PDA

View Full Version : Country spelen



Marc1974
31 augustus 2007, 14:41
:B :B Hallo,

Ik ben de trotse bezitter van een Fender Stratocaster. Een prima gitaar om de blues mee te spelen.

Er word echter ook wel country op gespeeld. Weet iemand op welk element de country wordt gespeeld? Hoe moet ik de schakelaar zetten voor de country sound

:B

Nitefly7
31 augustus 2007, 14:44
:B :B Hallo,

Ik ben de trotse bezitter van een Fender Stratocaster. Een prima gitaar om de blues mee te spelen.

Er word echter ook wel country op gespeeld. Weet iemand op welk element de country wordt gespeeld? Hoe moet ik de schakelaar zetten voor de country sound

:B

de Vince Gill-stand
of de
'Telecaster-stand'

..en geloof 't of niet, maar dat zijn serieuze aanbevelingen..!

Riste
31 augustus 2007, 15:03
Ik speel met een Stratocaster veel countrygetinte muziek in een band. Daarbij gebruik ik de 5 standen, afhankelijk van de song, the sound en de partij (ritme of solo). En ik durf binnen één song gerust wel eens een aantal keren te switchen.

Paul Heetebrij
31 augustus 2007, 15:06
Zelf doe ik dat op mijn Tele, maar ik vermoed dat de combinatiestanden en het middenelement ideaal voor country zijn.

De Nashville Tele is bijvoorbeeld een Tele met een Strat-middenelement.

Neals
31 augustus 2007, 15:10
Voor country gebruik ik juist het brugelement van... een tele!

Harry
31 augustus 2007, 15:56
en wat nog mooier is, je mag ook zelf gebruiken wat je lekker vindt klinken!

NielsW
31 augustus 2007, 15:58
Al speel ik country op de EMG81 in de neck van mn ESP. Who cares? Als het maar 'countried!' :D

bert k
31 augustus 2007, 16:20
Stand maakt idd weinig uit. Ik zou het meer in de versterker zoeken. De 'verplichte' versterker is natuurlijk een Twin Reverb

Butcher
3 september 2007, 00:08
Kijk eens of je de CD "Unshaven: Live At Smith's Olde Bar" van Billy Joe Shaver kunt vinden. Balls-to-the-wall Country rock op een Strat. (Om precies te zijn... een '54 Fender Stratocaster door een 200Watt Mesa Boogie...)

Luke-wannabe
3 september 2007, 00:44
Country is cool!