PDA

View Full Version : Fender LeadII USA



anak
30 augustus 2007, 16:15
Ik kan een Fender Lead II USA (technisch ok maar wel heel wat gebruikssporen, maar vind ik mooier dan een hagelnieuwe) op de kop tikken voor €300.

Heb gehoord dat de Lead destijds een budgetgitaar was die kwalitatief niet veel voorsteld. Voor die prijs zou ik het eerder bekijken als een hebbeding.

Ze is ongeveer 20 jaar oud.

Wat vinden jullie van deze prijs? Doen of niet?

Luigi
30 augustus 2007, 18:19
Fender Leads zijn hele goeie gitaren. Zwak punt was (is) de lak die de tand des tijds meestal niet goed doorkomt. De III heeft twee hele goeie fender humbuckers en legio schakelmogelijkheden. Mocht je van de koop afzien dan heb ik wel belangstelling, zeker voor 300 euro. (je moet 'm dus niet kopen hé?)8-)

Joey Handsome
30 augustus 2007, 18:21
Anders ik wel. :B

Orgasmocaster
30 augustus 2007, 18:24
Zeker doen voor 300!

Luigi
30 augustus 2007, 18:31
Check this (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Fender/Lead+III/10/1)

Squier4ever
30 augustus 2007, 19:03
Check this (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Fender/Lead+III/10/1)

dat is zo lekker betrouwbaar! :satisfie:

Rinze
30 augustus 2007, 19:08
Mijn oudste gitaar is en Lead I, ik heb hem al vanaf eind '83 en het is een beest van een gitaar. Qua constructie komt het overeen met een Tele, zeg maar. Onverwoestbaar, goed geluid, alleen de lak is inderdaad niet zo best maar who cares. En 300 euro is een koopje.


Hier is de mijne:

http://www.rinzesgitaarweb.nl/afbeeldingen/lead1.jpg

Kaboemba
30 augustus 2007, 19:14
dat is zo lekker betrouwbaar! :satisfie:

Het is iig meer betrouwbaar dan geen informatie.
Ja de rviews zijn wat gekleurd omdat zeker niet iedereen z'n pas aangeschafte spul afkraakt. Maar het geeft je altijd een indicatie van de prijs en bovendien is het soms heel zinnig om de slechte of de minder goede waarderingen te lezen.

Maar als jij een betere site weet met zoveel reviews dan hoor ik het graag.

anak
30 augustus 2007, 22:51
dat is zo lekker betrouwbaar! :satisfie:

Thx voor de reacties. Ik dacht ook wel je voor een Fender USA, eendert welk model niet geript kan zijn voor €300. Maar ik zou ze zelfs kopen om gewoon te hebben. Ze lijkt wel een Custom Shop model.

Ik wacht nog op contact met de verkoper.

Probleem is, ik heb net een nieuwe gitaar gekocht en deze is in bestelling. Fender MIM '50 Classic MN Daphne Blue. 2 gitaren hoef ik niet aangezien ik nog maar een jaar speel dus .... ik zit te twijfelen.

Hier is de beschrijving:
Zeldzame Fender Lead II made in USA met originele fender hardcase.
De Lead II gitaar is de opvolger van de Mustang en is gemaakt tussen 1979-1982. De klank komt uit twee specially designed X-1 single coil pickups
Bridge en neck positie. Dezelfde pickups zijn ook gebruikt in de bridge positie van the "Strat" en the "Dan Smith Stratocaster" modellen.
3 position pickup selector switch (neck, neck and bridge, bridge),
2 position phase shift switch (in phase, out of phase) enkel als beide pickups geslecteerd zijn.
Master Volume en Tone Control.
http://img241.imageshack.us/img241/7760/leadiiro5.jpg
http://img241.imageshack.us/img241/2319/leadii2lj5.jpg
http://img241.imageshack.us/img241/1403/leadii3ty0.jpg

Rinze
30 augustus 2007, 22:58
Mooi ding man! Weet je wat, jij koopt hem en als je er dan over een paar maand weer vanaf wil dan denk je aan mij. :D

anak
30 augustus 2007, 23:06
Ik vind hem mega vintage maar ik heb gewoon wat angst dat alles krom staat. Ik ken er nog niet zoveel van om snel te zien of de gitaar technisch ok is. Volgens de verkoper wel.

marc_o
30 augustus 2007, 23:42
Je kent vast wel iemand die meer van gitaren weet dan jij, dus vraag die om mee te gaan naar de bezichtiging. Lijkt me geen probleem en wellicht dat één van de forumleden zich hier wel geroepen voelt. Moet je even melden waar je in de buurt woont.

anak
30 augustus 2007, 23:49
Helaas Marc ik ben woonachtig in België.

Brussel... :eek:

Mijn gitaarleraar jah maar die heeft geen tijd. Die zegt gewoon, ah... dat... hmmm... kopen man doe je niets verkeerd mee. Hij ziet de Lead gewoon niet als hoofdgitaar.

bass blom
30 augustus 2007, 23:52
als een gitaar er zo uit ziet is er goed veel op gespeeld en zal hij vast ok zijn.
versleten frets wel voor oppassen.

marc_o
31 augustus 2007, 00:00
Helaas Marc ik ben woonachtig in België.

Brussel... :eek:

Mijn gitaarleraar jah maar die heeft geen tijd. Die zegt gewoon, ah... dat... hmmm... kopen man doe je niets verkeerd mee. Hij ziet de Lead gewoon niet als hoofdgitaar.

Ik woon op de grens van Belgie, maar Brussel is wel wat ver. Overigens vind ik het een domme en onverschillige opmerking van je leraar, die volgens mij ook de taak heeft jou enthousiast te krijgen en houden. Het maakt niet uit wat hij als hoofdgitaar ziet, of issie begonnen op een PRS private stock??
Je kent vast nog mensen uit je buurt. Er zitten hier ook veel Belgen op het forum hoor.

Rinze
31 augustus 2007, 07:13
De Fender Lead serie is uitstekend geschikt als hoofdgitaar, hij ziet er inderdaad afgeragd uit dus op de frets letten, maar als het een kutgitaar was dan had ie er als nieuw uitgezien. Mijn Lead heeft heel wat podia gezien en ik kreeg altijd complimenten over mijn geluid (tot ik een Charvel kocht omdat die in de mode waren :sneaky: ). Dom van je leraar, niks van aantrekken.

anak
31 augustus 2007, 13:38
Ach waarschijnlijk gaat ze aan mijn neus voorbij. De verkoper zegt dat er vanavond iemand komt kijken terwijl ik voor deze contact had opgenomen met hem. Gewoon omdat ik verder woon en niet direct kon komen kijken. :mad:

Joey Handsome
31 augustus 2007, 13:39
Da's ook brak zeg. Niet echt heel erg netjes van hem. Gitaar ziet er echt mooi uit trouwens.

anak
31 augustus 2007, 14:00
Als ze niet verkocht is ga ik ze gewoon zelf zo snel mogelijk ophalen.

eazy G
31 augustus 2007, 14:16
Als ze niet verkocht is ga ik ze gewoon zelf zo snel mogelijk ophalen.
Reken er maar niet op, 300 is niet veel!
er staat er ook nog een op marktplaats voor 400 als die van 300 niet doorgaat. 400 is nog steeds een goede prijs!
Succes!

eazy G
31 augustus 2007, 14:18
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/112601769-fender-lead-ii-usa-vintage-koopje.html?return=eJwlylsKgzAQheG9CPqoTtJATRCxOwm aYjCXIUmpbeneO9K38%2F0cLUF%2BrOxVliBAVtnotGxqKwVl1 %2B0RTWi9TntBp3XJbXDd%2F9LihtPhRmjWPJZY8xlqfnOFxtv iOY%2BzcTbA9dSLdBEDE4Lk6TCHhzfJLsT9SbybsJpUM8F6Z%2 FRKOWZLnTU4QqW%2BPyGBNGw%3D&df=1&fta=eNpNj1tuwyAQRfeC1H4zmDFmUNZioUBTVPwQ2InbKHsvOI %2F2B2mO7lzmWOromsvD1hT7s42ZmUyqIbbFA7y7fFgmAhMX%2 BgmziRtBIzR0Jn6TRC0QzTDTuA4%2BhaP5utCHH51Pb4JHb52Z ciBRCyWx2Z48M6GUZSr1wZWfLCm6BuIFaWIAouWgWv2M3Rkgqo 5XJh6Ma6VRd7Ky5o%2BJDu%2B78sVAiBZEZfifSdz7WrOba4VK oSyxWy5%2BxJZpti730Y%2Bn5bMG64HAiR3XlPpQDLcnLZWD3f oqV3zcfrYgZi%2FVumywx3x%2BzbdffM5m7Q%3D%3D&fta_ind=1

Joey Handsome
31 augustus 2007, 15:17
Godverdomme! GAS! maar uiteraard net even geen geld. AAAAAHHH... Nou ja, hoevaak heb ik dit niet al meegemaakt. Komt vast wel weer een keer zo'n lekkernij voorbij.