PDA

View Full Version : Porcupie Tree in de Bierhal



dePerik
30 augustus 2007, 23:10
Woendag 5 december treedt Porcupine Tree op in de HMH. "Joechei" :cheerup: om met Kim te spreken
Ik kijk er enorm naar uit en heb al meteen twee kaartjes gekocht!!!

Kom ik er later, toen ik uit de euforie ontwaakt was, achter dat het op Sinterklaasavond is. Ajajaj......... de kids.... ik ga nog kijken wat er mogelijk is maar anders is de kans heel groot dat hier een sneu kereltje zijn kaartjes te koop aan gaat moeten bieden........
Met de Sint kan immers niet worden gespot, noch met mijn egaa die veel begrip heeft voor mijn liefde voor PT maar er zijn grenzen.

Ik hou jullie op de hoogte :roll: ..........zucht.........

Tristan
30 augustus 2007, 23:35
Oeh, vet ja, hmm, ik wil ze wel graag live zien...
Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik het laatste album niet helemaal geweldig vind, maar die live DVD die ik laatst van ze zag was indrukwekkend... :D

Raffel
31 augustus 2007, 09:17
wow, gaan we heen!

Ik was echt blown away van hun laatste optreden. Hele goede live show! Moet je niet missen!

Bl44t44p
31 augustus 2007, 13:44
Hmja, lastig kiezen. Porcupine Tree in HMH, Persistence Tour (oa Hatebreed en Ignite) in 013 en Sinterklaas op één avond.

Ik ben er voorlopig nog niet over uit :P

Raffel
31 augustus 2007, 14:13
shit speelt ignite ook dan? Dan sta ik voor dezelfde moeilijke keuze : /

Elixir
31 augustus 2007, 14:47
Ik hoorde het...ga er samen met mn pa en mn broer heen

dePerik
31 augustus 2007, 23:19
Ik heb ik m'n enthousiasme dus ook de rest van m'n band gemaild met de vraag wie er allemaal mee ging. De zanger en bassist zagen dat wel zitten.
Het ziet er nu dus naar uit dat die gaste WEL gaan en ik NIET.

Poddorie, het leven is soms oneerlijk als je kinderen hebt :sneaky:

vulvasonic
31 augustus 2007, 23:45
Ik heb ik m'n enthousiasme dus ook de rest van m'n band gemaild met de vraag wie er allemaal mee ging. De zanger en bassist zagen dat wel zitten.
Het ziet er nu dus naar uit dat die gaste WEL gaan en ik NIET.

Poddorie, het leven is soms oneerlijk als je kinderen hebt :sneaky:

De sint kan vast wel een dagje eerder of later, toch?

Mithrandir
31 augustus 2007, 23:56
Zijn ze gewoon weer in Nederland!! Cool, ga proberen een kaartje te bemachtigen, dat moet toch lukken.

Negative K3 fan
1 september 2007, 18:58
ik ga er ook zeker naartoe!!!

ScptR
1 september 2007, 19:10
Hmm... zou er graag heen willen, maar wss kan het niet ivm sinterklaas viering met de hele familie :S ach ja..

dePerik
2 september 2007, 00:15
Hmm... zou er graag heen willen, maar wss kan het niet ivm sinterklaas viering met de hele familie :S ach ja..

Ach ja? ACH JA?? Ik kon wel janken toen ik vanochtend met de post twee prachtige kleurige kaarten onving met daarop in grote zwarte letters

Porcupine Tree

Vrouwlief zag mijn verdriet maar bleef onverbiddelijk:"ja schat dat was wel een beetje dom hè? 't Is niet dat ik het je niet gun maar ja". Of woorden van die strekking.
En weet je, ze heeft natuurlijk gewoon gelijk. Maar ik blijf maar denken dat ik wilde dat ik pas 6 december hoorde dat ze opgetreden hadden. Dan had ik ook nochalant "ach ja" gezegd.
O wat voel ik mezelf nou zielig. :dontgeti:

Rinze
2 september 2007, 00:32
"ja schat dat was wel een beetje dom hè? 't Is niet dat ik het je niet gun maar ja". Of woorden van die strekking.


:seriousf:

Rafke Pafke
10 september 2007, 12:09
Ach ja? ACH JA?? Ik kon wel janken toen ik vanochtend met de post twee prachtige kleurige kaarten onving met daarop in grote zwarte letters

Porcupine Tree

Vrouwlief zag mijn verdriet maar bleef onverbiddelijk:"ja schat dat was wel een beetje dom hè? 't Is niet dat ik het je niet gun maar ja". Of woorden van die strekking.
En weet je, ze heeft natuurlijk gewoon gelijk. Maar ik blijf maar denken dat ik wilde dat ik pas 6 december hoorde dat ze opgetreden hadden. Dan had ik ook nochalant "ach ja" gezegd.
O wat voel ik mezelf nou zielig. :dontgeti:

Tsja, als het doenbaar voor je is, ze spelen op 22 november in de AB in Brussel.

dePerik
12 september 2007, 22:31
Sigh.... nee da's niet doenbaar. De HMH is vanaf mij dik uur met de trein, dus er kan ook gefeest worden. Brussel is denk ik zo'n drie en half uur rijden met de auto, en dan dus niet eens een biertje. Bovendien is t door de week.
Maar bedankt voor de tip.

Makor1966
13 september 2007, 00:42
Sigh.... nee da's niet doenbaar. De HMH is vanaf mij dik uur met de trein, dus er kan ook gefeest worden. Brussel is denk ik zo'n drie en half uur rijden met de auto, en dan dus niet eens een biertje. Bovendien is t door de week.
Maar bedankt voor de tip.
Er is in Bruxelles toch wel een goedkoop hotelleke te vinden, kun je rollend naar je bed. Relaxt!! 8-)
je moet wat over hebben voor je bandje vind ik..

Makor1966
13 september 2007, 01:10
Blackest Eyes is zo lekker, heb 'm even opgezet op youtube :cooler:

Negative K3 fan
13 september 2007, 02:37
Ach ja? ACH JA?? Ik kon wel janken toen ik vanochtend met de post twee prachtige kleurige kaarten onving met daarop in grote zwarte letters

Porcupine Tree

Vrouwlief zag mijn verdriet maar bleef onverbiddelijk:"ja schat dat was wel een beetje dom hè? 't Is niet dat ik het je niet gun maar ja". Of woorden van die strekking.
En weet je, ze heeft natuurlijk gewoon gelijk. Maar ik blijf maar denken dat ik wilde dat ik pas 6 december hoorde dat ze opgetreden hadden. Dan had ik ook nochalant "ach ja" gezegd.
O wat voel ik mezelf nou zielig. :dontgeti:

Als je er vanaf wil... heb nog wel interesse in 2 kaarten.

Herman
13 september 2007, 15:59
Whoohooo..ik ga ook heen! :D Mn broer heeft als het goed is vanmiddag kaarten besteld. Heb er onwijs veel zin in, ken niet bijster veel (heb zelf Deadwing/nieuwe cd/wat losse nummers) maar helemaal na het luisteren van de laatste cd, verdamme, wat is dat een goede band :)

TimmU
14 september 2007, 11:02
ga ik zeker ook heen, banduitje :hippie: :hippie:

dePerik
14 september 2007, 21:56
Er is in Bruxelles toch wel een goedkoop hotelleke te vinden, kun je rollend naar je bed. Relaxt!! 8-)
je moet wat over hebben voor je bandje vind ik..


Er zijn dingen die je kan doen. En dan zijn er altijd hééééél veel dingen die je níet kan doen. Tja, en dit is er dus één van.
Mocht je nou een Gigalekker madammeke voor me kunnen regelen en een prachtige hotelsuitte voor me reserveren, nah dan zal ik er nog es over nadenken.

Negative K3 fan
22 oktober 2007, 14:49
gisteren de kaarten gekregen, bedankt DePerik!!!

feest gaat dus door, misschien nog ff kijken of ik after concert/backstage tickets kan regelen :)

dePerik
22 oktober 2007, 21:42
gisteren de kaarten gekregen, bedankt DePerik!!!

feest gaat dus door, misschien nog ff kijken of ik after concert/backstage tickets kan regelen :)

Hehe.... :D toemaar, backstage ook nog....
Maak er iets moois van Lennart :rockon:
En doe maar als toegift verzoekje Anesthesize

Herman
22 oktober 2007, 21:49
Zou wel echt té gek zijn als ze dat nummer spelen, beste van de nieuwe cd imo.

dePerik
22 oktober 2007, 22:07
Zou wel echt té gek zijn als ze dat nummer spelen, beste van de nieuwe cd imo.

Zo niet, dan in ieder geval niet het kortste nummer... :seriousf:

Vorige week bij Rush, hadden ze een pauzemuziekje nodig, nu was die pauze redelijk lang (ouwe mannen hè) Draaiden ze dus dit nummer maar even; floep, pauze weg.

Negative K3 fan
23 oktober 2007, 11:37
way out of here vind ik persoonlijk leuker...

dePerik
6 november 2007, 22:03
...bump...

Stuurt de zanger van onze band vandaag een mailtje aan iedereen:

Mannen,

Ik vind dat bandje helemaal te gek, dus wie gaat er mee?

Dus ik:

NOU LEKKER DAN.......

Negative K3 fan
8 november 2007, 10:16
lol en de kaartjes ben je al kwijt :D

TimmU
8 november 2007, 12:08
wat mij betreft in ieder geval Sound of Muzak , Fear of a Blank Planet, Open Car, Blackest eyes , piano lessons , stop swimming ....
SPELEEEEUH!!!

Rafke Pafke
21 november 2007, 09:51
Joepie, morgen is het zover!!! (Voor diegenen die naar Brussel gaan toch).

Persoonlijk ga ik vooral voor Anathema, das zowat mijn all time favorite band. Porcupine Tree is natuurlijk ook erg sterk. Maar ik vind hen live iets te perfectionistisch waardoor het echte live gevoel wat achterwege blijft.

hesse
21 november 2007, 13:09
:o neee!!!!!
Ik heb een tijdje niet gezocht naar optredens. Hoor ik dat morgen in Brussel zowel Anathema als Porcupine tree optreden. Daar geraak ik waarschijnlijk niet. En naar Amsterdam gaan is ook niet zo gemakkelijk vanuit Leuven even op en af :(
Man, dit is te erg.
Maar: ik zou ook voornamelijk gaan voor anathema. Over het algemeen vind ik die mannen over een groter klankenpallet beschikken (en ik ken er ook zowat alles van :hippie: )
allee, over een tegenvaller gesproken. Toch nog misschien morgen naar Brussel gaan. Er zijn toch altijd mensen die daar hun kaarten nog gaan verkopen aan de ingang voor een spotprijs.

Rafke Pafke
21 november 2007, 14:17
:o neee!!!!!
Ik heb een tijdje niet gezocht naar optredens. Hoor ik dat morgen in Brussel zowel Anathema als Porcupine tree optreden. Daar geraak ik waarschijnlijk niet. En naar Amsterdam gaan is ook niet zo gemakkelijk vanuit Leuven even op en af :(
Man, dit is te erg.
Maar: ik zou ook voornamelijk gaan voor anathema. Over het algemeen vind ik die mannen over een groter klankenpallet beschikken (en ik ken er ook zowat alles van :hippie: )
allee, over een tegenvaller gesproken. Toch nog misschien morgen naar Brussel gaan. Er zijn toch altijd mensen die daar hun kaarten nog gaan verkopen aan de ingang voor een spotprijs.

Tsja, ik zou zeggen trek het je niet te erg aan. Als je toch vooral voor Anathema gaat, die treden ieder jaar wel enkele keren in Belgie op, en dan kan je een volledige show zien (nu maar voorprogramma). Na het nieuwe album, dat in januari nu eindelijk zal worden opgenomen, zal er ook wel weer een Europese headline tour volgen.

Primitive
21 november 2007, 15:18
Anathema is toch wel een must see, heb al veel concerten en festivals bezocht in mijn relatief korte leven maar het concert van hen in mei afgelopen jaar was toch wel het mooiste concert dat ik ooit in mijn leven gezien heb.

Rafke Pafke
21 november 2007, 17:23
Anathema is toch wel een must see, heb al veel concerten en festivals bezocht in mijn relatief korte leven maar het concert van hen in mei afgelopen jaar was toch wel het mooiste concert dat ik ooit in mijn leven gezien heb.

Oh ja, daar heb je gelijk in! Anathema is live een geweldige ervaring!

Maar als voorprogramma van PT komen ze volgens mij niet geheel tot hun recht, door de korte set en het feit dat een hoop PT fans er wat apatisch naar staat te staren.

TimmU
29 november 2007, 21:56
oké woensdag is het zover!:blast:

Er staat alleen 20:00 als tijd op m'n kaartje, dat is de aanvangstijd, of de deuren-open-tijd ?
Zullen we even een kort lijstje maken van GN'ers + aanhang(eventueel) die komen, en dan met z'n allen naar binnen gaan ? minimeeting? lijkt me wel leuk!

dePerik
29 november 2007, 22:22
oké woensdag is het zover!:blast:

Er staat alleen 20:00 als tijd op m'n kaartje, dat is de aanvangstijd, of de deuren-open-tijd ?
Zullen we even een kort lijstje maken van GN'ers + aanhang(eventueel) die komen, en dan met z'n allen naar binnen gaan ? minimeeting? lijkt me wel leuk!
Reken mij er dan maar als virtueel aanhangseltje bij :seriousf:

TimmU
29 november 2007, 23:51
GN @ Porcupine Tree + Anathema :

1) TimmU ( komt samen met zanger )

Metal Chick
2 december 2007, 11:33
Wat een geluk dat ik niks meer aan Sinterklaas gedaan heb sinds ik een jaar of 6 was!! :seriousf:

Ik ben er dus ook met vrienden Frank, Liora en Theo.

Grappig dat ik voor afgelopen vrijdag nog nooit in de HMH was geweest en nu dus twee keer in een week. :p

Azrael
2 december 2007, 11:41
Ey Metal Chick. Reizen jullie langs Almere toevallig vanuit Lelystad?

Metal Chick
2 december 2007, 11:43
Ey Metal Chick. Reizen jullie langs Almere toevallig vanuit Lelystad?

Ik kom met de trein, maar ik ga al redelijk vroeg, omdat ik eerst even bij een vriendin van me langsga. De rest van ons groepje komt uit Haarlem.

Azrael
2 december 2007, 11:44
Lama dan :p

TimmU
2 december 2007, 12:48
Ik kom met de trein, maar ik ga al redelijk vroeg, omdat ik eerst even bij een vriendin van me langsga. De rest van ons groepje komt uit Haarlem.
wie gaan er allemaal vanuit Haarlem dan? ik ga met m'n zanger, Joost, ook via Haarlem. Misschien ken ik er wel mensen van !:)

Negative K3 fan
5 december 2007, 00:03
ik ga morgen ook, vanuit enschede met de trein, ik ga redelijk op tijd en overnacht in amsterdam

timmu herken ik nog wel, en primitive ook (als je komt?)

Ik heb de hele discografie van anathema, maar nog heel weinig luisteruren toebedeeld, vind het tot nu toe nog niet erg bijzonder, maar je weet heo dat gaat met progressieve muziek.

Azrael
5 december 2007, 00:04
ik ga morgen ook, vanuit enschede met de trein, ik ga redelijk op tijd en overnacht in amsterdam

timmu herken ik nog wel, en primitive ook (als je komt?)

Ik heb de hele discografie van anathema, maar nog heel weinig luisteruren toebedeeld, vind het tot nu toe nog niet erg bijzonder, maar je weet heo dat gaat met progressieve muziek.

Ik vind Anathema echt geweldig. Heb ook een hele discografie en ben het pas gaan luisteren toen ik wist dat ze in het voorprogramma kwamen. :hippie:

TimmU
5 december 2007, 11:25
ik ga morgen ook, vanuit enschede met de trein, ik ga redelijk op tijd en overnacht in amsterdam

timmu herken ik nog wel, en primitive ook (als je komt?)

Ik heb de hele discografie van anathema, maar nog heel weinig luisteruren toebedeeld, vind het tot nu toe nog niet erg bijzonder, maar je weet heo dat gaat met progressieve muziek.
Ik zou jou niet snel meer herkennen, maar ben dan ook erg slecht in gezichten+namen...;)
Als je me ziet, ff schreeuwen(tetten) dan komt het allemaal wel goed.
ik zit in de trein van 6 over 6 (BLASPHEMIE!) vanuit Haarlem CS. ben er rond 7en bij de ingang dus.!:) Heb er zin in!!

Azrael
5 december 2007, 11:27
hebben We Er Allemaal Een Beetje Zin In?!

Metal Chick
5 december 2007, 11:36
jaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!

TimmU
5 december 2007, 11:38
hebben We Er Allemaal Een Beetje Zin In?!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! !!

jij ook , toch?

dePerik
5 december 2007, 21:58
Ben benieuwd hoe het was jongens (en meiden)!!! :satisfie:

Ah ja, de reactie van mijn zoontje was in ieder geval onvergetelijk toen ie van de Sint het kado kreeg waar ie echt al zóóó lang op hoopte maar het niet durfde te hopen, dat maakte mijn afwezigheid dan weer een stuk minder zuur.

Squier4ever
5 december 2007, 22:10
Ben benieuwd hoe het was jongens (en meiden)!!! :satisfie:

Ah ja, de reactie van mijn zoontje was in ieder geval onvergetelijk toen ie van de Sint het kado kreeg waar ie echt al zóóó lang op hoopte maar het niet durfde te hopen, dat maakte mijn afwezigheid dan weer een stuk minder zuur.

zozo wat kreeg tie dan?

dePerik
5 december 2007, 22:55
zozo wat kreeg tie dan?

Hij is gek van Lego Exoforce en kreeg van die goeie Sint:
Het Sentai Fort :cheerup: Een doos lego van 60 bij 80 cm dus tel uit je winst (voor hem dan, voor mij lag het net iets anders :sssh: )
Voor zover iemand dat hier iets zegt trouwens ;)

TimmU
6 december 2007, 03:06
Ben benieuwd hoe het was jongens (en meiden)!!! :satisfie:

Ah ja, de reactie van mijn zoontje was in ieder geval onvergetelijk toen ie van de Sint het kado kreeg waar ie echt al zóóó lang op hoopte maar het niet durfde te hopen, dat maakte mijn afwezigheid dan weer een stuk minder zuur.
Hm , het was het beste concert dat ik ooit gezien heb. En ik heb er al een stuk of 80 op de teller staan...;)


WAUW !!!!

Ik noem een paar geintjes van PT , om over Anathema nog niet eens te spreken: Fear of a blank planet, anesthetize , trains, blackest eyes, sound of muzak , sleep together, way out of here.....

OEW het was zó cool!:)

Highway49
6 december 2007, 10:38
Ik ben gisteren ook bij porcupine geweest, 3e keer nu dat ik ze gezien heb en het was zeker weer de moeite waard! Over porcupine hoef ik dus weinig meer te zeggen.

Nu moet ik alleen bekennen dat ik niet echt kapot was van Anathema. De zanger had een heel gave stem, maar de zangmelodien vond ik minder. Vaak hele zinnen op 1 toonhoogte blijven zitten, wat het behoorlijk oninteressant maakte voor mij. Wat positief ik goed vond was de enorme variatie in de nummers, alleen had wat mij betreft binnen een nummer wat meer variatie mogen zitten. Technisch waarschijnlijk een heel goede band, maar mij hebben ze helaas niet echt overtuigd.

hesse
6 december 2007, 11:43
Mijn hart breekt na al deze positieve commentaren

Azrael
6 december 2007, 12:17
Positief? Ik moet mijn review nog schrijven hoor! 8-)

JvD.
6 december 2007, 14:43
anathema was idd een beetje saai, zowel de nummers als muziekaal technies.

porcupine tree.. tja, daar heb ik geen woorden voor. G E W E L D I G !

Azrael
6 december 2007, 14:53
Review time!

Gisteren was dus de grote dag. Anathema en Porcupine Tree. Ik was naar beiden bands erg benieuwt omdat ik ze beiden erg te pruimen vind. Van Porcupine Tree ben ik echt fan. Geweldige nummers!

Goed, lekker voor de deur liggen gisteren. Het was erg rustig dus opzich had het niet gehoeven. De hal was voor de helft gevuld ongeveer. Ik stond helemaal vooraan samen met een vriend van me (een bassist......... :satisfie: ). Anathema begon natuurlijk als eerste en het was best wel ok, maar het leek niet op wat ze op CD presteren. De zanger had vrij weinig kracht in zijn stem, stond ook express ietwat zacht en de bassist was niet om over naar huis te schrijven. Hij bleef ook helemaal rechts op het podium verstopt in het donker. Beetje schuw ofzo...hehe...zaten ook wat fouten in.
De nummers brachten ze best aardig maar het miste overtuiging. Slechts 1 nummer kon mij boeien omdat daar een zangeres op mee zong met en geweldige stem. Op het album vind ik het een uiterst saai nummer maar live kreeg ik kippevel. Echt top! Van mij mag de zanger dus gewoon tweede gitarist worden en de zangeres mag lead-zang doen. Geen slechte band dus (integendeel), maar vergeleken met Porcupine Tree niet in dezelfde league.

Even wachten.......
nog even wachten........
even wachten nog.......
PORCUPINE TREE!

Tja, wat kan ik ervan zeggen. Het was in elk opzicht echt super. Gave videobeelden en geweldig geluid in elk opzicht. Heerlijke bassist die echt een lekkere sound had en een hele nette groove kon neerzetten. De bassist had echt de funk te pakken.
Het gitaarwerk evenals de zang van Steve Wilson was echt super. Had er echt niks op aan te merken.
Enige spelbrekertje waren een paar pubers die wilden pitten bij een paar nummers. Tot woede van een aantal bezoekers die wel voor de muziek kwamen en terecht. Steve zei "Everything ok down there? 'Cause for a moment I though it was a Slipknot concert or something....." ze hielden zich daarna gelukkig rustig.
Alles liep verder zo ongelooflijk gesmeerd bij PT, echt niet normaal. Wat mij betreft echt een perfect concert. Heerlijke tweede gitaar en drummer ook. Man man wat kan die drummert een partij drummen. Echt een geweldige feeling erin. Zit nog helemaal na te genieten :hippie:

Herman
6 december 2007, 19:09
Gisteren was het dan inderdaad EINDELIJK 5 December. Mooi optijd heen gegaan en heel niet zo'n gekke heen reis gehad (Terug weg viel ook wel mee:)). Maar dan waar het om gaat: De muziek! Anathema vond ik persoonlijk niet zo gek veel aan, en had van mij wel wat eerder mogen stoppen (wel een geweldig goeie zangeres idd!). *Wat voor gitaar speelde die "linker" gitarist eigenlijk op? Die zanger volgens mij op een LP Studio, maar die van de lead gitarist kende ik niet*.

Dan:
Porcupine Tree!
Even heel simpel: Gewoonweg het béste concert wat ik tot dusver heb gezien. GE WEL DIG! Ook gaaf dat ze niet alleen nummers deden van Fear Of a Blank Planet. Het enige nummer wat ik nog wel graag had willen horen was Arriving Somwhere but not here. Maar voor de rest erg veel nummers gespeeld waar ik op gehoopt had. Het was gewoon écht een super show met ook een erg goed geluid. En ook qua gitaren was er genoeg kijk plezier, volgens mij heb ik 5/6 PRS'en geteld! Gewoon een heerlijke show met ook erg goed aanvullende "filmpjes" op de achtergrond die het geheel compleet maakten. Nog een maal dan: GAAFSTE GIG DIE IK OOIT GEZIEN HEB!!! :)

Tristan
8 december 2007, 14:34
Ik was er ook...
Anathema vond ik compleet ruk, sorry, maar ik heb nog nooit zo'n stel slappe zakken bij elkaar op een podium zien staan, bovendien zijn het nou ook niet echt briljante muzikanten te noemen...
De nummers, tsja, wel aardig maar voor mij als Anathema-leek niet echt veelzeggend...

Porcupine Tree, tsja, ik weet het niet, ook zij hadden een beetje last van het slappe zakken syndroom maar speelden wel een heel stuk beter...
Ik ben wel onder de indruk van Steve Wilson zijn gitaarspel, creatief en mooie solo's...
Alleen dan die andere gitarist, wat een faggot zeg, mijn god, hij speelde ook compleet waardeloos, die solo's van hem, niet om aan te horen...
De drummer, Gavin Harrison, vond ik bij uitstek de meest opvallende persoon op het podium, wat een drummer...
Alleen wel heel erg jammer van zijn sound, getriggerde bassdrum, slechte cymbalsound, hoge toms, nee, wat dat betreft niet echt best en dat kwam 's mans genialiteit niet echt ten goede...
Het gitaargeluid vond ik ook niet super, in de meeste stukken was het wel okee hoor, zelfs wel mooi, maar als ze gingen rocken dan rockte het niet echt, geen ballen, geen kablam weet je wel...
Nee, het is geen echte Rockband ofzo, daarvoor zijn ze echt veel en veel te slap en te veel gericht op controle, jammer, want voor mijn gevoel zouden sommige stukken echt wel wat meer mogen Rocken...
Nu blijft het een beetje hangen bij een leuk maar (met uitzondering van de drummer) niet echt virtuoos muzikantenbandje met vette muziek...

Negative K3 fan
8 december 2007, 14:41
het was idd een geweldig concert, een stuk drukker dan verwacht. Ik zag timmU nog wel lopen op de gang.

wel vreemd dat het verboden was te roken in de grote zaal, maar het weerhield volgens mij bijna niemand :)

Tristan
8 december 2007, 14:51
Haha, ik heb trouwens echt niemand van jullie gezien, weird, want zo druk was het nou ook weer niet...
Trouwens ook nog wel even aan een lekkere Hasj-Tjonko gelurkt...

Negative K3 fan
8 december 2007, 15:08
ik heb daar ook nog twee white widow snaken weggewerkt

of hoe heet dat tegenwoordig; nog die killer jonko geklapt... :stop:

TimmU
8 december 2007, 17:45
het was idd een geweldig concert, een stuk drukker dan verwacht. Ik zag timmU nog wel lopen op de gang.

wel vreemd dat het verboden was te roken in de grote zaal, maar het weerhield volgens mij bijna niemand :)
En effe roepen ho maar hé !:)
En nee, dat rookverbod werkte niet. We hadden nog wel de neiging om echt niet te roken, maar toen ik na het eerste nummer van Anathema OVERAL sigaretjes aangestoken zag worden, hield ik er ook geen rekening meer mee eigenlijk.

Synx
9 december 2007, 14:27
Nou, na alle meningen post ik die van mij ook maar even. Voorprogramma deed mij te veel aan walvissen denken..:P
Maar het ging natuurlijk om PT, vond het ook een zeer geslaagd optreden. Vooral de drummer en bassist sprongen erbij mij bovenuit, hoewel ik de zang ook zeer goed vond. Valt me wel op dat de mensen het gitaar werk hier goed noemen, tuurlijk is het niet je standaard 'rock' band maar ik heb maar 1 goede gitaarsolo gehoord. De rest voegde weinig toe aan het nummer of was meer een hoop onnozel gepingel. Dan had die walvisvent dat toch beter voorelkaar. Ken de muziek van ze hoor, en het klonk zo als op de plaat maar daar spoelde ik ook meestal wel door ;)
Kortom, geslaagde avond die de rit vanuit limburg wel waard was.

Negative K3 fan
10 december 2007, 16:51
over de gitaarsolo's is al meer dan genoeg gezegd denk ik. Niet het sterkte punt van de band, maarja je hoort mij niet klagen :) Die andere gitarist deed de vocals van way out of here trouwens erg lekker. Die kerel hangt trouwens rond op thegearpage (voor de liefhebbers: tristan).

Azrael
10 december 2007, 16:54
Tja, ik stoor me niet aan die solo's. Ze zijn in PT meer bedoeld als sound-effects en niet als echte solo. Daar ben ik verdomd blij om want dat vind ik totaal niet in de band passen.

Negative K3 fan
10 december 2007, 16:59
ik vind die akoestische solo in Trains wel bijzonder mooi, maar dat was dan ook bijna het enige nummer wat live niet zo wordt gedaan als op het album.

Tristan
10 december 2007, 18:06
over de gitaarsolo's is al meer dan genoeg gezegd denk ik. Niet het sterkte punt van de band, maarja je hoort mij niet klagen :) Die andere gitarist deed de vocals van way out of here trouwens erg lekker. Die kerel hangt trouwens rond op thegearpage (voor de liefhebbers: tristan).

Ik vond die gast niet echt best spelen, zijn sound vond ik ook niet zo, zijn podiumhouding vond ik helemaal verschrikkelijk, wat een ongelofelijk slappe lul...
Zingen deed hij wel aardig, als je ervan houdt, maar het was in ieder geval niet vals...

Wat jullie tegen de solo's van Steve Wilson hebben begrijp ik niet helemaal, hij speelt geen foute noten, het zit melodisch goed in elkaar en hij heeft een heel eigen stijl...
Ik vond dat hij het live erg goed deed eerlijk gezegd...
Zijn stem viel een beetje tegen, het is niet echt een zanger ofzo, maar hij heeft wel sterke melodieen en een redelijk prettig stemgeluid...

Jammer dat ze in de toegift Trains gingen doen, wat vind ik dat een schijtnummer zeg, die akoestische gitaar was ook niet om aan te horen zo lelijk, van dat piezogepiel...

Jullie zouden die live DVD (ten tijde van In Absentia) eens moeten checken, die is veel beter dan die gig van 5 December, in ieder geval is het geluid zowiezo veel beter...

Azrael
10 december 2007, 18:15
Ik vond die gast niet echt best spelen, zijn sound vond ik ook niet zo, zijn podiumhouding vond ik helemaal verschrikkelijk, wat een ongelofelijk slappe lul...
Zingen deed hij wel aardig, als je ervan houdt, maar het was in ieder geval niet vals...

Wat jullie tegen de solo's van Steve Wilson hebben begrijp ik niet helemaal, hij speelt geen foute noten, het zit melodisch goed in elkaar en hij heeft een heel eigen stijl...
Ik vond dat hij het ook live erg goed deed eerlijk gezegd...
Zijn stem viel een beetje tegen, het is niet echt een zanger ofzo, maar hij heeft wel sterke melodieen en een redelijk prettig stemgeluid...

Jammer dat ze in de toegift Trains gingen doen, wat vind ik dat een schijtnummer zeg, die akoestische gitaar was ook niet om aan te horen zo lelijk, van dat piezogepiel...

Jullie zouden die live DVD (ten tijde van In Absentia) eens moeten checken, die is veel beter dan die gig van 5 December, in ieder geval is het geluid zowiezo veel beter...

Blergh...die live DVD vind ik een stuk minder. Met name de zang bevalt me veel minder dan wat we voorgeschotelt kregen. Zelfde geld voor het geluid.
Trains vind ik echt een prachtnummer 8-)

Tristan
10 december 2007, 19:15
:???:
Het drum en gitaargeluid op die DVD vind ik 100 keer zo goed, de drums grooven veel meer en de gitaren Rocken harder...
Wat betreft de zang hoor ik weinig verschil, misschien dat het 5 December net wat minder overtuigend was, met name in het begin van het concert...
De bassist had 5 December zijn dag ook niet echt zo leek het, minder lekkere sound en mindere timing, op de DVD is dat niet het geval...
Ik vond 'm op het optreden zowiezo niet zo lekker samen met de drummer spelen, net niet lekker samen in de groove, maar dat kan ook aan het (podium)geluid gelegen hebben...
Wat betreft Trains, dat zal wel smaak zijn, dat nummer klinkt veel te Poppy/Commercieel voor mij en ik vind het ook niet een voorbeeld van een nummer waarin Porcupine Tree uitblinkt...

Azrael
10 december 2007, 19:18
Tja, ik kan er echt niks aan doen. Ik had echt precies het tegenovergestelde. Heerlijk geluid, lekkere groove van de drummer en bassist, prima zang en ga zo maar door. Alsof we naar twee verschillende concerten hebben gekeken. Ik vond de zang op 5 december echt stukken beter. Veel zuiverder, veel minder schuw.
Maargoed, dat maakt opzich niet uit. Ik vond het gewedlg en jij wat minder. Dat mag 8-)
Even wat anders. Waar stond je als ik vragen mag? Ik stond vooraan in het midden. Vraag me af of dat er iets mee te maken heeft.

Tristan
10 december 2007, 19:42
Haha, meesterlijk, daar stond ik dus ook, zij het niet helemaal vooraan... :D
In het begin stond ik achteraan in het midden, omdat het geluid zo tegenviel ben ik middenvooraan gaan staan maar ook daar vond ik de totaalsound van de band aan impact missen, hoewel het wel iets beter was...

dePerik
10 december 2007, 23:36
.... en dePerik zag dat het goed was....








;)


















de gig...

TimmU
10 december 2007, 23:57
Haha, meesterlijk, daar stond ik dus ook, zij het niet helemaal vooraan... :D
In het begin stond ik achteraan in het midden, omdat het geluid zo tegenviel ben ik middenvooraan gaan staan maar ook daar vond ik de totaalsound van de band aan impact missen, hoewel het wel iets beter was...
en toch heb ik je niet zien staan. ben op een gegeven moment nog letterlijk per ongeluk tegen Azrael aangelopen!;)

Azrael
11 december 2007, 00:07
en toch heb ik je niet zien staan. ben op een gegeven moment nog letterlijk per ongeluk tegen Azrael aangelopen!;)

Die Timmu uiteraard vanwege de onmetelijke bekendheid van Azrael direct herkende!
kugh kugh....hoest....proest....

Synx
11 december 2007, 02:17
Ik wist helemaal niet dat er al een hoop gekletst was over de solo's maar goed. Melodisch vond ik ze nou niet bepaald ;) En of het bij de muziek past is een 2e. Ik zeg maar eens wat, een moderne rockende david gilmour in die band, lijkt mij een stuk beter. Het is en blijft persoonlijk ;)
Doet niet af aan het concert, het waren gelukkig geen solo's van 9 min anders was ik me er wel aan gaan ergeren. Wij zaten helemaal achteraan en daar was het geluid prima. Hulde aan stoeltjes :P ;)

Negative K3 fan
11 december 2007, 09:30
Wat jullie tegen de solo's van Steve Wilson hebben begrijp ik niet helemaal, hij speelt geen foute noten, het zit melodisch goed in elkaar en hij heeft een heel eigen stijl...
ik kan me nog herinneren dat de solo van the sound of muzak redelijk slordig ging.... idd eigen stijl en goede melodiën


Ik vond dat hij het live erg goed deed eerlijk gezegd...
Zijn stem viel een beetje tegen, het is niet echt een zanger ofzo, maar hij heeft wel sterke melodieen en een redelijk prettig stemgeluid...
ja


Jammer dat ze in de toegift Trains gingen doen, wat vind ik dat een schijtnummer zeg, die akoestische gitaar was ook niet om aan te horen zo lelijk, van dat piezogepiel...
Trains is echt een prachtig nummer, vergeleken met het andere werk lekker glad en idd commercieel, maar dat is ook te zeggen als je de latere albums met het oude werk gaat vergelijken. Niks mis met dat nummer, wel met de uitvoering, op het album natuurlijk veel mooier. En piezo klinkt kut, ik snap niet dat gitaristen die zichzelf een beetje serieus nemen daar nog steeds weg mee denken te komen!


Jullie zouden die live DVD (ten tijde van In Absentia) eens moeten checken, die is veel beter dan die gig van 5 December, in ieder geval is het geluid zowiezo veel beter...
DVD en live geluid is appels met peren vergelijken, als ik bij een concert sta moet het geluid wel echt heel slecht zijn wil ik er niet van houden. Ook vond ik de zang op 5 december echt goed, daar zag ik nl. een beetje tegenop met de DVD in mn achterhoofd.

Tristan
11 december 2007, 15:14
Slordig is 'ie soms wel ja, maar dat heeft ook wel weer z'n charme...
Om een vergelijk te geven, ik vind dat hij het een heel stuk beter doet dan bijvoorbeeld John Frusciante of Andy Summers ofzo...

Haha, okee, kennelijk ben ik de enige die op de DVD de stem beter uit de verf vind komen...
Misschien heeft dat ook wel te maken met het beeld hoor, dat het nog wat dichterbij is opgenomen en het ook wat dichterbij klinkt...
Dan is het wat makkelijker om erin te kruipen en het gevoel erachter mee te beleven zal ik maar zeggen, zo van een afstandje (zelfs al is het redelijk dichtbij) is Porcupine Tree gewoon niet echt een heftige band om te zien...

Zoals ik al zei kan ik gewoon niet tegen die Poppy/gladde/commerciele nummers en daarop is Trains geen uitzondering...
Ik snap er ook geen hol van, dat piezogedoe, klinkt echt nergens naar...

Misschien was het geluid niet echt slecht maar ik vind wel dat het tekort deed aan een aantal essentiele elementen van de muziek...
Als ze met een vette riff inknallen nadat ze een wat sferischer stuk hebben gehad dan verwacht ik gewoon dat die riff echt een beetje beukt en dat deed het totaal niet...
Bovendien was de groove met name door de sound van de drums minder sterk en dat terwijl het juist zo'n fantastische drummer is...
Dat gekoppeld aan het feit dat het wat betreft podiumpresentatie nou ook niet echt een energieke band is, met als dieptepunt de tweede gitarist, maakt dat ik het een matig optreden vond...

Azrael
11 december 2007, 15:16
Snik snik.......Ik ben het op elk punt met je oneens :satisfie:

Tristan
11 december 2007, 16:10
Dat is bijna onmogelijk...
Je vindt John Frusciante en/of Andy Summers betere sologitaristen dan Steve Wilson?
Je vindt Porcupine Tree wel een heftige band om live te zien en/of dat ze een energieke podiumperformance hebben?
Je vindt piezo's wel lekker klinken?
Je vindt dat de riffs van Porcupine Tree afgelopen 5 December wel beukten?
Je vindt Gavin Harrison geen geweldige drummer?

Azrael
11 december 2007, 16:13
Dat is bijna onmogelijk...
Je vindt John Frusciante en/of Andy Summers betere sologitaristen dan Steve Wilson?
John Frusciante vind ik iniedergeval helemaal niks.
Je vindt Porcupine Tree wel een heftige band om live te zien en/of dat ze een energieke podiumperformance hebben?
Heerlijke podiumperformance! Gave lichteffecten (dat zal overigens weinig met de band te maken hebben maar meer met de HMH LJ), mooi VJ werk, bandleden die er duidelijk zin in hebben. Ze staan niet te springen maar dat interesseert me geen hol. Past niet echt bij de muziek vind ik.
Je vindt piezo's wel lekker klinken?
Geen problemen mee mits niet te schel uitversterkt.
Je vindt dat de riffs van Porcupine Tree afgelopen 5 December wel beukten?
Heerlijk! Heb een partij staan te genieten. Vind het allemaal heerlijke riffs en ik kon er goed uit mijn dak op gaan.
Je vindt Gavin Harrison geen geweldige drummer?
Die vind ik fantastisch! Wat een feeling en geniale riffs ook!



ps. Je moest mijn post niet zo letterlijk nemen joh :satisfie:

Tristan
11 december 2007, 16:29
Springen hoeft van mij ook niet maar ik vond het maar een stel lamzakken, de enige die podiumpresence heeft is Gavin Harrison en misschien Steve Wilson ook nog een beetje op zijn eigen, introverte, manier...
Ik vond 'm trouwens wel heel symphatiek overkomen in zijn communicatie naar het publiek toe...

Ook over het licht zijn we het oneens, want dat vond ik slecht gedaan, je zag vaak niet eens wat ze aan het doen waren op het podium en wie wat deed, dat droeg ook wel een beetje bij aan de voor mij statische sfeer...
Dus, tsja, we kunnen het wel eens zijn dat we het in dit geval over het algemeen oneens zijn ja... :D

Ik bedoel alles ook wel relatief hoor, bijvoorbeeld dat de riffs van Porcupine Tree live niet zo beukten en dat ze weinig podiumuitstraling hebben, in vergelijk met bijvoorbeeld Tool is dat wel zo denk ik...
In vergelijk met Dream Theater is dat een heel stuk minder zo denk ik, dus alles is relatief...
Ach ja, misschien ligt het ook wel aan mij, want ik vond Oceansize laatst ook al zo slap, die hadden eigenlijk precies hetzelfde euvel als Porcupine Tree, slecht geluid/riffs die niet beukten, slechte lichtshow/verlichting en een slappe podiumpresence/performance...
Muzikaal vind ik hen nog wel een stukje interessanter, minder Poppy en muzikanterig ook (zoals Porcupine Tree soms kan zijn)...

Negative K3 fan
12 december 2007, 15:38
leuke inhoudelijke muziekdiscussies! ik wist niet dat die bestonden :)

jammer dat je niet op de laatste meeting was tristan

Azrael
12 december 2007, 15:44
Springen hoeft van mij ook niet maar ik vond het maar een stel lamzakken, de enige die podiumpresence heeft is Gavin Harrison en misschien Steve Wilson ook nog een beetje op zijn eigen, introverte, manier...
Ik vond 'm trouwens wel heel symphatiek overkomen in zijn communicatie naar het publiek toe...

Ook over het licht zijn we het oneens, want dat vond ik slecht gedaan, je zag vaak niet eens wat ze aan het doen waren op het podium en wie wat deed, dat droeg ook wel een beetje bij aan de voor mij statische sfeer...
Dus, tsja, we kunnen het wel eens zijn dat we het in dit geval over het algemeen oneens zijn ja... :D

Ik bedoel alles ook wel relatief hoor, bijvoorbeeld dat de riffs van Porcupine Tree live niet zo beukten en dat ze weinig podiumuitstraling hebben, in vergelijk met bijvoorbeeld Tool is dat wel zo denk ik...
In vergelijk met Dream Theater is dat een heel stuk minder zo denk ik, dus alles is relatief...
Ach ja, misschien ligt het ook wel aan mij, want ik vond Oceansize laatst ook al zo slap, die hadden eigenlijk precies hetzelfde euvel als Porcupine Tree, slecht geluid/riffs die niet beukten, slechte lichtshow/verlichting en een slappe podiumpresence/performance...
Muzikaal vind ik hen nog wel een stukje interessanter, minder Poppy en muzikanterig ook (zoals Porcupine Tree soms kan zijn)...

Hehe, aparte knaap he die Steven Wilson? Mag hem wel. Echt zo'n no-nonsense muzikant die gewoon heel direct is. In interview vind ik hem ook altijd goed overkomen. In mijn ogen totaal niet arrogant, want hij is de laatste persoon die zijn muziek ophemelt.
Persoonlijk hou ik wel van dat muzikanterige. Waarschijnlijk ligt daar ook een groot verschil tussen jou en mij. Ikzelf had geen seconde het idee dat het meer moest rocken. In mijn ogen is het precies goed. Ik ben juist iemand die van inhouden houdt als het om muziek gaat. Ik kan naar veel muziek luisteren maar uiteindelijk val ik altijd terug op muziek waar subtiele dingen inzitten. Een echte in-your-face rockband is PT niet daar heb je 100% blij om. Jij vind het jammer, maar ik zou het een doodzonde vinden als PT een standaard rockband zou zijn. Daar zijn er namelijk zat van dus ik heb graag dat ze apart blijven op hun eigen manier. Gelukkig hebben ze al albums zat dus ik zal toch altijd leuke muziek van ze houden ook al slaan ze een andere richting in. Ik heb namelijk de indruk dat ze meer metal/rock aan het worden zijn. Ikzelf zou graag willen dat ze wat meer terug naar hun spacy roots zouden gaan maar dan met de huidige synth techniek.

Maar wat K3 zegt. Leuke discussie Tristan. Een van de weinige personen hier waarmee me dat wel lukt met dit soort onderwerpen. De meeste mensen gaan er keihard tegenin alsof ze hun geloof vertegenwoordigen. :hippie:

Tristan
12 december 2007, 15:53
leuke inhoudelijke muziekdiscussies! ik wist niet dat die bestonden :)

jammer dat je niet op de laatste meeting was tristan

Ja, ik vond het ook jammer...
De vorige dag was het ontzettend laat geworden en toen ik wakker was, tsja, toen was de meeting al lang en breed bezig dus ik dacht dat het niet zoveel zin meer had...
Volgende keer wil ik er wel weer bij zijn...

Tristan
12 december 2007, 16:12
Hehe, aparte knaap he die Steven Wilson? Mag hem wel. Echt zo'n no-nonsense muzikant die gewoon heel direct is. In interview vind ik hem ook altijd goed overkomen. In mijn ogen totaal niet arrogant, want hij is de laatste persoon die zijn muziek ophemelt.
Persoonlijk hou ik wel van dat muzikanterige. Waarschijnlijk ligt daar ook een groot verschil tussen jou en mij. Ikzelf had geen seconde het idee dat het meer moest rocken. In mijn ogen is het precies goed. Ik ben juist iemand die van inhouden houdt als het om muziek gaat. Ik kan naar veel muziek luisteren maar uiteindelijk val ik altijd terug op muziek waar subtiele dingen inzitten. Een echte in-your-face rockband is PT niet daar heb je 100% blij om. Jij vind het jammer, maar ik zou het een doodzonde vinden als PT een standaard rockband zou zijn. Daar zijn er namelijk zat van dus ik heb graag dat ze apart blijven op hun eigen manier. Gelukkig hebben ze al albums zat dus ik zal toch altijd leuke muziek van ze houden ook al slaan ze een andere richting in. Ik heb namelijk de indruk dat ze meer metal/rock aan het worden zijn. Ikzelf zou graag willen dat ze wat meer terug naar hun spacy roots zouden gaan maar dan met de huidige synth techniek.

Maar wat K3 zegt. Leuke discussie Tristan. Een van de weinige personen hier waarmee me dat wel lukt met dit soort onderwerpen. De meeste mensen gaan er keihard tegenin alsof ze hun geloof vertegenwoordigen. :hippie:

Ik vind het ook een leuke discussie, alhoewel ik toch ook net als sommige anderen hier best stevig ben in mijn kritiek (dat weet ik ook wel van mezelf)...
Steve Wilson, ja, ik vond hem ook heel sympathiek overkomen en ik was met name wel onder de indruk van zijn gitaarspel, perfect voor Porcupine Tree in ieder geval en heel eigen...

Leuk dat je die subtiliteit aanhaalt want ook ik ben juist een liefhebber daarvan, het verschil tussen ons is waarschijnlijk dat ik vind dat een Rockband gewoon moet Rocken, of ze nu subtiele sferen neerzetten of niet, als het eenmaal Rockt dan moet het ook echt Rocken...
Wat dat betreft ben ik dan meer een 70's man denk ik, bands als Pink Floyd en Led Zeppelin e.d. hebben ook zeker veel sfeer maar ze Rocken ook wat meer dan Porcupine Tree voor mijn gevoel...

Ik vind Porcupine Tree in sommige facetten gewoon wat te ingehouden, te gecontroleerd, dat bedoel ik ook met het muzikanterige...
Gavin Harrison is een fantastische drummer, echt waanzinnig, maar ik begrijp zijn soundkeuze gewoon niet, zijn sound staat bij hem in dienste van zijn techniek, van zijn spel...
Het gitaargeluid van Porcupine Tree heeft dat ook duidelijk, het is allemaal heel gecontroleerd, wat dat betreft kom ik gewoon uit een andere school dan die knakkers en vandaar dat ik het misschien, hoewel ik het (muzikaal) erg goed vind, wat minder kan waarderen, met name live...

Ik vond de keuze voor Anathema als voorprogramma in dit geval ook tekenend, dat is wat betreft podiumperformance een van de meest dode (quasi)Rockbands die ik ooit heb gezien en dan technisch nog wat minder begaafd dan Porcupine Tree...

Ik ben het zeker met je eens dat de mix van sferen die Porcupine Tree neerzet hen juist zo bijzonder maakt en ik zou ook zeker niet willen dat Porcupine Tree een standaard Rockband zou worden, die subtiele sferische en melodische dingen vind ik ook helemaal te gek maar voor mij zou het alleen maar sterker worden als het contrast met de soms toch best wel heavy en lekkere riffs met name qua sound wat groter zou worden...
Anders vind ik het gewoon wat minder zin hebben ofzo, je speelt een lekkere Rockriff maar toch beukt 'ie niet helemaal, dan heb ik inderdaad het gevoel dat ze het beter niet kunnen doen of beter kunnen terugkeren naar hun roots als meer synthy/sferisch gerichte band, dat ene oude nummer dat ze speelden zonder de tweede gitarist vond ik ook verassend sterk, klonk heel tof en je miste de tweede gitarist totaal niet...

Azrael
12 december 2007, 16:22
Ik vind het ook een leuke discussie, alhoewel ik toch ook net als sommige anderen hier best stevig ben in mijn kritiek (dat weet ik ook wel van mezelf)...
Steve Wilson, ja, ik vond hem ook heel sympathiek overkomen en ik was met name wel onder de indruk van zijn gitaarspel, perfect voor Porcupine Tree in ieder geval en heel eigen...

Leuk dat je die subtiliteit aanhaalt want ook ik ben juist een liefhebber daarvan, het verschil tussen ons is waarschijnlijk dat ik vind dat een Rockband gewoon moet Rocken, of ze nu subtiele sferen neerzetten of niet, als het eenmaal Rockt dan moet het ook echt Rocken...
Wat dat betreft ben ik dan meer een 70's man denk ik, bands als Pink Floyd en Led Zeppelin e.d. hebben ook zeker veel sfeer maar ze Rocken ook wat meer dan Porcupine Tree voor mijn gevoel...

Yup. Daar zal een groot verschil in zitten. Ik heb weinig met Led Zeppelin en de hele bende, hoewel ik Pink Floyd wel gave nummers vind hebben. Een paar live DVDtjes van hun vind ik echt steengoed qua songkeuze.

Ik vind Porcupine Tree in sommige facetten gewoon wat te ingehouden, te gecontroleerd, dat bedoel ik ook met het muzikanterige...
Gavin Harrison is een fantastische drummer, echt waanzinnig, maar ik begrijp zijn soundkeuze gewoon niet, zijn sound staat bij hem in dienste van zijn techniek, van zijn spel...
Het gitaargeluid van Porcupine Tree heeft dat ook duidelijk, het is allemaal heel gecontroleerd, wat dat betreft kom ik gewoon uit een andere school dan die knakkers en vandaar dat ik het misschien, hoewel ik het (muzikaal) erg goed vind, wat minder kan waarderen, met name live...

Yah, ik snap precies wat je bedoeld daarmee. Ikzelf vind het juist erg prettig. Overigens hebben meer mensen commentaar op zijn drumsound. Ikzelf ben er gewoon aan gewend in de loop der tijd denk ik en ben het wel gaan waarderen. Ikzelf kom uit de rock hoek en ben laten de electronische muziek ingedoken dus met name het oude werk van PT kan ik erg waarderen. Live vond ik het ook geweldig omdat ik oh zo fijn alles kan horen en zien. Voor mij hemels :)

Ik vond de keuze voor Anathema als voorprogramma in dit geval ook tekenend, dat is wat betreft podiumperformance een van de meest dode (quasi)Rockbands die ik ooit heb gezien en dan technisch nog wat minder begaafd dan Porcupine Tree...

Anathema vond ik, ondanks het feit dat ik ze op CD hele gave nummers vind hebben, echt geen zak aan. Dooie boel, slecht op technisch vlak en ook een saaie songkeuze. Dit deed echter voor mij niks af aan PT.

Ik ben het zeker met je eens dat de mix van sferen die Porcupine Tree neerzet hen juist zo bijzonder maakt en ik zou ook zeker niet willen dat Porcupine Tree een standaard Rockband zou worden, die subtiele sferische en melodische dingen vind ik ook helemaal te gek maar voor mij zou het alleen maar sterker worden als het contrast met de soms toch best wel heavy en lekkere riffs met name qua sound wat groter zou worden...
Anders vind ik het gewoon wat minder zin hebben ofzo, je speelt een lekkere Rockriff maar toch beukt 'ie niet helemaal, dan heb ik inderdaad het gevoel dat ze het beter niet kunnen doen of beter kunnen terugkeren naar hun roots als meer synthy/sferisch gerichte band, dat ene oude nummer dat ze speelden zonder de tweede gitarist vond ik ook verassend sterk, klonk heel tof en je miste de tweede gitarist totaal niet...

Ik ben het op zekere hoogte met je eens dat hun oudere werk nog altijd het beste is omdat ze daar gewoon beter in zijn. Anesthetize vind ik echter dan wel een juweeltje van het nieuwe album. Live ook helemaal top met die mooie "outro" met beelden van golven. Ik bedoel....naast mij stond een golfsurfende bassist en ik ben een kitesurfen. Kon niet beter :cheerup:

Maar ik ga het hierbij laten. We lullen nog wel eens verder in real life hierover. Altijd leuk :dance:

Tristan
12 december 2007, 16:40
Haha, grappig, ik ben namelijk ook een Rockman die later ook wat electronische muziek is gaan waarderen...
Met name Bjork, Sqaurepusher, Clifford Gilberto, Venetian Snares, Aphex Twin Amon Tobin en sommige Drum 'n Bass (Goodlooking Records/LTJ Bukem, Adam F) en Hiphop (geen Hip-Pop) kan ik wel waarderen...
Die sound van Gavin Harrison, met name live maar ook op de nieuwe plaat, vind ik echter wel een heel stuk minder, dat maakt het ook wat meer Metal heb ik het idee, meer nog dan de gitaarsound of de muzikale ideeen...
Je hebt wel gelijk dat je alles goed kon horen, dat vond ik ook goed, alleen jammer dat de sound dan soms (voor mij in ieder geval) echt niet mooi of vet is, ik heb ook een schijthekel aan een getriggerde bassdrum enzo, nog erger dan piezogepiel, in ieder geval wel als je lekkere sferische Rockmuziek maakt...

Ik vond de keuze voor Anathema in die zin tekenend dat het een beetje op Porcupine Tree leek, alleen dan een heel stuk minder...

Van wat ik tot nu toe gehoord heb kan ik In Absentia het meest waarderen...
Dat Anesthesize, is dat dat hele lange nummer?
Die vond ik ook te gek, heel tof, heb ook zeker staan spacen bij dat nummer...

Spreek je later... :D

Azrael
12 december 2007, 16:42
Yup, Anesthesize is dat hele lange nummer.

TimmU
12 december 2007, 18:28
Die Timmu uiteraard vanwege de onmetelijke bekendheid van Azrael direct herkende!
kugh kugh....hoest....proest....
Nee jij was lekker alert!

Azrael
12 december 2007, 18:47
Nee jij was lekker alert!

Ik negeerde je gewoon lieve schat...dat is wat anders :hippie:






:seriousf:

Tupelo
14 december 2007, 22:27
Gisteren eigenlijk ontdekt.
Voor het 1st. sinds lang dat ik geniet van een band die dominant op gitaar draait.
Erg lekker en psychedelisch.

Geloof dat dit mijn pumpkins substitute gaat worden, sinds ik die al 9 jaar niet meer draai ofzo. :D

Tristan
17 december 2007, 16:59
Het is wel heel wat anders dan de Pumpkins, check ook eens Oceansize misschien dat je dat ook cool vindt... :)