PDA

View Full Version : buizenbak



robin..
29 augustus 2007, 18:39
hallo,

ik wil al een tijdje een nieuwe versterker kopen en ik ben er in ieder geval uit dat het een buizenbak(je) wordt. ik speel voornamelijk blues (srv, jimi) dus daar moet hij goed voor zijn.

deze lijken mij wel wat:

-Fender Blues Junior
-Peavey Delta Blues (eigelijk iets te duur)
-Peavey classic 30
-Epiphone Valve Junior Head met cabinet

weet iemand of hier iets goeds tussen zit? of heeft iemand een andere suggestie, ik wil in ieder geval niet meer uitgeven dan 650 euro. ik ga ze natuurlijk eerst uittesten maar ik wil graag ook jullie mening weten.

groeten, Robin

ps. ik speel op een strat, voor het geval het iets uitmaakt.

LCH
29 augustus 2007, 18:43
Alles is tegenwoordig 'wel goed'. Voor 650 euro vind je geen slechte amps meer. Dan is het maar net wat voor jou het beste klinkt. Bovendien; waarom weet je zo zeker dat je een buizenamp wil? Als het alleen maar voor thuis is kan een transistor het ook prima doen. Een Epi VJ trekt het in een band net niet. Persoonlijk vind ik zo'n VJ niks, maar dat is aan jezelf. Er is zoveel goeds. Alles testen wat los en vast zit dus. ;)

Edit: voor Jimi/SRV zijn die Fender's en Peavey's prima dingen. Daar red je je wel mee.

robin..
29 augustus 2007, 18:58
ok, bedankt. ik weet zo zeker dat het een buizenbak wil omdat ik er langer mee wil doen dan een jaartje. ik weet dus niet of het alleen voor thuis is. en ja, nu heb ik een transistor (vox ad15vt) en voelt een beetje "digitaal" aan. er zullen vast ook hele goeie transistors zijn maar het gevoel blijft hetzelfde.

FruscianteFan
29 augustus 2007, 19:20
ok, bedankt. ik weet zo zeker dat het een buizenbak wil omdat ik er langer mee wil doen dan een jaartje. ik weet dus niet of het alleen voor thuis is. en ja, nu heb ik een transistor (vox ad15vt) en voelt een beetje "digitaal" aan. er zullen vast ook hele goeie transistors zijn maar het gevoel blijft hetzelfde.Die amp is dan ook modelling, digitaal dus.

marter544
29 augustus 2007, 19:49
Alles is tegenwoordig 'wel goed'. Voor 650 euro vind je geen slechte amps meer. Dan is het maar net wat voor jou het beste klinkt. Bovendien; waarom weet je zo zeker dat je een buizenamp wil? Als het alleen maar voor thuis is kan een transistor het ook prima doen. Een Epi VJ trekt het in een band net niet. Persoonlijk vind ik zo'n VJ niks, maar dat is aan jezelf. Er is zoveel goeds. Alles testen wat los en vast zit dus. ;)

Edit: voor Jimi/SRV zijn die Fender's en Peavey's prima dingen. Daar red je je wel mee.

Das een understatement, ik speelde vanmiddag op zo'n ding, klinkt best lekker, maar gaat nooooooooit hard genoeg voor een band, dat red je echt niet.. Ik denk dat zo'n Peavey Classic idd wel wat voor je is, en miss een Marshall JTM30 ofzo.

Ash ketchum
29 augustus 2007, 20:01
Een Peavey Windsor Studio (combo) misschien? Kost om en nabij de 300 euro. 1 single ended EL34 of 6L6.

robin..
29 augustus 2007, 20:02
ok, bedankt. ik heb alleen een beetje moeite met het vinden van een winkel in NL die zo'n peavey classic verkopen..

robin..
30 augustus 2007, 16:53
is de Epiphone Blues Custom niet iets?? wel weer wat duurder maarja...

iemand nog mischien een ander voorstel? mag ook 2de hands zijn.

edit: op de site van feedback staat een 2de hands Fender Hot Rod Deluxe voor 579,- is dit iets?

Aron Maiden
30 augustus 2007, 20:54
@Robin: Ik heb je een mailtje gestuurd

Lexvandoef
30 augustus 2007, 21:07
Vox AC15 maybe? Koop je zelfs nieuw voor 599 en tweedehands met wat geduld en dat geld zelfs met de Alnico Blue.

Voor mij de perfecte amp voor cleane crunchy dingen, telecaster of stratocaster ervoor en je hebt een hele lekkere sound voor blues.