PDA

View Full Version : London city spitfire 2 + ?????



Maissan
30 augustus 2007, 21:26
Ik ben er tog wel bijna zeker van dat ik voor de London City Spitfire 2 ga.

Nu zou ik graag van jullie nog wat tips willen over het kopen van een leuken versterker die goed bij deze gitaar zou passen.

mijn budget voor de versterker is rond de 100 euro kan ook iets meer worden maar wil er niet veel over heen gaan aangezien de gitaar ook al rond de 270 gaat kosten


zelf vind ik het merk marshall erg mooi maar dat komt dan ook alleen omdat je het vaak ziet en het logo me aanspreekt niet omdat ik er verstand van heb.



:gitarist:

allochthomas
30 augustus 2007, 21:42
koop een roland cube series, geweldige versterkers om mee te beginnen.
enorm veel instel mogelijkheden.

SPAM! check mn handtekening :roll:

G.G.
30 augustus 2007, 21:43
zelf vind ik het merk marshall erg mooi maar dat komt dan ook alleen omdat je het vaak ziet en het logo me aanspreekt niet omdat ik er verstand van heb.

Geniaal. Eindelijk een beginner die het helemaal snapt.

Ik weet niet wat ik je moet adviseren binnen je budget, maar het feit dat je inziet dat je verder moet kijken dan imago, reclame etc.... betekent dat je op de goeie weg bent.

Probeer gewoon vanalles uit.

Wat voor geluid zoek je (bepaalde artiesten?)

Maissan
30 augustus 2007, 22:02
Geniaal. Eindelijk een beginner die het helemaal snapt.

Ik weet niet wat ik je moet adviseren binnen je budget, maar het feit dat je inziet dat je verder moet kijken dan imago, reclame etc.... betekent dat je op de goeie weg bent.

Probeer gewoon vanalles uit.

Wat voor geluid zoek je (bepaalde artiesten?)


de artiesten die ik goed vind zijn de red hot chili peppers, the police , dire straits , eric clapton etc etc

Squier4ever
30 augustus 2007, 22:24
met zo'n cube zit je altijd wel goed, zeker als beginner. of een vox ad15vt maar die zijn een stukkie duurder.

zorg echter dat je niet zo'n crap versterker van een onbekend merk (als in uit een starterspack) koopt. dan kun je je kabel net zo goed in je kont stoppen en krijg je hetzelfde geluid.

Maissan
30 augustus 2007, 22:54
bedankt voor deze info :cooler:

Rormo
30 augustus 2007, 22:58
Ja, Roland cube en dan de uitvoering die je kunt betalen. Eergisteren voor een vriendin die haar eerste gitaar ging kopen een hele zooi versterkertjes getest en de Roland cube was veruit de beste. Vox AD 15 was ook niet slecht, maar de cube was net iets beter en gebruiksvriendelijker.

Piekhaar
30 augustus 2007, 23:43
Voor zo'n 100,- heb je een Roland Cube15x, voor 130 of 140 een Cube20x. De 20x heeft duidelijk een mooier geluid, het is maar of je dat er voor over hebt.

Als je nieuw koopt zou ik zeker voor een Cube15x of 20x gaan. Anders 2e hands een Cube30 misschien wel (heb ik zelf ook, gebruik hem na ongeveer 4 jaar nog steeds voor thuis).

Maissan
31 augustus 2007, 10:53
ik heb bij dirk witte een versterker gezien van marshall voor 89 euro

of kan je dan beter voor een roland cube gaan.

die marshall was wel erg klein ???

ik geloof dat het de marshall micro was

Squier4ever
31 augustus 2007, 11:08
ik heb bij dirk witte een versterker gezien van marshall voor 89 euro

of kan je dan beter voor een roland cube gaan.

die marshall was wel erg klein ???

ik geloof dat het de marshall micro was

beter een roland halen die klinken toch ietsje beter. die kleine marshalletjes vind ik niet echt lekker.