PDA

View Full Version : tussen MFC-5/Midi Mate?; Nobels MF-2 ?



Nitefly7
31 augustus 2007, 14:20
hallo rack'ers,

zodra ik uit Zweden weer Nederlandse bodem zoen, dacht ik een girly rack te nemen; MPX-1, CFX + stroom...

dit wil ik combineren met m'n gewone pedalboard, voor 'alles'.. en in m'n big band alleen i.c.m. een overdrive/DS + wah..
het liefst stop ik overdrive, wah en midicontroller in m'n Planet waves tas of in een 'normale' laptoptas-achtige.. (of misschien wat iemand op 'n forum had; het pedalboard in het deksel van het rack, hoewel dat met 3he/4e wat lastig gaat worden)..

ik dacht aan 'n MFC-5 omdat die lekker klein en toch '3 + 1 preset' per keer is (midi-mouse/rocktron xchange is alleen up/down..vind ik lastig..)..
maar de midi-mate (en evt. de mpx-r1) kunnen ok fx-blocks in de MPx-1 (of evt. Gforce) aan/uit klikken...

vraag 1:
de midimate en mpx-r1 zijn alleen 2 tot 3 x groter dan de mfc..
is er een controller die er precies tussen inzit (qua formaat/mogelijkheden) en qua functionaliteit ongeveer het zelfde doet?

ik wil de MPx-1 (misschien Gforce) als reverb/chorus/delaytje gebruiken bij bigband/jazz stukjes
en als reverb/chorus/flanger/phaser/delay met af en toe 'n +1 oct whammy in m'n andere bandjes..
constant fx aan/uit hoeft dus niet per se (slim presets maken.. ?)..

Vraag 2:
nu zag ik ook die (plastic) Nobels MF-2; deze lijkt wel veel te kunnen wat ik wil; en is iets kleiner dan de midi mate..

in de manual kan ik niet zien of hij CC's ondersteund, PC's wel..
zet hij zichzelf daarom buitenspel voor mijn doel? (met 'n MFC kan ik wel de presets gebruiken, maar effecten aan/uit gaat ook niet met 1 druk op de knop volgens mij, tenzij ik per bank verschillende CC's verstuur..)

Vraag 3:
bovendien kun je hier ook via relais-schakelingen (hij heeft er 4), eigenlijk de CFX-4 'nabootsen' (is het mogelijk om 2 relays te combineren om zo een Koch Studiotone te schakelen met bijv een 2-naar-1 trs-kabel?
ondanks de natuurkunde les in m'n pakket destijds (damn you, Studiehuis..) ben ik altijd verward m.b.t. relais en relay-states...

Vraag 4:
Mario (Axess) vertelde me dat hij de cfx-4 met 'n 'TRS-mod' kan uitvoeren..
dit betekent dus dat de standaard CFX-4 uitgang een andere is dan de 'CTRL-ext' of 'Switch outputs' van G-major en G-system...


kortom: kan ik de MF-2 als 'n grotere MFC-5 gebruiken met als voordeel dat ik meteen relais-omschakeling kan doen?
qua robuustheid lijkt ie wel niet zo ok te zijn... ?

Nitefly7
31 augustus 2007, 15:17
...What about de Digitech Control 8 ?

peter_heijnen
31 augustus 2007, 15:50
Wat betreft de midimate: de mijne heeft, in ik meen zo'n 15 jaar inmiddels, alle hoeken en gaten van Nederland al gezien en werkt nog steeds voorbeeldig.

vinni
31 augustus 2007, 17:04
Vergeet ook deze twee niet :

http://www.masottiamp.it/images/mstomp1.jpg

En.....

http://images4.thomann.de/pics/prod/174209.jpg

De laatste heeft ook relais....

Vinni

paulusdeBKB
2 september 2007, 16:37
je kunt ook proberen een Zoom 8050 midicontroller op de kop te tikken.
http://www.thomann.de/prodbilder/144280.jpg

switches: 5 preset (1/6 - 5/10), bank up & down, bypass en group selector
2 aansluitingen voor exp. pedals
2 cijferig LED

denk dat 'ie zo'n 45*20 cm is?