PDA

View Full Version : Rode ceder een wijnrode stain geven



zonniewiw
30 augustus 2007, 16:02
iemand enige ervaring welke stain ik op rode ceder moet zetten om een donkere wijnrode kleur te bekomen (daarna finish ik m met cellulose vernis)

benedetto heeft het eens met echte wijn gedaan maar dit durf ik toch niet echt. kristallisatie van de suikers en zouten in de wijn ????

oknarb180
30 augustus 2007, 17:04
Hey Zonniewiw,

Heb je niet een stukkie over, kun je een proefstukje maken met wijn en kijken hoe dit zich gedraagt na het lakken.

vr.gr.

Branko

ernieman
30 augustus 2007, 19:25
Is dat met stain gedaan? Of kun je niet gewoon gekleurde lak gebruiken (en daarna een paar lagen kleurloos)?

fred dons
30 augustus 2007, 20:03
transtint roodegeeft een hele mooi dieprode kleur (en is ook lichter te maken met alcohol of water)
optie 2; rode kleurstof voor voedsel (geen idee waar je het kan kopen, een bevriende bouwer heeft het ooit naar me opgestuurd uit engeland )
en 3 ecoline
(clou is te licht rood)

zonniewiw
30 augustus 2007, 20:20
transtint roodegeeft een hele mooi dieprode kleur (en is ook lichter te maken met alcohol of water)
optie 2; rode kleurstof voor voedsel (geen idee waar je het kan kopen, een bevriende bouwer heeft het ooit naar me opgestuurd uit engeland )
en 3 ecoline
(clou is te licht rood)



1 kheb veel stukkies over

2 de vinodetto - met wijn is gestaind en daar na met shellec afgewerkt

http://www.benedettoguitars.com/vinodetto.php

3. je zult maar in de voeding werken en vandaag alle kleurstoffen meegekregen hebben die der in de wereld bestaan , dus tzal expirimenteren worden :cooler:

fred dons
30 augustus 2007, 21:12
you bastard ;)

succes, wel foto's maken !!!

TimmU
2 september 2007, 18:50
voedselkleurstof is te koop in bijna elke toko!

zonniewiw
2 september 2007, 19:31
you bastard ;)

succes, wel foto's maken !!!


Tzal heel aas nog wel een weekje gaan uren voordat ik kan gaan testen

shit ,

Baas , ik wil gitaarbouwverlof :confused: