PDA

View Full Version : Sound probleem



JvD.
29 augustus 2007, 21:31
Okay, ik kan ondertussen wel aardig spelen, maar toch heb ik een gitaar probleem dat zich maar niet op wil lossen. De sound. Ik speel graag metal en ik heb niet het budget om gewoon een gibson+marshall te kopen, en dat alles meteen klopt. Ik ben er dus voor gegaan om een pedalboard te maken dat ‘mijn sound’ overal kan presenteren.

Het ziet er dus zo uit:
Iceman(basswood) -> dimarzio tonezone -> Ubermetal -> klein beetje H2O delay -> willekeurige amp.

Over het algemeen kik ik echt op mijn sound; het probleem is alleen dat ik palm-mutes niet te droog en bonkerig in het laag wil hebben, maar open chords moeten niet te schel en schreeuwerig zijn.
Nu heb ik een mooi warm metal geluid. Maar als ik snel open chords sla klinkt het echt als niet articulerende chaos.

Hoe los ik dit op. (ik denk dat vele zullen zeggen dat de ubermetal een slecht pedaal is, maar ik vind er weinig mis mee, vooral ook de noisegate is erg goed. en welk pedaal anders?[misschien de BYOC shredder een maken?])

Gooi eens een balletje op heren?

EpiCenturiesAWAy
29 augustus 2007, 22:53
Goh, die übermetal klinkt naar mijn mening echt naar shit!!
Dat is gewoon een dikke brei waarvan je echt hoot dat het digitaal klinkt..

Nieuwe scheurpedaal halen!!

JvD.
29 augustus 2007, 23:05
je klinkt als iemand die hem maar 10 minuten onderhanden heeft genomen.
hier twee clipjes waarbij ik ongeinspireerd een backing vol speel:

why metal, when you make it out of strings and wood.mp3 (http://members.chello.nl/~h.westerik2/why%20metal,%20when%20you%20make%20it%20out%20of%2 0strings%20and%20wood.mp3)

B-day metal.mp3 (http://members.chello.nl/~h.westerik2/B-day%20metal.mp3)

ik vind daar mijn sound best wel heel leuk.. maja, ik speel geen chords, met deze instellingen klinken losse noten en mutes vet, maar chords niet. ik moet dan alles anders instellen om het schel uit mijn chords te halen.

EpiCenturiesAWAy
29 augustus 2007, 23:09
Ok, klinkt al beter dan ik nog in gedachte had, maar je hoort toch nog duidelijk het digitale.. ? En wat minder gain kan misschien ook geen kwaad om een zwaardere en meer gedefinieerde sound te krijgen..

Dribbel_
29 augustus 2007, 23:09
Op je brug en nek humbucker spelen ipv alleen op je brug

JvD.
29 augustus 2007, 23:11
Ok, klinkt al beter dan ik nog in gedachte had, maar je hoort toch nog duidelijk het digitale.. ? En wat minder gain kan misschien ook geen kwaad om een zwaardere en meer gedefinieerde sound te krijgen..
mja, ik was toen in mijn muse periode. ik heb wel altijd het gevoel dat ik gewoon super onhandig ben met EQ-instellen.

wat zou je me laten testen als ik naar de gitaarboer ga?