Orpheo
31 augustus 2007, 20:12
Wat ik gehoord heb van die Krieger is toch vrij veel redelijk clean spel, geen gescheur. Wel clean met een stevig randje, dat wel.



Snap ik, ik wilde er ook alleen mee aangeven dat de Peppers er ook gewoon inzit met een SG. Alleen lag niet al hun werk, dat geef ik toe. Ik moet ook zeggen dat ik geen SG zou aanraden bij het zien van het opgenoemde rijtje van de topicstarter. Dan kom je met een strat of tele toch verder denk ik.

agreed. maar i kheb krieger live gehoord, en hij verzuipt zijn sound met teveel gain. gewoon een beginnersfout!

iwamoto
31 augustus 2007, 20:23
maargoed, welke gitarist wil er nou fallout boy spelen, wat een vreselijke kut muziek

dat vind Ik dan he ;)

Danielovich
31 augustus 2007, 20:24
maargoed, welke gitarist wil er nou fallout boy spelen, wat een vreselijke kut muziek

dat vind Ik dan he ;)

Groot gelijk;)

Ash ketchum
31 augustus 2007, 20:24
maargoed, welke gitarist wil er nou fallout boy spelen, wat een vreselijke kut muziek

dat vind Ik dan he ;)
Dat zijn toch die getrainde apen die "muziek" maken met allemaal mensen in hun clip??!?!

iwamoto
31 augustus 2007, 20:27
Dat zijn toch die getrainde apen die "muziek" maken met allemaal mensen in hun clip??!?!
ja, je weet wel, van die strakbroekkige huilnichten, die denken hun muziek interesant te kunnen maken met apparte namen...net als panic at the disco,
13 in een dozijn crap dus!

d'oh
31 augustus 2007, 20:27
agreed. maar i kheb krieger live gehoord, en hij verzuipt zijn sound met teveel gain. gewoon een beginnersfout!

goed begrip 'teveel gain', ik denk dat je eerder bedoelt dat zijn geluid modderig in het laag wordt door een bepaalde hoeveelheid gain?

en ik vind een sg juist geen typische scheurgitaar, hij is ideaal voor blues, gewoon lekker randje eraan. Maargoed scheuren kan er ook perfect mee

Ash ketchum
31 augustus 2007, 20:30
goed begrip 'teveel gain', ik denk dat je eerder bedoelt dat zijn geluid modderig in het laag wordt door een bepaalde hoeveelheid gain?

en ik vind een sg juist geen typische scheurgitaar, hij is ideaal voor blues, gewoon lekker randje eraan. Maargoed scheuren kan er ook perfect mee
Agree, hoewel mijn SG met p-90's ook goed kan funken. Maar een SG is iid ideaal om mee te scheuren + de betere acces tot de 22e fret dan een LP.

bass blom
31 augustus 2007, 20:32
SG met P90's wil ook als een achterlijke idioot scheuren :D

Realeigo
31 augustus 2007, 20:53
En ook heerlijk feedbacken :D

The Mess
31 augustus 2007, 21:14
goed begrip 'teveel gain', ik denk dat je eerder bedoelt dat zijn geluid modderig in het laag wordt door een bepaalde hoeveelheid gain?

en ik vind een sg juist geen typische scheurgitaar, hij is ideaal voor blues, gewoon lekker randje eraan. Maargoed scheuren kan er ook perfect mee

Scheuren kan er meer dan perfect mee!
Ik kwam pas achter mijn beginnersfout toen ik live opnames terug hoorde, en ik schrok gewoon van de hoeveelheid gain. Maar ik doe het (vooral in het oefenhok nog steeds.) Het is gewoon zo lekker :chicken:

Ontopic: SG's zijn geweldig! Maar of het nou de beste gitaar is voor de stijl van de TS valt te betwisten.

Tin
31 augustus 2007, 23:40
Ik heb zelf ook een SG faded (wou em eerst verkopen maar ik hou em toch maar lekker zelf )

In mijn ogen zijn sg's zeer veelzijdige gitaren.

Voor rock, metal etc prima te gebruiken :D
Maar clean klinkt mijn sg ook prima op de neck pickup.

Alleen de brug pickup kan nog eens wat punch en power missen (490T) dus die ga ik denk ik vervangen met een SD SH-4 of een Bareknuckle Nailbomb ben ik nog niet over uit...

Voor de rest kwa bespeelbaarheid ook prima al is de hals even wennen (dik en breedt) daarom wou ik em eerst verkopen maar ik raak er nu steeds maar aan gewend en het fretboard heeft ook een lekkere platte radius.