PDA

View Full Version : nieuwe bas...maar welke



ferdinand
21 januari 2003, 20:51
Ik ben van plan een nieuwe bas te kopen, maar ik weet nog niet welke, heb hiervoor altijd op een fender jazz gespeeld en dat beviel me heel goed, alleen zijn de nieuwe vaak mindere kwaliteit en de oude moeilijk te vinden. Dus wat raden jullie me aan?

Fluffy
21 januari 2003, 20:52
kijk op marktplaats

Chris Wolstenholme
21 januari 2003, 21:01
Wil je het zelfde idee qua bas? of bijv een P bas idee of ala musicman?

ferdinand
21 januari 2003, 21:06
nee, hij mag heel veel op een jazzer lijken, maar liever een musicman dan precision

bassopotmus
21 januari 2003, 21:14
Beschrijf eens wat je zoekt in geluid, bespeelbaarheid(neck) looks prijs enzovoorts, komen we er wel samen uit.

Semafoor
21 januari 2003, 21:29
Op 2003-01-21 20:51, schreef ferdinand:
Ik ben van plan een nieuwe bas te kopen, maar ik weet nog niet welke, heb hiervoor altijd op een fender jazz gespeeld en dat beviel me heel goed, alleen zijn de nieuwe vaak mindere kwaliteit en de oude moeilijk te vinden. Dus wat raden jullie me aan?

De nieuwe zijn niet van mindere kwaliteit, de nieuwste serie is de beste serie tot nu toe en ik ben niet de enige die dit zegt. Als je van vintage houdt, dan ga je voor vintage, maar dan heb je een veel grotere kans op een miskoop en een scheefgegroeide prijs/kwaliteitverhouding.
Oude jazzbassen zijn trouwens veel te vinden... op internet, vintage zaken etc. etc.

ferdinand
21 januari 2003, 22:00
hmm, ik zal die nieuwe serie is proberen, maar ik ben bang dat het hout dan niet in orde is, dat weet je nooit van te voren, en een ouwe moet wel voor '75 zijn.
prijs&looks maakt me niet veel uit. bespeelbaarheid ook niet heel veel, tja moet niet overdreven zwaar zijn. het gaat mij om het geluid, lekkere knor, goeie sustain, beetje heldere klank mag wel, zeker niet dof.

bassopotmus
22 januari 2003, 08:03
oh dus het boeit geen reet wat je koopt, looks, bespeelbaarheid.....maakt je neits uit, vreemde vogel

Dandelion
22 januari 2003, 09:22
Op 2003-01-22 08:03, schreef bassopotmus:
oh dus het boeit geen reet wat je koopt, looks, bespeelbaarheid.....maakt je neits uit, vreemde vogel

Looks kan ik me nog iets bij voorstellen... bespeelbaarheid moet toch goed zijn ;D

frenske
22 januari 2003, 13:46
Uhm, ik pas een MTD Kingston gekocht en het bevalt me zeer goed. Speelbaarheid is uitstekend, het geluid zit dichter bij de Jazz dan bij P.
Je hebt dan wel een echte Tobias (normaal > 1500 euro). Okay hij mag dan wel in Korea gemaakt zijn, maar hij is geweldig!
And she got the looks, she got the looks ...

Sorry ik ben 'n beetje melig!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frenske op 2003-01-22 13:55 ]</font>

bassopotmus
22 januari 2003, 15:22
bespeelbaarheid en geluid daar draait het toch allemaal om, niet zozeer oomdat iets uit '62 komt?