PDA

View Full Version : Welke aktieve monitor?



johantipker
30 augustus 2007, 10:08
Hoi,

ik overweeg de aanschaf van een aktieve monitor voor de versterking van mijn akoestische gitaren. (en om evt nog te gebruiken icm een modeler)

Heeft iemand ervaring met de:

Voice system Shark 12
JBL Eon G2
Lem D400
Samson expdition

maw wat is meuk en wat is interessant?

Helaas de X act van Sound projects ligt wat boven t geplande budget.

Wat ook een optie zou zijn, is om een passieve monitor aan te schaffen, ik heb nog een PA eindtrap liggen, weet iemand welke echt heel erg goed klinkt met een goeie mid punch?

Dude
30 augustus 2007, 11:46
wij hebben met de band 2 van deze (http://www.feedback.nl/?id=55&b=110016BK&a=105&treeID=7_4_1) en ik vind hem erg intressant !
geen vergelijking met de door jou genoemde monitors gemaakt maar voor de prijs/kwaliteit verhouding zijn wij ERG tevreden.

Vreemd is alleen dat bij beide het aan/uit lampje is gaan knipperen, los contactje oid. Doet verder niks af aan de werking maar vaag is het wel.

peter_heijnen
30 augustus 2007, 13:04
Ik had ooit die grote Mackie met 12". Fantastisch, maar ook erg groot en heb hem weggedaan toen ie niet meer echt nodig was.

Ze hebben ook een kleinere tegenwoordig voor niet al te veel geld, ideetje?

vosarnout
30 augustus 2007, 20:11
Die Mackie is idd een aanrader. (de srm450) Is perfect voor de doeleinden die je aangeeft.

johantipker
30 augustus 2007, 22:31
Ik had ooit die grote Mackie met 12". Fantastisch, maar ook erg groot en heb hem weggedaan toen ie niet meer echt nodig was.

Ze hebben ook een kleinere tegenwoordig voor niet al te veel geld, ideetje?

Dank je voor de tip, iedereen bedankt bedankt trouwens,

ik las ooit op een pro audio forum dat de jbl eon wat meer punch en ballen heeft dan de mackie?

Heb je ze ooit naast mekaar gehoord?

guitaraddict
31 augustus 2007, 11:13
Helaas de X act van Sound projects ligt wat boven t geplande budget.

Ik weet niet hoeveel je te kort komt maar die X act heb ik ook ( al een jaar of zeven) en ik vind het echt een geweldige monitor samen met een Blackbird voorversterker van Ernst Fliek.

Ik heb er maar een en speel graag stereo ( en heb een goedkopere oplossing gezocht) dus wat ik gedaan heb is voor de andere kant is een Quad 303 eindversterker gebruikt om een eigenbouw kast(je ) met de speaker uit de AER Bingo aan te sturen ( er hangt wel een 31 banden eq tussen !).

Dit klinkt prima. Die X act heeft natuurlijk wel veel meer dynamisch vermogen ( voor de pieken ).

Alf

peter_heijnen
31 augustus 2007, 11:53
Heb je ze ooit naast mekaar gehoord?
Nee.........

johantipker
31 augustus 2007, 13:51
Ik weet niet hoeveel je te kort komt maar die X act heb ik ook ( al een jaar of zeven) en ik vind het echt een geweldige monitor samen met een Blackbird voorversterker van Ernst Fliek.

Ik heb er maar een en speel graag stereo ( en heb een goedkopere oplossing gezocht) dus wat ik gedaan heb is voor de andere kant is een Quad 303 eindversterker gebruikt om een eigenbouw kast(je ) met de speaker uit de AER Bingo aan te sturen ( er hangt wel een 31 banden eq tussen !).

Dit klinkt prima. Die X act heeft natuurlijk wel veel meer dynamisch vermogen ( voor de pieken ).

Alf

Ik ken de X-act, geweldig hebbeding, doet u mij er maar 2 :noob:

wel erg aan de prijs, ik heb er nu max 700 euro voor over en als ik voor 500 kan slagen graag.

Nu speel ik via een Behringer gtr eq pedaaltje (die wat midboost kan geven aan de fishman rare earth pick up in mijn western) via een Boss ME 50 (voor wat walm) op een stereo pa eindtrap die 2 hele goedkope carboom boxjes aan stuurt. (19 euro de 2 bij de action en voor die 19 euro zijn ze geweldig, heb ze al 4 jaar en nog steeds niet stukgespeeld)

Dit klinkt verbazend goed, lekker stereo, het kan alleen niet hard en je mist de echte druk van een pro speakerkast met een fatsoenlijk rendement, spl / m . Ik heb uitstekende ervaringen met de JBL EON, maar dat is wel weer een grote kast en ik vind ze rottig sjouwen.

Ook heb ik laatst een markbass AC 601 combotje uitgeprobeerd, een kastje van 8 kilo met alles erop en eraan, klonk heel heel goed met een hele fraaie spreiding, maar ik vind 'm ook wat duur. Plus ik denk dat een monitor toch uiteindelijk een stuk flexiber is, voor wat ik zoek.

aangezien ik de afgelopen 2 jaar zowat van elektrische naar akoestische gitaar overgestapt ben (het loopt soms raar in het leven) moet ik gewoon een keertje investeren in wat beters...