PDA

View Full Version : LAG accoustic



guitartub
30 augustus 2007, 18:03
Kennen jullie deze al:

http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1866

Heb onlangs deze eens uitgeprobeerd en was verbaasd van de kwaliteit van dit instrument. Zowel afwerking bespeelbaarheid en sound waren voor een gitaar in de €400,- klasse opmerkelijk. Ook het electronisch systeempje werkte goed: het ding was te schakelen van helder accoustisch naar jazzy en warm. Een tip voor degenen die nog aan het zoeken zijn in de lagere prijsklassen.

GunMetalBlue
30 augustus 2007, 18:18
Mjèèh... ik ken ze ja...

In het begin was ik er ook semiwild van, maar ik blijf het bij nader inzien toch overduidelijk budgettertjes vinden.

Vooral het zo lomp gezaagde klankgat stoort me. Is daar niet echt afgewerkt ofzo.

Ik vind ze wel erg apart, ze zijn een klank op zich vind ik.

guitartub
30 augustus 2007, 18:29
maar ik blijf het bij nader inzien toch overduidelijk budgettertjes vinden.

Vooral het zo lomp gezaagde klankgat stoort me. Is daar niet echt afgewerkt ofzo.


Tja, kwa klank vind ik het zeker geen budge ettertje. Ik hang mijn gitaren niet aan de muur dus ga ik ook niet naar het klankgat liggen staren.
Kwa prijs vind ik het zowieso een uitgave die een wat uitgebreidere test behoeft voordat ik tot aanschaf over zou gaan.

Queens of the stone age f
4 september 2007, 23:11
Ik heb zelf een Lag gitaartje, een Primavera GLA 100 D (de nog meer budgetgitaar dus) en ben er meer dan tevreden over. Ik ben dan ook niet echt een 'acoustische' gitarist. Maar aangezien ik op een internaat werk is het wel leuk om altijd een gitaar bij de hand te hebben.

Met het klankgat is volgens mij helemaal niks mis mee (ben maar een leek), de gitaar blijft ook goed gestemd en klinkt meer dan behoorlijk. Standaard geleverd met Elixir snaren ook.

Over de service van Lag ben ik helemaal tevreden! Heb in een zatte (zotte?) bui de gitaar van de trap laten donderen... De trussrod was gebroken, maar aan de buitenkant niks te zien. Terug naar mijn lokale gitaarwinkeltje gereden om te vragen of het herstelbaar was. De vertegenwoordiger zou de volgende week langskomen. Na een week kreeg ik een telefoontje dat er een nieuw gitaartje op me lag te wachten. Dus voor mij geen slecht woord over LAG.

Professioneel: zeker niet. Maar qua prijs/kwaliteit voor mij zeker een toppertje!

Onmeunig Hans
5 september 2007, 00:06
In deze klasse vind ik het prima gitaren. Ik heb met een budget van 300 euro voor een akoestische gitaar, ruim een jaar geleden lang getwijfeld tussen een LAG en een Tanglewood. De Lag is het niet geworden (was een jumbo) omdat ie te groot was voor mijn zoon. De Tanglewood is ook prima, maar de LAG was eigenlijk "lekkerder".

hans

guitartub
6 september 2007, 21:15
Lag heeft in de 4seasons series (Summer Winter Spring en Fall, deze namen duiden kennelijk op het klankkarakter van de gitaar) diverse modellen van groot (Jumbo) naar klein (Parlour). Ik heb diverse modellen in alle series bij Peter Verspuy zien staan. Ik heb toen even het Summer Parlour model vast gehad (Heerlijk zo'n klein modelletje, maar da's natuurlijk persoonlijke smaak). Wederom verbaasde ik me over de kwaliteit. Heb nog niet aangeschaft want Verspuy heeft een schitterende collectie akoestische gitaren, waarvan er verscheidene mijn aandacht trokken. ik ga er zeker nog eens naar toe.