PDA

View Full Version : papieren kapjes op de elco's van een Marshall Super 100 watt uit 1969.... orgineel?



robby-C.rock
30 augustus 2007, 18:17
ik heb dus een hele mooie Marshall Super 100 watt uit 1969 gezien op marktplaats.
nu is mijn vraag alleen... zijn de elco's orgineel?
want er zitten papieren kapjes op de elco's :confused:

weet iemand hier wat meer over?

Mr.Bluesbreaker
30 augustus 2007, 18:52
Who cares. Elco's zijn nou niet bepaald onderdelen die je pre se moet laten zitten. Sterker nog, je moet ze na een jaar of 25-30 toch wel gaan vervangen, maar daar denken sommige puristen dan weer anders over.

Een onderdeel als een transformator is een andere zaak, en een elangrijk onderdeel alsmede bepalend voor de waarde van zo'n object. Die zou ik in ieder geval wel origineel willen hebben in zo'n amp.

robby-C.rock
30 augustus 2007, 19:02
ik wil toch graag weten of het orgineel is...
weet iemand hier wat over?

guitarnijboer
30 augustus 2007, 19:14
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die elko's zo geleverd werden, het lijkt wel gaffa tape of zo.....

Belangrijker:

kijk eens naar de voedingstrafo en de bevestiging daarvan. Deze hoort plat te liggen maar staat rechtop en daarnaast is ie aan de bestaande bedrading geprutst. Deze trafo lijkt mij in ieder geval niet origineel.....

Franc
30 augustus 2007, 21:19
Beetje raar hoor dat tape. Alsof ze al geklapt zijn en iemand er ff een tapeje overheen heeft geplakt :)

De voedingstrafo is in ieder geval niet origineel. Dat is een stande trafo over een gat waar duidelijk en laydown trafo heeft gezeten.