PDA

View Full Version : JMP-1 openmaken zonder breekijzer



Rinze
31 augustus 2007, 13:09
Vandaag getracht mijn JMP-1 van nieuwe buizen te voorzien, maar ik krijg het kreng niet open. Alle relevante schroeven aan boven-, onder- en achterkant eruit gedraaid, maar de kap wil er niet af. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg zonder dynamiet of schade?

kokeleko
31 augustus 2007, 14:24
En jij runt een website over gitaren?
Imbusschroefies los, rackoren los.

Lord Abortion
31 augustus 2007, 14:39
Ik heb nog nooit een JMP1 opengedraaid, maar gewoon alle schroefjes losdoen is genoeg hoor ... En vergeet ook niet de connecties achteraan los te maken (jacks etc.) want die hangen ook vast aan de behuizing.

Rinze
31 augustus 2007, 14:57
En jij runt een website over gitaren?
Imbusschroefies los, rackoren los.

Zeker weten dat die imbusschroefjes ook los moeten, lek mij zo onlogisch?:chicken:

glasbier
31 augustus 2007, 15:06
En jij runt een website over gitaren?
Imbusschroefies los, rackoren los.

Een JMP-1 is geen gitaar... :chicken:

kokeleko
31 augustus 2007, 15:28
Mannetje ik heb er 3 stuks JMP-1 gehad, dus ik weet heus wel dat dit geen gitaar is, bijdehand. Ach en hoe dat ie open moet, gewoon proberen en of er nou imbusjes of schroefies inzitten maakt toch niet uit.

Rinze
31 augustus 2007, 17:57
Ik dacht dat die imbusjes alleen voor de bevestiging van die oren waren... onlogisch om die ook nog door de rest heen te schroeven. Maar goed, bedankt, ga het even opnieuw proberen.

kokeleko
31 augustus 2007, 18:18
Zo zijn ze nu eenmaal gebouwd, laat ook ff weten of het gelukt is.

Wickerman
31 augustus 2007, 18:23
Mannetje ik heb er 3 stuks JMP-1 gehad.

Alledrie weggedaan omdat je de buizen niet kon vervangen ? ;)

kokeleko
31 augustus 2007, 18:28
Ja die waren versleten, en maar een nieuwe JMP-1 gekocht.

Rinze
2 september 2007, 09:20
't Is gelukt hoor, had wel eerst de buizen verkeerd om gezet (Tung Sol op V2 en Shuguang op V1) en toen deed clean het ook nog eens niet, dus weer open, buizen ruilen en klaar. En je hoort het dus direct, de mensen die beweren dat die buizen geen funktie hebben moeten nieuwe oren gaan halen. De Tung Sol klonk trouwens vetter in de overdrive dan de Shuguang, dus misschien wet ik er nog wel een TS bij (alleen waar is dat ding :sneaky: gebleven).


Clean is nu directer en met veel meer diepte, op clean 1 is Fenderachtig "shimmering" hoog en clean 2 bijt meer. Scheuren heeft meer drive en meer hoog en strakker laag. Right! Dan ga ik zo maar weer met mijn griepje in bed liggen...

kokeleko
2 september 2007, 10:32
TungSol is dik ok.

minoin
2 september 2007, 22:12
Gefeliciteerd! Allebei mooie buisjes!
Heb je trouwens gekozen voor V1-selected?

Rinze
2 september 2007, 22:33
Gefeliciteerd! Allebei mooie buisjes!
Heb je trouwens gekozen voor V1-selected?

Ja, hoewel ik er ook nog eentje heb liggen die niet geslecteerd is (ergens). Maar eigenlijk zijn beide buisjes in de JMP-1 "V1" :satisfie: die waar V1 bij staat doet alleen clean en de andere alleen scheur. Maar goed.

minoin
3 september 2007, 00:46
Heeft een JMP1 maar twee buisjes?? Dat wist ik niet; weer wat geleerd!
Ik had heel mijn Laney vol zitten met V1 selected buizen om ruis zoveel mogelijk tegen te gaan, is dat ding namelijk heel goed in.
Maar goed, heel plezier met je amp!

Rinze
3 september 2007, 04:27
Heeft een JMP1 maar twee buisjes?? Dat wist ik niet; weer wat geleerd!
Ik had heel mijn Laney vol zitten met V1 selected buizen om ruis zoveel mogelijk tegen te gaan, is dat ding namelijk heel goed in.
Maar goed, heel plezier met je amp!

Twee buizen en een heleboel IC's :satisfie: who cares, als 't maar klinkt en dat doet ie.