PDA

View Full Version : fender lite ash telecaster (wood)



dwaajt
31 augustus 2007, 18:15
Heb een vraagje over deze gitaar

is dit een squire, een mexico of een japan?
en wat vinden jullie van deze gitaar?

greetz

chubbyfan
31 augustus 2007, 18:20
een fender,gemaakt in de cortfabriek in korea,ik heb zelf de stratocaster en ik vind het een fijne gitaar,mooi geluid en netjes afgewerkt

dwaajt
31 augustus 2007, 18:23
dus deze is slechter dan een mexico?

chubbyfan
31 augustus 2007, 18:31
weet ik niet,nog nooit op een mex gespeeld,ik weet alleen dat ik geen spijt heb dat ik hem heb gekocht

Johnny V
31 augustus 2007, 18:35
fender mexico is zeker niet slecht. Vooral de classic serie is goed, vind ik dan toch

dwaajt
31 augustus 2007, 18:39
ze hebben mij verteld dat het zo zit met de kwaliteit van fender

1. usa
2. japan
3. mexico
4. korea

dus neem ik aan dat deze slechter is?

G.G.
31 augustus 2007, 18:48
ze hebben mij verteld dat het zo zit met de kwaliteit van fender

1. usa
2. japan
3. mexico
4. korea

dus neem ik aan dat deze slechter is?

Lekker kort door de bocht genomen wel ja, maar er zijn zoveel modellen, series, uitvoeringen etc.

Vind de lite ash wel echt een fantastisch instrument voor het bedrag dat ie kost.

dwaajt
31 augustus 2007, 18:50
is er iemand die op een lite ash telecaster gespeeld heeft en ook op een mexico telecaster?

Orgasmocaster
31 augustus 2007, 19:04
ze hebben mij verteld dat het zo zit met de kwaliteit van fender

1. usa
2. japan
3. mexico
4. korea

dus neem ik aan dat deze slechter is?

Hoe zit het dan met gitaren die gedeeltelijk in Mexico EN USA zijn gemaakt, zoals highway1's ? :)
zijn die dan weer gelijk aan de Japanners? ;)

maar inderdaad, zo zou ik het ook zien, vooral omdat US, Japan en Mex in Fender fabrieken zijn gemaakt.. China en Indonesia zou dan op # 5 en 6 komen..
maar het is inderdaad kort door de bocht en eigenlijk zou je elk exemplaar op een case-by-case basis moeten beoordelen

Orgasmocaster
31 augustus 2007, 19:06
is er iemand die op een lite ash telecaster gespeeld heeft en ook op een mexico telecaster?

oh vergat te zeggen dat de Lite-ashes die ik heb bespeeld erg slecht afgewerkt waren.. scherpe frets, slechte lak etc.. (was een teleurstelling omdat ik ze van een afstandje wel heel erg mooi vond)
maar ik heb ook gehoord van anderen die juist een geweldige lite ash hebben

Eko
31 augustus 2007, 20:45
Als je hem mooi vindt en goed vindt spelen , what the heck? Gewoon kopen en spelen met die hap.
Fender speelt het gewoon slim. Er wordt geen lite ash strat of tele gebouwd in Mexico dus is vergelijken niet te doen. Of iemand het verschil zal horen ? Jij mag het zeggen.

iwamoto
31 augustus 2007, 21:53
een ding wat me een beetje stoorde aan de openingspost...is deze fender een squier? ja dan zal er toch wel squier op de kop staan en niet fender, squier is immers trots genoeg om het op de headstock te zetten, toch?

en je lijstje is wel heel kort door de bocht

ot: ik heb over het algemeen juist alleen maar goede dingen over deze modellen gehoord, ook in de gitarre&bass stonden ze goed aangeschreven

G.G.
31 augustus 2007, 22:07
Als ik een strat zou mogen uitzoeken in de muziekhandel (geheel gratis, ds prijs speelt geen rol), dan is de kans heel groot dat ik met een lite ash thuis zou komen.

Wat betreft eventuele fretdressquesties etc. Dat is allemaal wel te fixen door een goeie reparateur (of als je handig bent kan je dat zelf ook doen).

Ik heb er in de afgelopen jaren een paar in mijn handen gehad, en was er zeer over te spreken. Probeer er gewoon eens eentje uit.

Het enige dat voor mij het grote minpunt is, maar dat geld voor iedere fender(kloon) is dat de halzen te dun zijn, dus voor mij geen fender(kloon) meer.

Rormo
31 augustus 2007, 22:19
is er iemand die op een lite ash telecaster gespeeld heeft en ook op een mexico telecaster?

Ja! Heb uiteindelijk een London city comet gekocht, maar dat terzijde. Ik vond die Lite Ash veel beter dan de Mexicaan. Vond hem alleen toch net niet mooi en heb er toen vanaf gezien. Maar als je hem mooi vindt, kun je hem zo kopen. Goede gitaar, zonder twijfel!

G.G.
31 augustus 2007, 22:46
Niemand heeft het nog over de klank gehad, en hij klinkt toch wel wat naders dan zijn elzen (alder) broertjes en zusjes.

dr.distortion
31 augustus 2007, 22:53
Als ik een strat zou mogen uitzoeken in de muziekhandel (geheel gratis, ds prijs speelt geen rol), dan is de kans heel groot dat ik met een lite ash thuis zou komen.

Wat betreft eventuele fretdressquesties etc. Dat is allemaal wel te fixen door een goeie reparateur (of als je handig bent kan je dat zelf ook doen).

Ik heb er in de afgelopen jaren een paar in mijn handen gehad, en was er zeer over te spreken. Probeer er gewoon eens eentje uit.

Het enige dat voor mij het grote minpunt is, maar dat geld voor iedere fender(kloon) is dat de halzen te dun zijn, dus voor mij geen fender(kloon) meer.

Maar jij bent toch een stratfreak pur sang? Of vergis ik me nu?

G.G.
31 augustus 2007, 23:08
Maar jij bent toch een stratfreak pur sang? Of vergis ik me nu?

Nee, helemaal correct, alleen bouw ik minimaal de hals zelf, omdat ze altijd te dun zijn.

Rormo
1 september 2007, 09:31
Niemand heeft het nog over de klank gehad, en hij klinkt toch wel wat naders dan zijn elzen (alder) broertjes en zusjes.

Ja, het is net iets minder het 'standaard' telecaster geluid vergeleken met andere telecasters. Mijns inziens komt dat door de Pickups die er in zitten. Hij heeft wel een heel goed geluid, alleen niet klassiek telecaster geluid. Er mist net dat scherpe randje...

Mitch
1 september 2007, 11:41
Heerlijk weer, al die onzinnige generaliseringen....
Ik kan me een testdag bij Feedback herinneren, waar ik op een Lite Ash speelde die lekkerder speelde én klonk dan een USA Standard die bijna drie keer zo duur was. Tja... kan gebeuren, maar dat wil dan echt niet meteen zeggen dat dat de regel is.
En inderdaad, die pups moeten je liggen. Iets minder standaard tele, maar daardoor misschien iets meer geschikt vor een breder publiek.
Gewoon een leuk ding voor een erg leuke prijs.

dwaajt
1 september 2007, 12:12
iedereen ZEER veel bedankt voor jullie commentaren
ik ga hem bijna zeker kopen