PDA

View Full Version : Just Say Hello



StatusOne
31 augustus 2007, 11:42
Beste mensen,

Hebben jullie ook problemen als jullie het liedje " Just Say Hello " willen spelen,
want de gemakkelijke akkoorden : " A, C#m, Dm, ... " , lukken natuurlijk wel ! Maar het probleem is eigenlijk, dat ik deze soort akkoorden, die er ook in voorkomen, dat ik ze niet kan spelen ... Gwn , de switching en zo ... Deze akkoorden : " Gm/F, Fsus4, Ebmaj7 , ... " Ik kan er niet aan uit ! :sneaky:
Help plz !

Link voor Just Say Hello :

http://www.tabsrus.nl/view/download.php?tab=13774

Edit: Kan iemand me uitleggen hoe ik ".../..." akkoorden moet spelen ?

allochthomas
31 augustus 2007, 11:45
wat altijd bij mij helpt: oefenen oefenen oefenen :cheerup:

StatusOne
31 augustus 2007, 11:46
wat altijd bij mij helpt: oefenen oefenen oefenen :cheerup:

Drm, speel ik dan ook 2.5 uur per dag ! :) Kun jij het spelen ?

allochthomas
31 augustus 2007, 12:24
nope, vind het een nichterig nummer.
ben ook niet zo'n held met accoorden lezen, dus ik kan je geen advies daar over geven.
gewoon doorzetten, eerst kon ik ook niet snel switchen tussen de basis accoorden, maar nu kan het zonder er bij na te denken.

Plantje
31 augustus 2007, 18:20
http://www.tabsrus.nl/view/download.php?tab=13774

Edit: Kan iemand me uitleggen hoe ik ".../..." akkoorden moet spelen ?

In de link die je geeft staat ook uitgelegd hoe je die akkoorden moet spelen.

Maar globaal gezien komt het erop neer, dat je (bijvoorbeeld) bij een Gm/F een Gm akkoord hebt, met een F in de bas. En als je kijkt naar hoe dat akkoord uitgeschreven staat is dat ook het geval.

Eenieder mag zich vrij voelen dit te verbeteren als het niet klopt.

En verder: oefenen, oefenen, oefenen... en nee, ik kan het ook niet spelen. Om bovengenoemde reden :)

StatusOne
31 augustus 2007, 19:35
In de link die je geeft staat ook uitgelegd hoe je die akkoorden moet spelen.

Maar globaal gezien komt het erop neer, dat je (bijvoorbeeld) bij een Gm/F een Gm akkoord hebt, met een F in de bas. En als je kijkt naar hoe dat akkoord uitgeschreven staat is dat ook het geval.

Eenieder mag zich vrij voelen dit te verbeteren als het niet klopt.

En verder: oefenen, oefenen, oefenen... en nee, ik kan het ook niet spelen. Om bovengenoemde reden :)

Weet ik ! :hippie: Moest er eerst ook niets van hebben, is voor m'n grootmoeder, ze is er gek van ! :p Ik weet dat de akkoorden in de tab staan, maar hetgene waar het juist om ging is dat van " ... / ... " Wist niet wat het betekende en heb er dan ook last mee om te switchen van de akkoorden ... Ik heb er al van gehoord maar als je het akkoord neemt, welk is dan de F in de bas ? Ik bedoel want in het akkoord staan er meerdere vingers in de bas, snapje ? :)

Plantje
31 augustus 2007, 20:10
Oei oei! Voor je grootmoeder...je weet hoe Jan Smitje begonnen is...en kijk waar hij nu staat! Wil je zo eindigen? :satisfie: (Geintje natuurlijk)

Van die F in de bas... Kijk maar eens naar dat Gm/F akkoord. Daar heb je dus (volgens hoe het beschreven staat) één vinger over de onderste vier snaren in de 3e positie. Dat maakt dat je laagste toon een F is. En hoewel het een Gm akkoord is heb je dus als laagste toon in dit geval geen G, maar een F.
Tenminste...dat is hoe het bedoeld is door de persoon die de tabs geschreven heeft.

Maar nogmaals: als iemand dit beter kan uitleggen, graag! :chicken:

StatusOne
31 augustus 2007, 20:22
Oei oei! Voor je grootmoeder...je weet hoe Jan Smitje begonnen is...en kijk waar hij nu staat! Wil je zo eindigen? :satisfie: (Geintje natuurlijk)

Van die F in de bas... Kijk maar eens naar dat Gm/F akkoord. Daar heb je dus (volgens hoe het beschreven staat) één vinger over de onderste vier snaren in de 3e positie. Dat maakt dat je laagste toon een F is. En hoewel het een Gm akkoord is heb je dus als laagste toon in dit geval geen G, maar een F.
Tenminste...dat is hoe het bedoeld is door de persoon die de tabs geschreven heeft.

Maar nogmaals: als iemand dit beter kan uitleggen, graag! :chicken:


Hmm, bedankt ! Het enige wat ik begrijp is dat van die 3 vingers ! :hippie: Nee, ik ga het nog is goed bekijken, kgeraak er dan wel uit ! En van m'n grootmoeder, ze mag ook wel iets hebben, maar anders zit ik te rocken... Dus het valt goed mee ! :)

Plantje
31 augustus 2007, 20:44
Succes! En ik weet zeker dat je grootmoeder het zal waarderen ;) Die van mij komt niet verder dan de Zangeres Zonder Naam :)

StatusOne
31 augustus 2007, 20:51
Succes! En ik weet zeker dat je grootmoeder het zal waarderen ;) Die van mij komt niet verder dan de Zangeres Zonder Naam :)

Zangeres zonder naam, leg uit ! :) Zoiets als La Esterella ? :o