PDA

View Full Version : goede versterkergeluiden



INSHANE
31 augustus 2007, 00:41
eep,

ik vraag me af wat een goed clean en een goed distortion geluid nu juist is..
het is misschien een domme vraag.
Ik ben in het bezit van een marshall mode four al zo'n 4jaar en vind hem echt super. maar velen vinden hem echt balen.. ik speel vooral metalcore/deathmetal maar ook rock en dergelijke toestanden
ik wil dus geen commentaar over wat mijn versterker betrefd, het mag maar wil gewoon weten wat een goed clean en distortion nu juist is. het heeft natuurlijk ook met persoonlijke smaak te maken.

en wat is nu juist zo goed aan een 5150 en mesa rectifiers??

cheerz

guitarnijboer
31 augustus 2007, 01:09
eep,

ik vraag me af wat een goed clean en een goed distortion geluid nu juist is..
het is misschien een domme vraag.
Ik ben in het bezit van een marshall mode four al zo'n 4jaar en vind hem echt super. maar velen vinden hem echt balen.. ik speel vooral metalcore/deathmetal maar ook rock en dergelijke toestanden
ik wil dus geen commentaar over wat mijn versterker betrefd, het mag maar wil gewoon weten wat een goed clean en distortion nu juist is. het heeft natuurlijk ook met persoonlijke smaak te maken.

en wat is nu juist zo goed aan een 5150 en mesa rectifiers??

cheerz

aap,

Wat goed is is voor iedereen verschillend:

Voor jou klinkt de mode four helemaal super, voor velen (lees: de rest van de wereld) klinkt een goeie buizenamp juist helemaal te gek. Tja, smaken verschillen.....

No offence intended, maar je moet begrijpen dat je gehoor zich ook ontwikkeld net als je techniek van spelen. Naar verloop van tijd ga je het verschil horen en hoor je het verschil in klank, dynamiek, meer sprankel, leven en boventonen etc...

Mijn vriendin proeft het verschil bijvoorbeeld niet tussen Brouwmeester en Grolsch (en aldi cola en Pepsi Max) tja leg dat maar eens uit.....

gothax
31 augustus 2007, 02:28
maar het kan ook natuurlijk zijn dat een versterker uit het middensegment helemaal jouw ding is! zo prefereer ik bijvoorbeeld aldi ijsthee over de merkenijsthee ;) (nu we toch etenswaren gaan vergelijken hahaha)

gewoon lekker op blijven spelen als JIJ het goed vindt klinken :) natuurlijk kan je ook een extreem slecht geluid hebben maar dan hoor je het wel van je band en niet van de gearwankers die je een mesa proberen aan te smeren :P

heinz3110
31 augustus 2007, 03:13
Draai alle toon op 0 en draai dan relaxt in(in plaats van op tien en dan terug)

En de contourknop-als die erop zit, weet ik niet?...zet m in het midden dan als startpositie. Proberen proberen dus.

Ga der maar goed voor zitten, neem de tijd.. zoek je eigen geluid. Want wat voor de een goed clean is is voor de ander misschien weer muffe rotzooi of schelle troep :) Wat voor de een een vette distortion is is voor de ander misschien weer niet aan te horen. :D En zo blijft het. Doe je eigen ding!

ben79
31 augustus 2007, 09:23
niks mis met een modefour hoor, heb hem ook al een paar keer gehoord en vond het best goed klinken.
Maar wees blij dat jij er tevreden mee bent.
Ik heb helaas wat minder geluk en ben nu men eeuwige zoektocht geëindigd op een mesa roadster head.. na een omzwerving van meer dan 10 amps en racks..
Wat maakt voor mij het geluid nu goed, ik weet het nog steeds niet het is iets mid-achtig maar gene gehele crunch, ik kan het niet uitleggen.
wat ik bvb een superamp vind is de ENGL ritchie Blackmore, maar die had iets te weinig gain dan weer maar het geluid vond ik super, ook de mesa stiletto, zelfde verhaal.
De rectifier had dan weer de ballen maar die was te droog enzoverder enzovoort en zo ben ik uiteindelijk bij de roadster terecht gekomen.
De enige die eigenlijk begrijp wat ik bedoel als ik over 'mijn' geluid praat is de eigenaar van Jukebox in boekel..
Die vberdwijnt ineens en komt dan met wat pedaaltje en Eq terug en begint wat te draaien en in te stellen en voila daar is het geluid..
Als je dus iets nieuws zoekt en je weet niet goed hoe het uit te leggen ga dan niet langs de plaatselijke gitaarshop om daar niet begrepen te worden maar ga eens langs in Boekel..

Squier4ever
31 augustus 2007, 10:25
vind het clean en crunch van een mode four ook nog best oke, alleen de leads kan ik persoonlijk weinig mee. daarom vind ik de amp ook veels te duur voor dat geld.

vette distortion is voor mij bijv het van halen geluid, gehotrodde marshalls met alles op 10.

Piekhaar
31 augustus 2007, 10:45
Als jij en je band (hun mening is ook wel belangrijk) het geluid goed vinden is het goed!

Op internet lees ik vaak dat mijn Marshall JCM900 Dual Reverb een waardeloze versterker zonder ballen is. Wanneer ik mensen irl tegenkom vinden is het juist meestal andersom en vinden ze hem vaak beter dan een JCM2000. Ik trek me hier niet zoveel van aan. Ik krijg er een vet geluid uit!

Bij optredens krijgen we ook altijd complimenten over het geluid wat eruit komt.

INSHANE
31 augustus 2007, 12:38
merci voor de reacties !! ik ben nog steeds tevreden met mijn mode four onze tweede gitarist speelt liever op mijn amp dan op zijn 5150 :p
en idd smaken verschillen ..

NielsW
31 augustus 2007, 16:27
Een goeie gitarist haalt uit de meest waardeloze versterker nog een vette sound. Maar net wat de rest zegt, iedereen heeft wel een eigen sound. Bij mij is het definitely ENGL. Heeft net wat meer karakter als een Marshall en is wat strakker als een Mesa. 5150 vond ik vreselijk. JCM800 is schitterend, maar veel te beperkt. Ik heb bijvoorbeeld ook een Vox AD30VT (vroeger een AD50VT gehad en kreeg heimwee) en daar haal ik ook nog verdacht lekkere sounds uit. Als je een leuke gitaar hebt en je kunt een beetje pingelen klinkt zelfs een line 6 (no offense :P) nog lekker :)

The Lo Lands
31 augustus 2007, 16:52
Voor scheuren en een lekkere overdrive/distortion sound is Marshall vaak een prima versterker vanaf het middensegment (prijs). Voor een mooi clean geluid is Marshall niet sterk en vind ik Fender of Roland met bepaalde modellen erg goed. Daarnaast heb je nog verschil in een buizen of transistor bak met betrekking tot oversturing.