PDA

View Full Version : eerste gitaar ???



Maissan
29 augustus 2007, 22:46
Hallo,


ik heb al eerder vragen gesteld over het kopen van mijn eerste elektrische gitaar.

ik ben er alleen nog niet helemaal uit.

ik woon in amsterdam is misschien handig als iemand een winkel wil noemen.

en vind het model stratocaster heel erg mooi nou heb ik via dit forum de tip gehad om op zoek te gaan naar een london city spitfire 2 deze was niet op vooraad maar kon wel besteld worden.

mijn muziek leraar vond de gitaar zeker niet slecht maar was er geloof ik ook niet helemaal kapot van.


hij raden mijn aan voor een ibanez te gaan kijken.

zouden jullie misschien nog wat types ibanez kunnen opnoemen die goed voor een beginner zijn ik wil graag muziek soorten spelen als de red hot chili peppers, eric clapton , dire straits , etc etc .

mijn budget kan tot 300 euro met versterker


graag tips over modellen ook als iemand weet waar in amsterdam te krijgen



of als ik tog voor die london city moet gaan wil ik dat ook graag horen hor !

ze hadden trouwens ook een farida strat die moest in de zelfde fabriek zijn gemaakt als london city





Mvg :lp:

Dribbel_
29 augustus 2007, 22:48
Lijkt me dat voor die muziekstijlen je met die LC spitfire een hoop meer in huis hebt dan een ibanez
Niet dat ibanez kut is maar gewoon minder geschikt dan de spitfire voor die muziek

Maissan
29 augustus 2007, 22:50
Lijkt me dat voor die muziekstijlen je met die LC spitfire een hoop meer in huis hebt dan een ibanez
Niet dat ibanez kut is maar gewoon minder geschikt dan de spitfire voor die muziek


oke bedankt ! vind het alleen moelijk om tegen mijn meester in te gaan hij heeft
mij de gitaar niet afgeraden maar was er geloof ik niet echt helemaal kapot van en wat vind je van een farida is dat wat ? word in de zelfde fabriek als london city gemaakt geloof ik ?

Danny Drug
29 augustus 2007, 22:53
LC

en als je 'meester' dat vervelend vindt... tja. .hij hoeft er niet op te spelen

en in dat zelfde fabriek gebeuren geloof ik niet


done... slotje...

Neals
29 augustus 2007, 22:53
Ik geloof dat Mark Knopfler ondanks het feit dat hij een strat liefhebber is wel aardig onder de indruk van Ibanez was.

Tijdje terug op een Farida gespeeld, en vond dit toch een behoorlijke imitatiestrat. Sterker nog, ik weet niet wat je budget is, maar gezien je stijl zou ik al bijna naar een Fender Strat gaan kijken.

Sten_Vampire
29 augustus 2007, 22:53
het mag dan wel je meester zijn, maar hij hoeft heus niet te beslissen wat jij gaat kopen, ibanez is meer voor het wat hardere muziek (rock, metal). en dat lijkt me geen eric clapton ;).

Maissan
29 augustus 2007, 22:57
Ik geloof dat Mark Knopfler ondanks het feit dat hij een strat liefhebber is wel aardig onder de indruk van Ibanez was.

Tijdje terug op een Farida gespeeld, en vond dit toch een behoorlijke imitatiestrat. Sterker nog, ik weet niet wat je budget is, maar gezien je stijl zou ik al bijna naar een Fender Strat gaan kijken.

mijn budget laat gaan ecte fender strat toe wel een farida en een london city

en de goedkoperen ibanez

ik kan tot rond de 300 gaan

Maissan
29 augustus 2007, 22:58
het mag dan wel je meester zijn, maar hij hoeft heus niet te beslissen wat jij gaat kopen, ibanez is meer voor het wat hardere muziek (rock, metal). en dat lijkt me geen eric clapton ;).


nee zo bedoelde hij het ook niet misschien heb ik het vekeerd neer gezet hij is zelf nogal fan van ibanez zegt hij zelf en ik mag het natuurlijk helemaal zelf weten


alleen ik wil gewoon graag geen gitaar kopen waar ik spijt van ga krijgen

Gitarezzo
29 augustus 2007, 23:14
ga gewoon eens een london city spitfire uitproberen...

je kan daarnaast ook eens gaan kijken naar een leuke squier, is helemaal niks mis mee hoor voor een beginner ;)

Sten_Vampire
29 augustus 2007, 23:17
ga gewoon voor de spitfire;)

allochthomas
29 augustus 2007, 23:20
gezien je muziek smaak zou ik voor de spitfire gaan.

maar het beste is om gewoon beide te proberen, en dan pas te beslissen welke het beste bij je past.

Rormo
30 augustus 2007, 10:42
jup. Spitfire of een Squier.

Blend
30 augustus 2007, 11:31
of als ik tog voor die london city moet gaan wil ik dat ook graag horen hor !

ze hadden trouwens ook een farida strat die moest in de zelfde fabriek zijn gemaakt als london city



Ze worden idd in de zelfde fabriek gemaakt. Alleen is kwaliteit van de Farida's een stuk minder, hoewel ook de Farida's met het jaar beter worden! De Farida strat is als het goed is een stuk goedkoper, maar ook niet slecht voor z'n prijs. Als ik jouw was zou ik bij de LC blijven, die zijn vergelijkbaar (en soms zelfs beter!) dan een Mexicaanse Fender. Ik heb er zelf ook een spitfire, het zijn gewoon prima gitaren! Ik heb aan 1 gitaar genoeg, en die LC voldoet aan al mijn wensen. Kortom: ga voor de London City!

Blend
30 augustus 2007, 11:33
jup. Spitfire of een Squier.

Haha, absoluut niet! Squier valt in het niets bij de Spitfire!

Neals
30 augustus 2007, 12:01
mijn budget laat gaan ecte fender strat toe wel een farida en een london city

en de goedkoperen ibanez

ik kan tot rond de 300 gaan

2e hand heb je ook veel meer mogelijkheden!

Squier4ever
30 augustus 2007, 12:13
Haha, absoluut niet! Squier valt in het niets bij de Spitfire!

onzin, er zijn zat squiers die zich kunnen meten met een spitfire, je moet alleen wat meer zoeken.

Blend
30 augustus 2007, 12:16
onzin, er zijn zat squiers die zich kunnen meten met een spitfire, je moet alleen wat meer zoeken.

Jaren '80 misschien? Verder zijn er maar weinig Squiers die écht goed zijn. D'r zullen er ongetwijfeld zijn, maar niet 'zat' zoals jij zegt.

Squier4ever
30 augustus 2007, 12:22
Jaren '80 misschien? Verder zijn er maar weinig Squiers die écht goed zijn. D'r zullen er ongetwijfeld zijn, maar niet 'zat' zoals jij zegt.

dan moet je eens wat vaker squiers proberen, zijn echt prima gitaars hoor!

Gitarezzo
30 augustus 2007, 12:33
dan moet je eens wat vaker squiers proberen, zijn echt prima gitaars hoor!

Mee eens :)

Rormo
30 augustus 2007, 14:29
Eergisteren met de zangeres van m'n band naar de winkel gegaan om haar eerste gitaar te kopen. Die is met een Squier strat naar huis gegaan. Ik was verbaasd hoe dat ding klonk en voelde. Het was echt een heerlijke gitaar, die ik in sommige opzichten beter vond klinken dan mijn american strat (ja ik weet het, dat is een beetje eng, maar echt waar).
Enige wat niet zo goed was (naast de tremolo) was dat hij vrij snel ontestemde. Maar goed, nieuwe knoppen er op of een beetje grafiet in de brug en dat is verholpen.

Ja, London city is super spul, maar er zijn ook goede Squiers. En het is een feit dat Squiers makkelijker te vinden zijn dan LC's...

Maissan
30 augustus 2007, 17:04
Eergisteren met de zangeres van m'n band naar de winkel gegaan om haar eerste gitaar te kopen. Die is met een Squier strat naar huis gegaan. Ik was verbaasd hoe dat ding klonk en voelde. Het was echt een heerlijke gitaar, die ik in sommige opzichten beter vond klinken dan mijn american strat (ja ik weet het, dat is een beetje eng, maar echt waar).
Enige wat niet zo goed was (naast de tremolo) was dat hij vrij snel ontestemde. Maar goed, nieuwe knoppen er op of een beetje grafiet in de brug en dat is verholpen.

Ja, London city is super spul, maar er zijn ook goede Squiers. En het is een feit dat Squiers makkelijker te vinden zijn dan LC's...


in haarlem is de london city spitfire te koop voor 269 euro


is deze prijs oke ?

A_monkey
30 augustus 2007, 17:34
In Amsterdam heb je dirk witte, een redelijk grote gitaarwinkel, deze zit in de vijzelstraat.

Rormo
30 augustus 2007, 18:00
Ik heb ze voor 240 gezien. Maar dan heb je het dus over een verschil van slechts 2 tientjes. Daar zou ik niet heel veel verder voor gaan reizen ofzo. Dus 269 is aan de hoge kant, maar je zult hem ergens anders niet heel veel goedkoper vinden.

Maissan
30 augustus 2007, 19:08
In Amsterdam heb je dirk witte, een redelijk grote gitaarwinkel, deze zit in de vijzelstraat.


ik ken deze winkel maar deze verkopen geen london city

orreltak
30 augustus 2007, 20:06
www.thestring.com/

die zit ook in a`dam.
ik denk dat ie farida en LC verkoopt.

zou zeggen,probeer ze uit.

Maissan
30 augustus 2007, 21:14
www.thestring.com/

die zit ook in a`dam.
ik denk dat ie farida en LC verkoopt.

zou zeggen,probeer ze uit.

bedankt maar ben ik ook al langs geweest deze verkoopt idd farida en lc alleen moet de lc spitfire eerst besteld worden en dat duurt ongeveer 1 maand zolang kan ik niet wachten aangezien mijn muziek les al is begonnen en ik nu dus niet kan oefenen

peterjasper
31 augustus 2007, 01:04
Dagje Den Haag?

Maxguitar verkoopt ook LC.

http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=767

Acoustic
31 augustus 2007, 12:02
Maxguitar verkoopt de Spitfire 2 voorlopig niet meer, hij is ook van de site afgehaald en de gitaar die jij laat zien is de Spitfire 1. Bij Maxguitar zou je moeten wachten tot dat deze weer besteld is.

Mja, kijk is wat rond op marktplaats.

Maissan
31 augustus 2007, 16:55
ik heb hem :D een spitfire 2 in haarlem : :gitarist:

Rormo
31 augustus 2007, 18:01
cool! FOTOS!!!

Gitarezzo
31 augustus 2007, 18:34
heb je al foto's genomen? zo niet, schiet dan op 8-)

Maissan
1 september 2007, 17:12
hier zijn de foto's


http://images.pp2g.com/mYnp9anACBAZ-ZXh!bAMcBmd4ZWR1Ahwc.aspx

http://images.pp2g.com/mYnp9anAACAd-ZXh!bAMcBmd4ZWR1Ahwc.aspx

Gitarezzo
1 september 2007, 17:18
I'm loving it

jasper159
1 september 2007, 17:31
Lekker dier!

LaurentB
1 september 2007, 17:42
En nou spelen totdat je vingers een halve centimeter afgesleten zijn!

Maissan
1 september 2007, 20:24
En nou spelen totdat je vingers een halve centimeter afgesleten zijn!

zeker :cooler: