PDA

View Full Version : Nieuwe Fame amp!!



minoin
30 augustus 2007, 17:26
Zie hier de Mesa-kloon van Fame:
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000ODp81hMg?Ca talogVideo=&ProductUUID=ImPVqHzl5DwAAAET_NBQNN1a&CatalogCategoryID=cyDVqHzmyd8AAAERvpsvKPl9&JumpTo=OfferList
http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0010095-000_1_images400.jpg
Het lijkt mij een supergaaf ding!
Layout doet me toch een btje denken aan een bescheiden VH4.
Standaard EH-buizen geleverd is trouwens goed nieuws.

AART
30 augustus 2007, 19:33
Ziet er meer uit als een DR.


Die schuine knoppen is de enige overeenkomst met de vh 4.
dat logo is ook gefaked van de recto serie lijtk het wel.

AART
30 augustus 2007, 19:36
Zo te zien een kloon van de oude 2 channels. Channel cloning heeft deze namelijk. Enige verschil zijn de el 34's.

Squier4ever
30 augustus 2007, 19:44
ziet er best leuk uit, toch eens dat spul gaan testen

a darker shade of grey
31 augustus 2007, 08:51
Wat ik nou altijd heb met Fame, is dat die naam me niet echt aanstaat. Ik bedoel, het zijn allemaal veelbelovende amps, en het ziet er leuk uit enzo. Maar dat ding kost 1000 euro, zou je dan niet beter voor een gevestigde en bewezen naam gaan? Dat zou ik namelijk doen....

Rutger
31 augustus 2007, 09:00
Dat heeft elk beginnend merk tegen zich natuurlijk. Tenzij je beweert dat alles handgemaakt en PTP is, je uit Amerika komt, een dikke bril draagt en lelijk bent en fucking +E2500 voor een Marshall replica vraagt

xmichielx
31 augustus 2007, 10:10
mja..als je nou gewoon de amp eens uitprobeert en als ie dan vet klinkt scheelt het je meer dan het dubbele bedrag (een rectifier gaat nieuw voor over de 2000 over de toonbank).
Als het vet klinkt wees juist trots dat je niet met die hype mee doet..lekker 'cheape' amp die bruut klinkt..een dikke vinger naar de hype van alle grote merken..(als de bouw ook maar in orde is natuurlijk).
Ik ben ook benieuwd hoe die bugera amps zijn..ook cheapo maar lijken erg op een 5150 qua geluid en design maar zijn ongeveer een 3e/4e van de prijs!
Maar voor nu hou ik het op mijn mr hector: 5150 met mesa korrel gemixed..wat wil je nog meer? :)

Squier4ever
31 augustus 2007, 10:20
Wat ik nou altijd heb met Fame, is dat die naam me niet echt aanstaat. Ik bedoel, het zijn allemaal veelbelovende amps, en het ziet er leuk uit enzo. Maar dat ding kost 1000 euro, zou je dan niet beter voor een gevestigde en bewezen naam gaan? Dat zou ik namelijk doen....

ik vind het onzin. net als dat je een gibson wilt omdat het een gibson is, maar daardoor bijv met een LP special faded, een van de slechtste gibson ooit IMO zit. terwijl je voor dat geld bijv een tokai/orville/greco/ whatever lawsuit LP had kunnen kopen die beter gebouwd is en beter klinkt.
merkengeilheid heet dat. ik ben erg benieuwd naar die amps en dat ze in polen worden gebouwd interesseert me geen tiet.

gerrekat
31 augustus 2007, 11:15
Mijn goed, dat ziet er wel heeeel goedkoop uit, maar goed dat zal ie ook wel zijn.

Veekeren
31 augustus 2007, 12:16
Mijn goed, dat ziet er wel heeeel goedkoop uit, maar goed dat zal ie ook wel zijn.

Ja he... Als ie goed klinkt zal het wel allemaal best zijn, maar ik ben niet bang dat ik met 300 euro meer voor een 2ehands dual recto deze echt in overweging zou nemen...

ACSlater
31 augustus 2007, 12:48
Ik heb niets tegen onbekende merken maar wel tegen de naam Fame. Die naam brengt een verschrikkelijk beeld van de jaren 80 bij mij naar boven door die verschrikkelijke kutmusical. Over de speakerkast die ik van het merk heb, ben ik erg tevreden maar er had wat mij betreft beter Laboga op kunnen staan.

Magic Bean
31 augustus 2007, 18:14
Je kan het logo altijd nog eraf halen...

Het lijkt erop dat er binnenkort een tripje richting Köln gaat plaatsvinden...
Die dingen eens goed aan de tand voelen.

MarkS
31 augustus 2007, 20:10
Ik heb niets tegen onbekende merken maar wel tegen de naam Fame. Die naam brengt een verschrikkelijk beeld van de jaren 80 bij mij naar boven door die verschrikkelijke kutmusical. Over de speakerkast die ik van het merk heb, ben ik erg tevreden maar er had wat mij betreft beter Laboga op kunnen staan.
Nog een '80s trauma: "Fame by Hondo"

dml
31 augustus 2007, 20:13
Hee, een ringkern-trafo, dat zie je niet veel.

Outrage
31 augustus 2007, 20:19
Hee, een ringkern-trafo, dat zie je niet veel.

wat is daar zo speciaal aan? Waarom zie je dat niet veel?

dml
31 augustus 2007, 21:04
Een ringkern-trafo zou wat betreft produktiekosten een stuk duurder kosten dan "normale" bliktrafo's. Ook zou het geluid "dunner" (of meer hifi) zijn met een ringkern-trafo.

BartT5R
1 september 2007, 16:00
Nog een '80s trauma: "Fame by Hondo"
Daarin zou je je kunnen vergissen, ik heb twee Fame by Hondo gitaren, eentje is compleet k*t, de ander echt goed qau houtwerk, hardware is niks waard, die heb ik vervangen door kwaliteit, goeie tremelo met lockers, actieve EMG's er in, en da's nu echt wel een goeie gitaar. Heeft natuurlijk ook wel een 250 euro extra gekost, maar ik vind het nog altijd een van de mooiste gitaren die ik ooit bezat.

Jimwoud
3 september 2007, 09:44
wat is daar zo speciaal aan? Waarom zie je dat niet veel?
Zie jij hem ook zitten in je Laney, hehe

Outrage
3 september 2007, 14:01
Zie jij hem ook zitten in je Laney, hehe



ondertussen wel, ja

Jimwoud
3 september 2007, 14:46
ondertussen wel, ja
Wat voor buizen heb jij op het moment in je GH50L?

caliban
3 september 2007, 16:29
wat is daar zo speciaal aan? Waarom zie je dat niet veel?
Ik dacht dat het ook iets te maken had met minder strooiveld.

Nobrain
3 september 2007, 17:29
Een ringkern-trafo zou wat betreft produktiekosten een stuk duurder kosten dan "normale" bliktrafo's. Ook zou het geluid "dunner" (of meer hifi) zijn met een ringkern-trafo.

Hoe kan een trafo nou invloed hebben op je geluid??
Leg ff uit, want in theorie kan dat niet eens...

Gibsonman
6 september 2007, 18:41
Bij een buizenversterker heeft alles invloed op het geluid. (zelfs het logo ha. ha)

BlackSun
6 september 2007, 18:44
Alle componenten hebben per definite op elk soort signaal invloed.
Of je het hoort is een ander verhaal.
Door frequentiedoorlaatbaarheid van een (combinatie aan) component, in dit geval de trafo, veranderd het spectrum van het signaal en zul je dit dus horen.

xmichielx
7 september 2007, 08:57
maar om verder over die amp te speculeren en hoe die slecht gebouwd is en.of klinkt: heeft iemand hem al getest?

CasB
7 september 2007, 12:22
Soundclip:

Bulldozer vs Rectifier (http://www.klotzi.com/bulldozer/bulldozer-vs-rectifier.mp3)

xmichielx
7 september 2007, 13:05
Wat een gare clip...clipjes vind ik altijd verneukeratief..zelf uit testen is toch altijd de beste methode vind ik :)

Gibsonman
10 september 2007, 09:47
Die klip raakt inderdaad kant nog wal. Ga eerst eens paar nette mic's aanschaffen! :listen:

Jimwoud
10 september 2007, 09:50
Als die versterkers in die clip allebei even kut klinken dan weet je dat fame het goed gekopieerd heeft. (kan hem niet luisteren hier op m'n werk)

heb btw de bestelling van m'n Bugera(5150 clone) afgezegd. Omdat ik al een andere versterker heb, en er komt er morgen weer een aan(Sovtek Mig50H)

a darker shade of grey
22 oktober 2007, 20:39
Ik schop het topic even, want ik kwam dit (http://www.youtube.com/watch?v=sDJT8IDGVi0) tegen op youtube. In het begin best een kutgeluid, maar rond 1:50 klinkt ie toch best lekker!!! Dus je begrijpt het wel: GAS!

als je zo dat filmpje bekijkt, fucking ideale vakantiebaan :sssh:

JeanPaul du Vinnie
24 oktober 2007, 20:26
Amai. Zo'n ding zou ik tweedehands nog serieus overwegen, zeker met dat dit (op het eerste gezicht, ik ben geen kenner) een betere FX-loop zou moeten hebben. Nieuw is 'r met die prijs natuurlijk niet zo'n goeie zaak mee te doen.

ErikE
24 oktober 2007, 21:09
Geluid van het filmpje is veel te dof en gecompressed, maar wel een overdreven vette scheur zo te horen!

Vraag me af waar die gast vanaf 2:50 ineens die harmonizer vandaan haalt...