PDA

View Full Version : Johnson Millenium 150 (miskoop of niet?)



anak
30 augustus 2007, 17:21
Ik heb gisteren een 2de hands Johnson Millenium 150 gekocht. Na vele reviews gelezen te hebben heb ik deze aangekocht. Ik heb € 400 betaald (net revisie gehad en dus nieuwe lapmen preamp!j, is in onberispelijke staat). Nieuw zou deze 1700 gekost hebben (begin 2000). Ik speel nu één jaar met een Roland Microcube. Ben bezig met het leren van blues en omdat ik uit die Cube geen cleane sound krijg was ik op zoek naar iets anders.

Nu lees ik hier niet zoveel goeds over de Johnson Millenium...
Pasop ik speel nog maar één jaar en als ik het verschil hoor met mijn Microcube ben ik super tevreden over de sound en mogelijkheden!

Heb ik teveel betaald voor deze amp. Zelf heb ik er geen slecht gevoel bij en denk ik bij een latere verkoop niet teveel verlies te doen.

Debaser
30 augustus 2007, 18:03
lijkt mij een leuke deal voor 400,-


wat ik net heb gelezen :

de buizen zijn overigens alleen 2x 12AX7 in de voorversterker.
de eindtrap zal transistor zijn. ( net als bij een Valvestate dus)
er horen 2x12 Celestion Vintage 30 speakers in te zitten.

guitartub
30 augustus 2007, 18:39
Heeey ANAK (maleis voor "kind")
Als je pas een jaar speelt is die Johnson milennium heus niet verkeerd. Er zitten nogal wat mogelijkheden op zo'n ding dus kun je naar hartelust experimenteren. Ik heb ooit eens een conservatorium gitarist over dat ding horen spelen (ik meen in een "PRINCE" coverband) en die klonk behoorlijk goed.

Kaboemba
30 augustus 2007, 19:17
Ik heb er 2 keer over gespeeld en beide keren was ik verrast, de eerste keer meer trouwens omdat ik toen nog niet de apparatuur had die ik nu heb.

400 euro vind ik wat veel, maar de staat maakt soms ook veel goed.
Heb je hem toevallig van iemand (oudere man) uit het noorden van het land. Dan weet ik zeker dat de staat heel goed is.

Debaser
30 augustus 2007, 19:20
@ kaboemba

400,- lijkt mij wel redelijk hoor
alleen de speakers blijven rond de 200,- waard denk ik.

anak
30 augustus 2007, 23:00
Ik heb er 2 keer over gespeeld en beide keren was ik verrast, de eerste keer meer trouwens omdat ik toen nog niet de apparatuur had die ik nu heb.

400 euro vind ik wat veel, maar de staat maakt soms ook veel goed.
Heb je hem toevallig van iemand (oudere man) uit het noorden van het land. Dan weet ik zeker dat de staat heel goed is.

Nee uit Belgie, Leopoldsburg.
De staat... alsof hij uit de winkel komt. Gee krasje, helemaal niets. Hij lijkt echt gloednieuw!!

Is idd 2 lampen in voorversterking en 2x12 Celestion Vintage 30 speakers.
Je kan zelfs uit elke speaker een andere sound tegelijkertijd laten klinken.

Ik vind hem heel mooi klinken en ik ben nu niet zo voor die bakken waar vooringestelde sounds in zitten maar deze klinkt naar mijn bescheiden en beginnersgehoor heel zuiver. Zelfs de SRV-sound is zeer goed te herkennen.

Ik heb gewoon het gevoel dat ik mss nog iets van de prijs had kunnen krijgen...

Wat ook een voordeel is, dat je heel stil kan spelen en toch een mooie sound blijft horen. Ik heb niet de mogelijkheid om dat ding loeihard te zetten.

Eko
30 augustus 2007, 23:05
Volgens mij is dit zo`n versterker waarvan een dealer hier in de buurt ooit zei: Als je deze amp kunt bedienen , mag je ook 747`s vliegen.
Het zijn goede amps , alleen met een werkelijke overvloed aan mogenlijkheden. De kunst is om het beperkt en overzichtelijk te houden voor jezelf. DAn is het geen slechte keus.

Rinze
30 augustus 2007, 23:06
Geen slechte deal, Adrian Belew van (o.a.) King Crimson speelt ook op zo'n ding, dus zo veroerd zal ie niet zijn. Toen de Millenium uitkwm waren de tests niet zo positief, hij zou vooral vervormd niet warm klinken. Tja, ik heb op Youtube een filmpje gezien van Adrian Belew en dat klonk in het geheel best goed.

marc_o
30 augustus 2007, 23:52
Ik heb 'm toen direct gekocht toen ie uitkwam en eigenlijk is ie gewoon erg goed, zeker als je het afzet tegen de tijd dat ie uitkwam. Line6 was toen nog een natte scheet.

King Crimson speelt er inderdaad ook mee, evenals Skunk Anansie aan het einde van hun loopbaan, en vast nog een berg. Het merk bestaat niet meer, want Line6 heeft die markt overgenomen.

Er zijn toffe sounds uit te krijgen met bijvoorbeeld een twin in je ene speaker en een soldano in je andere speaker, daar kwam Line6 pas járen later mee. Zo kun je ook iedere parameter aan je footcontroller linken en die realtime veranderen, of ben ik je nu kwijt?

Ik deed 'm weg omdat ik 'm bij optredens niet zo goed vond overkomen als de rest die ik had. maar.....veel plezier ermee, zo te lezen sta jij niet iedere week op het podium, dus kun je er nog jarenlang van genieten.


Oh ja, hij kan echt teringhard!!

anak
31 augustus 2007, 14:11
Thx voor de reacties. Nee is dus enkel voor thuisgebruik (oefenen).

Ze maken geen amps meer maar geven nog wel support is op de website te lezen.

gvink
1 september 2007, 00:59
Ik heb nog steeds een verrot chassis hier staan waar ik niks meer mee doe.. Heeft twee en een half jaar, eigenlijk drie, bij Peter Verspuy gewacht op een donoramp die nooit kwam. Ding kan niet meer gerepareerd worden.

Dat is tevens het grote nadeel aan de versterker. Het is een geweldig ding en je kan er o.a. een goede Edge (U2) sound mee krijgen maar als tie kapot gaat kan je het over het algemeen vergeten.. Bij mij begon het met spontaan resetten, presets 'vergeten' en op een gegeven moment alleen nog maar een brom uit de speakers, alle lampjes aan en verder niks... Nu start ie wel op, niks op de display, en er komt gewoon geluid uit, maar regelmatig komen er knallen en harde ruis uit de speakers wat niet echt ideaal is. Ik heb er zo'n twee jaar op gespeeld voordat ik overstapte op buizen versterkers. Als ik er zo op terug kijk was (en vind) ik 't nog steeds een geweldige versterker met vreselijk veel mogelijkheden. Ik zou er geen meer kopen omdat je er niet echt op kan vertrouwen. Ze zijn sowieso minimaal zes/zeven jaar oud, en alhoewel ze degelijk gemaakt zijn kan er snel iets goed fout mee zijn.

Desalniettemin heb je zeker geen slechte koop gedaan en als je er zuinig op bent kan je er nog lange tijd van genieten!!

btw, de controls is een kwestie van even doorkrijgen.. Dan speel je er mee, net als met je gitaar!

Mijn favo patches in die tijd waren dacht ik de vox en matchless modellen. veel delay en de rotary speaker simulatie. Uiteraard alles in stereo met twee keer 2*12 cabinet. (combo en losse cab)

Rinze
1 september 2007, 10:06
Er staat in Oost-Groningen ook eentje te koop voor 475 euro, op MP.

dml
1 september 2007, 10:28
En als je geen manual kan vinden, dan kun je ook nog de manual van de Digitech 2112 downloaden van de Digitech-site. Het effectengedeelte is namelijk een 2112.

gvink
1 september 2007, 12:20
Volgens mij heb ik nog eentje digitaal ergens rondslingeren.. Ook heb ik alle technische schema's van de hele versterker op m'n pc rondhangen..

PM maar als je ze wilt hebben...

anak
1 september 2007, 18:47
gvink: check je PM aub.

Ik heb momenteel de Engelstalige handleiding gedownload (116 blz!!).
Heb ook de Duitstalige maar ben wahopig op zoek naar de Nederlandstalige :satisfie:

gvink
2 september 2007, 01:08
Nederlands talige heb ik ook niet voor je hoor.. :(
Volgens mij is die er niet eens.. Ik zal de schema's voor je opzoeken iig!

En op zich valt het allemaal wel mee.. Ieder deel van het menu werkt nagenoeg hetzelfde. Het ene effect heeft alleen meer mogelijkheden dan de ander. En vereist dan ook meer cpu, dat bedoelen ze met quarter, half en full. Quarter is minder cpu dus minder uitgebreid effect, wat neerkomt op minder stereo effecten. Kan me herinneren dat de stereo analoge delay erg veel cpu moest hebben, dus die kom je niet tegen als je het effect config ding op quarter hebt staan.. (als dat je iets zegt, zo niet dan wel als je de handleiding hebt doorgenomen.. :) )

Ik zou wel echt de handleiding een keer goed doorspitten met gitaar in de aanslag en versterker voor je neus! Er zitten zoveel mogelijkheden in dat je de helft makkelijk ongemoeid laat als je niet weet dat 't er zit! Wat zonde zou zijn.. ;)

anak
2 september 2007, 12:12
Zal ik zeker doen gvink. Thx voor de tips!!

Nu nog wachten op mijn gitaar. Mss nog een weekje of 2 :mad:

Braindead
2 september 2007, 17:22
De 2120 (2112) preamp valt best wel mee met programmeren. Tuurlijk kan hij ontzettend veel en alleen een compressor instellen vergt al de nodige kennis maar ook met weinig kennis kun je deze preamp bedienen. Ga gewoon eens experimenteren en hou de handleiding in de buurt. Er zit wel degelijk een bepaald patroon en logica in de bediening. Daarnaast kun je er ontzettend vette geluiden uithalen, allemaal een kwestie van instellen.

Volgens mij is 400 ook een prima prijs.