PDA

View Full Version : Reconen Vox Bulldog speaker



Don Olivier
30 augustus 2007, 16:30
Wie kan mij helpen aan een goed adres in nederland om mijn 12" Alnico speaker uit mij '64 AC-30 te laten reconen?

Heb het nu opgelost met stage tape en daar doet ie het aardig op, maar ja, das ook maar weer tijdelijk he.

Het liefst natuurlijk iemand die bekend is met deze speakers .

Bedankt voor de tips!

Yves Pexsters / TAS
30 augustus 2007, 17:48
Hoi,

Je kan eens kontakt opnemen met Viertron, de importeur van Celestion in NL. Correcte en vriendelijke mensen, hebben de originele recone sets meestal in voorraad en zijn wellicht ook in staat de job voor je te doen.

Don Olivier
30 augustus 2007, 21:58
Dank voor de tip!

Iemand anders nog ideeen / adressen?

pimmetje
31 augustus 2007, 09:38
Je kan Adesign op de Regentesselaan in Den Haag ff bellen (Anton).

Ik weet niet of hij z'n recone-werkzaamheden nog steeds uitbesteedt, maar ik ken 'm alleen maar als iemand die heel net werk aflevert. Ook als iemand die goed oplet wat voor apparaat hij voor zich heeft... niet gewoon strikt mechanisch sleutelen zeg maar...

Thijssie
31 augustus 2007, 10:02
Wie kan mij helpen aan een goed adres in nederland om mijn 12" Alnico speaker uit mij '64 AC-30 te laten reconen?

Heb het nu opgelost met stage tape en daar doet ie het aardig op, maar ja, das ook maar weer tijdelijk he.

Als hij het nu "naar wens" doet, gewoon lekker zo laten, of misschien op een "nettere manier" plakken. Reconen zou ik alleen doen als het echt niet anders kan omdat een nieuwe conus veel stugger is en niet hetzelfde zal klinken als je huidige (ingespeelde) conus....

Rutger
31 augustus 2007, 10:04
Dat vergt toch niet meer dan een paar uurtjes inspelen?

Thijssie
31 augustus 2007, 11:00
Dat vergt toch niet meer dan een paar uurtjes inspelen?

Daar zijn de meningen over verdeeld en daar is ook al een hoop over geschreven.
Persoonlijk vind ik dat zeker niet het geval....

Don Olivier
31 augustus 2007, 15:36
Kijk; hier staan wat foto's van de speaker, voordat ik em heb geplakt met stage-tape: http://www.mijnalbum.nl/Album=WCUZRFW7

Het is zo dat deze speaker (nu MET het tape) meet beweegt dan de andere speaker. (Die is namelijk gewoon ok). Levert dit een slechter geluid op, of valt dat misschien wel mee?

Thijssie
31 augustus 2007, 17:17
Kijk; hier staan wat foto's van de speaker, voordat ik em heb geplakt met stage-tape: http://www.mijnalbum.nl/Album=WCUZRFW7


Dat is idd een flinke jaap maar ik had hem toch geprobeerd "te plakken". Als dat niet het gewenste resultaat heeft, kan een recone altijd nog.

Ik heb zeer goede ervaringen met siliconenkit. Aan beide zijden van de conus een dun laagje opbrengen en netjes uitstrijken met een vinger die je in een bakje water met zeepsop nat hebt gemaakt.

Succes!