PDA

View Full Version : hc settings



vipskate
30 augustus 2007, 23:01
hoe gebruiken jullie je amp, welke settings gebruiken jullie voor hardcore-beatdown style..

hoe zet je je knoppen? vb: middle 3 enzo.

graag beetje advies

men versterker is een randall rx 120

en heb gain, middle, treble, contour,bass...
hoe zouk men knoppen moeten zetten voor een vette sound, kheb al wat zitten klooien maar krijg er nog geen vet geluid uit

Piekhaar
30 augustus 2007, 23:29
Lijkt me heel erg versterker en smaak afhankelijk. Wat de één mooi vindt, vindt de ander weer vreselijk. En wat op de ene versterker wel werkt, werkt op de andere versterker absoluut niet.

Mijn settings weet ik niet uit m'n hoofd. Ik heb dat een keer goed gezet en kom er alleen nog maar aan wanneer het niet lekker klinkt.

Wanneer ik op een nieuwe of vreemde versterker speel begin ik altijd met de bass op ongeveer 7, de mid op ongeveer 4, treble ongeveer op 7. Contour, presence knoppen zet ik meestal halverwege en gain zet ik op 3.

Daarna ga ik draaien totdat het geluid wordt wat ik goed vind klinken.

Ratdawg
30 augustus 2007, 23:34
Beatdown vraagt heel wat mutes, dus wees kwistig met bass en gain, maar niet te met die gain. Het mag ook geen ondefinieerbaar zootje worden.

INSHANE
31 augustus 2007, 00:56
hmm bas 6/7, middle 7, trebl 6, contour 7, gain 6/7 en als je appart volume hebt op je dist kanaal op 8 en mastervolume op 11 :p

idd niet teveel overdrijvn me bas en gain,