PDA

View Full Version : GT-8, gebruik van de pedalen



RedBuell
30 augustus 2007, 09:40
Twee weken geleden heb ik een GT-8 gekocht, heb een nederlandse handleiding uit geprint en ben gisteren een beetje aan het lezen en uitproberen geweest.

Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om de pedalen 1 tot en met 4 te grbuiken als normale stompboxes, gewoon pedaal 3 (delay) aanzetten en weer uitzetten dmv te drukken op pedaal 3, ook wil ik chorus naast delay kunnen aanzetten op de manier hoe een stompbox werkt.

Het probleem is nu dat als ik een pedaal aantrap en dan een ander pedaal wil aantrappen dat automatisch het eerder aangetrapte pedaal weer uitgaat, als je je chorus aan hebt staan en dan een beetje delay erbij wilt kan ik niet op het delay pedaal staan omdat dan het chorus pedaaltje (4) uit gaat.

Ansders om wil ik gewoon een pedaal aan en uit zetten door op hetzelfde pedaal te staan, nu is het zo dat als ik bijvoorbeeld de preamp van mijn Marshall gebruik (pedaal 1 preamp sim off) en ik wil wat delay (pedaal 3) voor een beetje solo werk en ik daarna weer de delay uit wil zetten dan kan ik daarvoor niet op 3 trappen maar moet ik op 1 trappen.

Is er een mogelijkheid om dit in te stellen?

Ik heb toch stiekem spijt dat ik mijn CE-2 heb verkocht, ik zit weer te denken om de zooi weer te verkopen en weer terug te gaan naar losse pedalen, dan maar iets duurder en wat langer erover doen voordat ik alles heb.

CowGuitar
30 augustus 2007, 09:51
Kan volgens mij niet. Je moet gewoon 30 verschillende programma's instellen met meer en minder delay/chorus. Je kan volgens mij wel met de knop CTL bij elk effect "iets" veranderen, maar dat moet je ook weer per effect instellen.

Swan
30 augustus 2007, 10:09
bij de GT3 kan t iig wel, zit onder de 'manual' knop

Plantje
30 augustus 2007, 10:54
Bij de GT 5 gaat dat volgens mij ook... Lijkt me stug, dat ze zoiets bij een modernere versie verwijderd hebben.

En inderdaad, je kunt bij een patch ook nog altijd de ctl assignen zodat deze je net die toevoeging biedt die je nog zoekt.

Als dát je reden is om weer terug te gaan naar losse pedaaltjes zou ik toch nog een paar keer nadenken.

Swan
30 augustus 2007, 10:58
ik gebruik mn GT3 ook alleen in Manual stand, vind met banken en presets werken vreselijk, dit geeft me meer flexibiliteit

RedBuell
30 augustus 2007, 12:14
Ik ga het nog maar even proberen, een vriend van mij wilt hem eventueel overnemen voor eigen geld en ik heb al weer een Boss CE-2 in mijn Ebay staan die ik dus volg. Ik zal eens die manual knop proberen, mischien dat het dan beter gaat.

Ik heb gisteren met een drummer een beetje zitten jammen en was niet zo erg tevreden met de GT-8. Het grootste nadeel vind ik een beetje dat je echt moet weten wat wanneer je wilt gebruiken en niet ineens zo maar ff lekker de wah aantrappen bijvoorbeeld.

Ik heb hiervoor ook maar enkele effecten gehad(vox wah/boss ce-2 chorus) en ben voor deze optie gegaan omdat ik nu voor € 300,- zegmaar alles in huis heb. Ik heb zegmaar wat effecten die ik wil hebben: delay, wah, chorus, tubescreamer en een tuner pedal. Als hier een pedal board voor maak/koop ben ik intotaal mischien wel tegen de € 600,- euro kwijt. Nog even verder bijten kan dus geen kwaad. Alleen is het enthausiamse wel een beetje weg.

Swan
30 augustus 2007, 12:32
er zit gewoon n manual knop op; boven de 4...
daarmee kan je gewoon op 1 n OD zetten, op 2 n Chorus, 3 n tremelo, wat je maar wilt! en dan kan je bijv. de CTL knop zo zetten dat hij je volumepedaal in n wah omzet...
ff wat tijd insteken, niet direct verkopen...

sugarfish
30 augustus 2007, 12:46
Je kunt gewoon de pedalen als effect gebruiken, pedaal 1 is switch van versterker a naar b, pedaal 2 is distortion/overdrive, pedaal 3 is delay, pedaal 4 is chorus. Met de bankpedalen zet je FX1 en FX2 aan/uit. Daarnaast kun je de wah gewoon met je pedaal aan/uit zetten of je kiest ervoor om de wah aan de CTL toe te wijzen.Daarnaast kun je in een patch ook verschillende effecten tegelijk aan de CTL toewijzen waardoor je meerdere effecten tegelijk schakelt.

Het is wat Swan ook zegt, niet direct verkopen omdat je niet meteen begrijpt hoe die werkt. Het is een diepgaand apparaat die meer dan 2 weken kost om hem echt goed te doorgronden. De schakelmogelijkheden zijn zo uitgebreid dat er heel veel mogelijk is.

Bram78
30 augustus 2007, 17:57
Als ik je goed begrijp wil je patch 1 t/m 4 gebruiken voor instellingen zoals je stompboxes zou gebruiken maar wil je ook eventueel een chorus of een delaytje toevoegen?
Godzijdank zit er een ctl-functie op en kun je, door je expressiepedaal in te trappen ook nog een functie activeren.
Het is een kwestie van programmeren, zorg dat je patches zijn zoals je ze 'droog' wilt hebben, programmeer onder de ctl-functie welk effect je wilt activeren en hetzelfde geldt voor die functie van het expressiepedaal.
Logischerwijs zou ik de delayfuncties onder het expressiepedaal programmeren, dan kan je de mate van delay ook nog eens bepalen middels expressie-functie.

Groetjes Bram

BeeJee
31 augustus 2007, 17:23
Wat Bram zegt kan allemaal met de GT8...

dml
31 augustus 2007, 19:21
JAAAAA, dat kan 100% zeker weten met de GT-8. Sterker nog, je kan ook nog instellen welk effect onder welk pedaal zit. De gebruiksaanwijzing is hier zeer duidelijk over, dus RTFM.